Israel Hayom

מנצחים את הקורונה פייק ניוז וחיסונים לא מנוצלים: הבעיות של מבצע ההתחסנות

במערכת הבריאות מקבלים דיווחים על אי סדרים בתעדוף ● בקופות זועמים על לקיחת החיסונים לבתי החולים ● גורם בקופת חולים: "כל אחד מחסן מתי שבא לו ומי שבא לו"

-

"נכון לשלב זה אין שינוי בתעדוף, ולכן יש להקפיד על ההנחיות שנקבעו - זו הדרך לנצח את הקורונה ולחזור לשגרה"

מיטל יסעור בית־אור

סוף ל"חיסונים בדקה ?"90־ה במשרד הבריאות מבקשים לשים סוף לקריאות שמופצות בווטסאפים להגיע למתחמי החיסונים במקומות שבהם נשארים עודפים. גם קופות החולים מבקשות להילחם בהודעות, כאשר לעיתים מדובר ב"פייק ניוז". אמש הופצה הודעה שקרית לגבי 2,000 חיסונים שנותרו במאוחדת בירושלים, ובקופה מיהרו להודיע שמדובר בהודעה שקרית ונאמר שיגישו תלונה במשטרה נגד מי שהפיץ אותה.

עודפי חיסונים נרשמו גם בערד במתחם של פיקוד העורף. גם תושבי אזור נתיבות קיבלו השבוע הודעה שלפיה: "פתחו 1,000 חיסונים בממ תחם של כללית וצריכים להשתמש בהם היום. כל תושבי נתיבות והסמ ביבה מבוטחי כללית יכולים להגיע להתחסן בלי תור, ללא קשר לגיל או למצב בריאותי. אם אתן מכירות קבוצות ווטסאפ של האזור כדאי להעביר..."

לאור זאת קיימו במשרד הבריאות דיון דחוף על עודפי חיסונים בתחמ נות האחודות של קופות החולים בצמ פון ובדרום. במשרד הבריאות ציינו כי "אם יש עודף חיסונים בתחנות אלו, שעלולים להיזרק לפח, יש לתת עדיפות לחיסון אוכלוסיות של חומ לים כרוניים וקבוצות תעדוף שיגיעו לאותם אתרים, וככל שאפשר להמ ביא קבוצות תעדוף כגון גורמי רפואה שטרם חוסנו, ובהמשך לפי סדר גיל יורד. החלטה זו נועדה לאפשר מתן חיסון מהר ככל הניתן לכל מי שבקמ בוצות סיכון. שכן, זו הדרך לנצח את הקורונה ולחזור לשגרה. הובא לידימ עתנו שיש אתרי חיסון וקופות שקומ ראים באופן יזום לקבוצות אוכלוסייה שאינן מתועדפות לבוא להתחסן, תוך תכנון תורים עבור קבוצות אלו. משרד הבריאות מבקש להבהיר, נכון לשלב זה אין שינוי בתעדוף, ולכן יש להקפיד על ההנחיות שנקבעו". בכיר באחת הקופות ציין כי "הבעיה הגדולה של עודפים היא במתחמים האחודים. שם יש תחושה שלחלק מהמ קופות פחות אכפת. באחד המתחמים לא שלחו אחיות מאחת מקופות החומ לים למשל".

"תקלה טיפשית"

מנתונים שמפרסם משרד הבמ ריאות עולה כי כמ%08 מהמתחסמ נים בקופות החולים הם מעל גיל ,60 כאשר המובילות הן מכבי )88%( ולאומית )88%( ואחריהן כללית )77%( ומאוחדת .)75%( אך בבתי החולים המתחסנים "צעירים" בהמ רבה. באיכילוב 53% מהמתחסנים מעל גיל 60 ובשיבא וברמב"ם רוב המתחסנים )60%( מתחת לגיל .60 גורם באחת מקופות החולים זעם על הנתונים שמראים שבתי החומ לים מחסנים אוכלוסיות צעירות וציין כי "אם הם אומרים שההסבר לנתון ההזוי הזה הוא חיסון אנשי צוות זו כסות שערורייתית למחמ דל. פתיחת החיסונים בבתי החומ לים היא תקלה חמורה וטיפשית. זה מחטף של בתי החולים שמונע מאגו. למערכות המחשוב שלהם אין יכולת לדעת אם מי שמזמין תור הוא בן פחות ממ06. השערורייה היא שלקחו חיסונים מקופות החומ לים בשביל לתת לבתי החולים. אין בזה היגיון. קופות החולים יודעות לתת את החיסונים באופן מתועד". גורם בקופה אחרת אמר על הנתומ נים:" זה אמנם מבצע לאומי והם עומ זרים, אבל כל אחד מחסן מתי שבא לו ומי שבא לו. זה את המורים, זה את ניצולי השואה. צריך ידיים עובמ דות אבל יש לעשות את זה מסודר".

 ??  ?? "יש לתת את העודפים לאוכלוסיות שנקבעו"
"יש לתת את העודפים לאוכלוסיות שנקבעו"
 ?? צילומים: רויטרס ?? מנות החיסון
צילומים: רויטרס מנות החיסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel