Israel Hayom

בתל אביב - בורסת השמות כבר רותחת

השר אקוניס מספר כבר שנים שהוא מתכוון להתמודד ● אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' עשויים לעבור לזירה המקומית ● ומי מסומן כמושך מצביעים? אלדד יניב

- עדי רובינשטיין

ראש עיריית תל אביב רון חור לדאי הודיע אמש על ניסיונו לעבור לפוליטיקה הארצית, וכבר החלה בורסת השמות בכל הקשור ליורשיו בתפקיד הנכסף לבעבע בניר סיון לנחש מי יהיו המועמדים שירצו לראות את המשרד בקומה הר21 ברר חוב אבן גבירול 69 מבפנים.

אף על פי שהבחירות לעיריות, ובטח זו התל־אביבית, כבר נטולות השפעה מפלגתית מאז שנות ה־09 המאוחרות, נדמה שהבחירות הפעם ייתנו משקל למפלגות הארציות עד כמה שהדבר עוד אפשרי בכאוס הפוליטי הישראלי. שני פורשי 'כחול לבן' אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' מוזכרים כמי שבאופן טבעי ינסו את מזלם גם בעיר מגוריהם.

זמיר כזכור עבר למערכת הארצית לאחר שניהל מחלקת בחירות יקרה למדי שלא הובילה לתוצאות בקרב מול

חולדאי, לו שימש סגן בשנים שלפני. במידה שזמיר יוותר על הרפתקה ארצית נוספת, באופן טבעי הוא יעבור למוניציפלי. חיימוביץ' נכוותה קשות מהפוליטיקה הארצית, ועל אף הצעות להמשיך במישור הארצי היא מקבלת דחיפה רצינית מהציבור לנסות את מזלה דווקא במישור המוניציפלי כסוג של חוויה מתקנת, וגם כי האג'נדה שלה מתאימה יותר לקהל תל־אביבי. עוד בסקטור המפלגתי, ניתן למצוא את אופיר אקוניס, שלא מסתיר שנים את כוונתו להתמודד על ראשות עיר הולדתו. עם זאת, אקוניס גם זוכר שתל אביב לא מצביעה לנציגים של מפלגת הליכוד כאשר אלו מתמודדים לראשות העיר, דבר אשר לא התרחש מאז שנת .1998 אסף הראל, ששימש עד לאחרונה כסגנו של רון חולדאי, יתמודד אף הוא על ראשות העיר.

במישור הלא מפלגתי ניתן למצוא את אלדד יניב. יניב ניסה את גורלו במישור הארצי אך נחל כישלון חרוץ. דווקא בתל אביב עצמה, הדעה הרווחת היא שהפעולות שלו נתפסות ככאלו שיכולות למשוך מצביעים יחד עם דעותיו המזוהות עם השמאל והיותו מעורב בחיי הקהילה בעיר. בסביבתו של חולדאי דיברו בשנים האחרונות על שלי יחימוביץ' כמועמדת ראויה לחזור לפוליטיקה אך הפעם לזאת המקומית. יחימוביץ' לא הסתירה את תמיכתה בחולדאי אך בתקופה האחרונה חזרה לתקשורת. דבר אחד בטוח, לראשונה מאז ,1998 אם חולדאי אכן יעזוב את כיסאו, תתקיים בתל אביב מערכת בחירות אמיתית שבה התוצאות, לשם שינוי, לא תהיינה ידועות מראש.

הכתבה המלאה בשישי ב

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בניין עיריית ת"א־יפו
צילום: יהושע יוסף בניין עיריית ת"א־יפו
 ?? צילום: אריק סולטן ?? השר אקוניס
צילום: אריק סולטן השר אקוניס
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? אסף זמיר
צילום: גדעון מרקוביץ' אסף זמיר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel