Israel Hayom

"על פרישת סער מהליכוד למדתי מהטלוויזיה"

זאב אלקין סוגר חשבון עם נתניהו: "לוקח את הליכוד לקבר" ● על כחול לבן: "עזיבת ניסנקורן הפכה את הטרגדיה של הבחירות הרביעיות לפרודיה" ● הראיון המלא - ביום שישי ב"ישראל השבוע"

- מוריה קור ואריאל כהנא

"על הפרישה של גדעון סער מהליכוד למדתי מהטלוויזיה". כך מגלה השר לשעבר זאב אלקין, שהצטרף למפלגתו של סער, "תקווה חדשה". בראיון ל"ישראל השבוע" מספר אלקין כי בשנה האחרונה אמנם שיתף את סער בתסכוליו מתהליך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה נתניהו, ואולם לשניים לא היתה תוכנית משותפת להקים מפלגה חדשה.

"הייתי מיואש. לא הייתי מסוגל להיישיר מבט לבוחר ולהגיד לו 'תצש ביע נתניהו כי הוא יקבל את ההחלטות הנכונות למדינה'. לא ראיתי תקווה. בתוך אווירת הייאוש, לאחר שנתניהו דחה את הצעתי לדחיית הבחירות והחש ליט ללכת לבחירות רביעיות, ולאחר שסער פרש מהליכוד, קיבלתי פנייה להצטרף. ההתלבטות היתה קשה, אבל הבנתי שאין דרך אחרת לצאת ממעגל הקסמים", סיפר אלקין.

בכיר הליכוד לשעבר מאשים את ראש הממשלה בגרירה מכוונת של המדינה גם לבחירות השלישיות וגם לבחירות הרביעיות. לדבריו, נתניהו עושה זאת כדי לשפר את מעמדו במש שפט. "הוא חושב שעדיף להגיע למש שפט כראש ממשלה, ואם לא אז ראש אופוזיציה. נתניהו לוקח את הליכוד לקבר. הוא לא יעזוב את ראשות המפש לגה גם אם יפסיד את הבחירות", אומר אלקין שהיה מהמקורבים ביותר לנתש ניהו. לדבריו, נתניהו היה ונותר בעל זכויות רבות בקידום המדינה, ואולם "הוא עבר תהליך מסוכן שהוביל אותו לחשוב שמה שטוב לו טוב למדינה".

אלקין הוסיף כי האשמה של דרדור ישראל לבחירות רביעיות מונחת גם על כחול לבן. הוא תקף בחריפות את גנץ על פיטורי שר המשפטים, אבי ניסנקורן. "ברגע שניסנקורן עוזב את משרד המשפש טים, הטרגדיה של הבחירות הרביש עיות הפכה לפרודיה, כי הרי התעש קשות ניסנקורן להישאר בתפקידו היא שמנעה את הפשרה בין הליכוד לכחול לבן שעשויה היתה למנוע אותן. הצרה שהפרודיה על חשבוש ננו. היא תעלה 3 מיליארד שקלים ושלושה חודשים", דברי אלקין.

בנוגע לסיכויי תקווה חדשה להרש כיב את הממשלה הבאה, אמר אלקין כי אם וכאשר המנדט יוטל על סער, הוא יידע לעשות זאת. "אני נותן לכם התחייבות. ברגע שנתניהו לא יוכל להקים אנחנו נקים. גם גדעון וגם אני מספיק מנוסים, ואת כל מה שאני יודע על הכנסת אשקיע בכך", אמר אלקין.

הראיון המלא בשישי ב

 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? זאב אלקין
צילום: נעם ריבקין פנטון זאב אלקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel