Israel Hayom

ה"רמזור" החדש: מאות אלפי תלמידים בבית

שיא נדבקים בבתיה"ס: 9,205 תלמידים 1,768־ו מורים ● תלמידה: "אני מתחרפנת"

- נועם (דבול) דביר

בעוד כחודש, בב1 בפבב רואר, תחל עונת בגרויות החורף בצל הקורונה, ולמרות זאת עשרות אלפי תלמידי תיכון לא הולכים לבית הספר ונאלצים ללמוד מהבית.

אתמול, לאחר ימים ארוכים שלא היה עדכון של צבעי הערים במודל הרמזור, התקבלה ההחלטה - ושוב מצאו עצמם מאות אלפי תלמיא דים בערים אדומות וכתומות בבית, ובהם עשרות אלפי תיכוניסטים הנאלצים לשבור את הראש בזום. בין הערים שבהן לא יהיו לימודים: אשדוד (בכמה שכונות בעיר), הרא צליה, חדרה, נהריה, עפולה, בית שמש, טבריה, ירושלים, נתיבות, ערד, שפרעם. האבסורד הוא שבא חלק מהיישובים מדובר בכאלה ממדרג חברתיאכלכל­י נמוך, ולכן יש חשש כי המצב רק יגדיל ויגא ביר את הפערים. אתמול גם נקבע שיא חדש של תלמידים חולי קוא רונה במערכת החינוך: בסך הכל, מדובר 9,205אב תלמידים חולים בכל מערכת החינוך. בד בבד, יש 1,768 עובדי הוראה חולים.

כזכור, ועדת החינוך של הכנסת הפכה בתחילת השבוע את החלא טת הקבינט - במקום שכל תלמידי ה'-י' יישארו ללמוד מהבית ותא למידי י"א-י"ב בכל הארץ ישובו לכיתות להתכונן לבגרות, הוחלט על חזרה למודל הרמזור. המשמא עות היא שתלמידי ה' ומעלה לומא דים בבתי הספר רק בערים ירוקות וצהובות. בכך, נלקחה מהתיכוניא סטים בערים אדומות וכתומות היכולת ללמוד לבגרויות בתוך בתי הספר עם המורים שלהם.

שיר ששון היא תלמידת כיתה י"ב מגבעת זאב, שנחשבת ליישוב אדום, ולכן הלימודים בה לא מתא קיימים. כמו כן, גם העיר שבה היא לומדת, ירושלים, היא אדומה. "כל ההתכוננות לבגרויות שאני ניגשת אליהן אני אעשה לבד מהבית. יש מקצועות במתמטיקה שזה מבלבל, אין התנהלות של כיתה, אין לוח, ולא תמיד אפשר לשאול את המוא רה שאלה - שם זה פשוט מייאש", היא מספרת.

"המורה של עצמי"

לדבריה, "אני מרגישה שאני מתחרפנת כי אני צריכה להיות המורה של עצמי. אני רוצה לחזור לכיתה לפחות לבגרויות, וחושבת שצריך לקבל אותנו כדי לתת לנו סיכוי לציונים הוגנים".

על פי מתווה הרמזור, הלימוא דים בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה. כך גם הלימודים במסגרות החינוך המיוחד. מסגא רות של ילדים ונוער בסיכון ופניא מיות ימשיכו אף הן לפעול כרגיל בכל היישובים. לצד זאת, הפעיא לות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בכל היישובים, בקבוצות של עד 19 תלמידים ואיש צוות חינוך אך לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים. בינתיים נמשכת סגירת מוסדות חינוך. במשרד החינוך דיווחו אתא מול על 634 גני ילדים סגורים מתוך 21 אלף גנים, ועוד 8 בתי ספר סגורים. מה שעוד ממשיך לעא לות הוא מספר התלמידים בבידוד בבידוד. 48,705 תלמידים נמצאים בבידוד ועוד 3,592 עובדי הוראה

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בית ספר סגור בירושלים
צילום: אורן בן חקון בית ספר סגור בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel