Israel Hayom

שיא יומי במספר החולים החדשים במצב קשה

בצל הטענות על סגר רופף: מצבם של 98 חולי קורונה הוגדר קשה ● נתניהו: "ישראל - אלופת העולם בחיסונים"

- מיטל יסעור בית־אור ואריאל כהנא

98 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ הוגדרו אתמול כחולים במצב קשה, נתון שיא ביממה אחת, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. כמו כן, מתו אתמול 31 בני אדם מהנגיף האחרונים. הנתון הגבוה ביותר שנרשם בחודשיים

עוד עולה מהדו"ח שפרסם משרד הבריאות, כי נכון לאתמול יש בישראל 1,041 חולי קורונה שמאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 158 מהם מונשמים, 200 במצב קריטי, 196 במצב בינוני ו־422 במצב קל. 13 חולים מחוברים למכונת לב־ריאה.

לפי עדכון נתוני התחלואה האחרון שפרסם אמש משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 5,487 נשאים חדשים לנגיף הקורונה ובוצעו 99,975 בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על .5.6%

ובתוך כך, ישראל ממשיכה לשבור שיאים עולמיים בקצב חיסון האוכלוסייה נגד קורונה. אמש חצה מספר המתחסנים את רף חצי המיליון, וזהו השיעור הגבוה ביותר ביחס לגודל האוכלוסייה במדינה.

נכון לאתמול עמד שיעור המתחסנים על יותר מ־5 אחוזים מכלל הציבור. במקום השני נמצאת בחריין שחיסנה 3.2 אחוזים מאוכלוסיית­ה. בריטניה, במקום השלישי, עם כ־2.1 אחוז מתחסנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יזמו אתמול מפגש סמלי עם "המתחסן ,"500,000־ה הרצל ופדילה לוי, במתחם חיסוני הקורונה של קופת חולים כללית בהיכל ארנה בירושלים. באירוע השתתפו גם ראש העיר ירושלים משה לאון, יו"ר קופ"ח כללית יוחנן לוקר ומנכ"ל קופ"ח כללית פרופ' אהוד דודסון.

נתניהו אמר בטקס כי "פעלנו כדי להביא מיליוני חיסונים למדינת ישראל באמצעות שר הבריאות ומשרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים, שנרתמו כולם למען מבצע החיסונים הענק. ישראל היא אלופת העולם בחיסונים, מקום ראשון בפער. המשימה שלי עכשיו היא להבטיח שאנחנו ממשיכים בקצב הזה ואנו עובדים על זה יחד". נתניהו הדגיש כי המטרה המיידית היא לחסן את האוכלוסייה המבוגרת וזו שנשקף לה סיכון. לדבריו, רק לאחר החיסון לציבור זה ניתן יהיה לפתוח את הכלכלה ולהחזיר את החיים למסלולם.

שר הבריאות אדלשטיין הביע תקווה שקצב ההתחסנות יגבר. בה בעת, אדלשטיין הזהיר כי "אנחנו בעלייה מטורפת של תחלואה. אני מבקש מכולם לגלות אחריות. להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל לסיים בהצלחה את המבצע המדהים הזה". אדלשטיין תקף בחריפות אזרחים שנדרשו להיכנס לבידוד אך מפרים אותו. "להפר בידוד זה כמו נהג שיכור במהירות מופרזת".

 ?? צילום: אייל מרגולין - ג'יני ?? מחלקת קורונה במרכז הרפואי זיו בצפת
צילום: אייל מרגולין - ג'יני מחלקת קורונה במרכז הרפואי זיו בצפת
 ??  ??
 ?? צילום: אלכס קולומויסקי ?? חוגגים את המתחסן 500,000־ה
צילום: אלכס קולומויסקי חוגגים את המתחסן 500,000־ה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel