Israel Hayom

83 כחול לבן, רמזור אדום

בצל הדשדוש בסקרים, גוש השמאל מתפצל - ומחפש איחודים ● גנץ ממשיך בראשות כחול לבן: "לכל הבכיינים, נלחמתי למענכם" ● ניסנקורן ערק לחולדאי, שהציג את מפלגת "הישראלים": "לא נתרגל לממשלה מטורללת" ● ואם זה לא הספיק לגנץ, גם אשכנזי צפוי לעזוב

- דניאל רוט־אבנרי

בתחילת היום אתמול, יו"ר כחול לבן בני גנץ קיווה שאת השעות שנותרו עד לנאומו שתוכנן לשעות הערב יצליח לעבור בשלום. אבל בצהרים המציאות הפוליטית הקשה היכתה בו הפעם כפליים, כאשר שני שותפיו הבכירים ביותר למפלגה כבר היו בדרך החוצה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע על הצטרפות לרשימה המתגבשת של רון חולדאי, ואילו שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע היום על עזיבת המפלגה.

כפי שפורסם אתמול באתר "ישראל היום", ניסנקורן צפוי להביא עימו לרשימה של חולדאי שלושה חברי כנסת נוספים מכחול לבן, ובהם מקורבתו ח"כ עינב קאבלה. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", כתב ניסנקורן בהודעתו לתקשורת. לאחר ההכרזה על העזיבה, שוחח גנץ עם ניסנקורן וביקש ממנו שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים.

גורם המעורה בפרטים סיפר ל"ישראל היום": "ניסנקורן התלבט רבות עד הרגע האחרון, אך הבין בתקופה האחרונה שכחול לבן מתרחקת ממנו אידיאולוגי­ת. הוא איש מרכז־שמאל והרגיש שהמפלגה הולכת למקום אחר שכבר לא מתכתב עם האידיאולוג­יה שלו". עוד נחשף באתר "ישראל היום" כי ניסנקורן דחה הצעה מטעם יאיר לפיד להשתבץ במקום השני ברשימת "יש עתיד", והתלבט בעניין עד הרגע האחרון. מטעם ח"כ לפיד נמסר בתגובה לפרסום כי הוא "מאחל לניסנקורן הרבה הצלחה בהמשך דרכו".

גנץ: רה"מ יסיים את דרכו

לצד ניסנקורן, גם ח"כ מיכל קוטלרוונש הודיעה אתמול על עזיבת המפלגה: "דרושה הנהגה אחראית וישרה כדי לשקם אמון ותקווה. מחויבת להמשיך

לשרת, בעוז ובענווה, אמשיך לעדכן".

בתוך כך, גנץ נשא אתמול הצהרה, כאמור, שבה הכריז כי ימשיך לעמוד בראש כחול לבן. הוא תקף בחריפות את נתניהו ואמר: "סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן - ולא היחיד. כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה".

גנץ אף הדף את הביקורת הנוקבת על כך שהצטרף לממשלה תחת נתניהו. "חששתי לשלטון הדמוקרטי בישראל, נחרדתי מהפקדת ניהול משבר הקורונה בידי נתניהו לבדו בתקופת בחירות. אז לכל הבכיינים והפחדנים העוב־ הגיעה העת להתעמת עם דות. בזמן שישבתם והקלדתם - אני מנעתי את סגירת בתי המשפט. בזמן שצייצתם - אני דאגתי שתוכלו להפגין. בזמן שישנתם - שמרתי על העליונות הביטחונית של ישראל".

בד בבד, על רקע גל העזיבות, גנץ החל בחיפוש מועמדים פוטנציאליי­ם לרשימת כחול לבן.

הקו של חולדאי: "ערכים"

בתוך כך, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הכריז אמש על כניסתו לפוליטיקה הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה בשם "הישראלים". לצדו בהכרזה עמד שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן, שהודיע על עזיבת מפלגת כחול לבן רק שעות אחדות קודם לכן.

בפתח דבריו תקף חולדאי את הממשלה ואת העומד בראשה ואמר: "התרגלנו לממשלה מטורללת שלא יודעת לנהל שום דבר, שהקורונה עשתה ממנה ומאיתנו צחוק. אני מסרב להתרגל. לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לשיסוי, לשנאת חינם, לאיום מתמיד על רשויות החוק. לא נתרגל למיליון מובטלים ולעשרות אלפי עסקים קורסים".

בחזית אחרת, מתח חולדאי ביקורת על בוחרי המרכז שמתכוונים להצביע למפלגות ימין. "סער ואלקין או בנט וסמוטריץ' לא מייצגים את הערכים שלכם. יש לכם בית - מפלגת הישראלים. אצלי הכל ברור, לא ליד, לא כמעט ולא בערך".

עם סיום דבריו, עלה לנאום אבי ניסנקורן, שאמר: "הגיע הזמן שכל המדינה תהנה מהמנהיגות שלך. המדינה נמצאת בצומת דרכים קריטי".

ההערכה היא שחולדאי ימתין עד לרגע האחרון - השבעת הכנסת הבאה - כדי להכריע אם לפרוש מראשות עיריית תל אביב, כך שאם לא יגיע להישג משמעותי, יוכל להישאר בתפקידו בעירייה.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: נס הפקות ?? "לשמאל יש חלופה לסער ואלקין". חולדאי וניסנקורן
צילום: נס הפקות "לשמאל יש חלופה לסער ואלקין". חולדאי וניסנקורן
 ??  ?? גנץ. "הצלתי את המדינה מנתניהו"
גנץ. "הצלתי את המדינה מנתניהו"
 ??  ?? אשכנזי. בדרך החוצה מהשותפות
אשכנזי. בדרך החוצה מהשותפות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel