Israel Hayom

אפקט הקורונה: עודפי חיסונים לשפעת

מקרה ראשון של שפעת בישראל? לאור החשש מתחלואת שפעת־קורונה, במערכת הבריאות רכשו כ־2.4 מיליון חיסונים, אך הציבור לא נענה ● "מאז שהגיעו החיסונים לקורונה אנשים הפסיקו להתעניין בחיסון לשפעת"

- מיטל יסעור בית־אור

מקרה ראשון של שפעת החורף הזה בישראל? תרחיש האימים שאליו נערכו במערכת הבריאות היה שילוב של תחלואת קורונה ולצידה תחלואה קשה בשפעת. אבל חודש ינואר כמעט פה, מספר שיא של כ־5.2 מיליון ישראלים כבר התחסנו אך לא דווח על תחלואה בשפעת.

לפי דו"ח המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, בכמ04 מרפאות ניטור שבהן נעשות בדיקות לנמ

גיפים לא אותר עדיין נגיף שפעת בישראל. אבל מסתבר שלמרות הממ סיכות והריחוק החברתי, השפעת הגיעה לארץ.

"הבת שלי אראם, בת שנתיים וחצי, נדבקה בסוף נובמבר בשפמ עת וטופלנו במרכז שניידר לרפואת ילדים", מספרת אמה ג'מילה גמאמ עמה מקלנסווה, אחות בקופת חומ לים מאוחדת. "אראם חלתה בקורונה באוגוסט ומתחילת אוקטובר התחימ לה עם מחלות חום. נרגעה לשבוע ושוב חום. לכן לא היתה לי הזדמנות לחסן אותה לשפעת. האבחון היה

קשה כי חשבו בהתחלה שזו תסמומ נת 'פוסט קורונה'. אני לא חושבת שאין שפעת, אני חושבת שאנשים עם תסמינים פשוט נשארים בבית וחושבים שזה קורונה. לא נעים לחמ לות לא בקורונה ולא בשפעת. חשוב לחסן את הילדים".

קופות החולים הכפילו בהנחיית משרד הבריאות את מספר החיסומ נים שרכשו מכמ2.2 מיליון בשנים הקודמות למ2.4 מיליון השנה. עד כה חוסנו כמ5.2 מיליון ישראלים והקופות נשארו עם עודפי חיסונים לשפעת. "אנשים הפסיקו להתעמ

ניין בחיסוני שפעת מהרגע שחימ סוני הקורונה הגיעו ועוד לפני", אומר גורם באחת מקופות החולים "ניאלץ לזרוק אותם בסוף העונה".

גורם בקופה אחרת אמר: "אף אחד לא האמין שיהיו חיסוני קומ רונה כל כך מוקדם ומשרד הבריאות הנחה לקנות כמות גדולה של חימ סונים. הם נקנו במחירים מטורפים, זו תהיה זריקה של מאות מליונים, אך ההחלטה לקנת אותם היתה נכומ נה בזמנו".

פרופ' שי אשכנזי, דיקן הפקולמ טה לרפואה באוניברסיט­ת אריאל

ומומחה למחלות זיהומיות, הסמ ביר: "הסיבה למיעוט במקרי השפמ עת קשורה לעטיית מסיכות, ריחוק חברתי ומניעת התקהלויות בגלל הקורונה וכך גם העברת נגיפים בדמ רכי הנשימה פוחתת. השפעת יכומ לה להופיע עד סוף פברואר. החורף עוד לא הסתיים. מי שמקבל חיסון שפעת צריך להמתין שבועיים בין חיסון שפעת לחיסון קורונה. עבור מבוגרים החיסון לקורונה יותר חשוב כרגע, אבל אצל ילדים מכיוון שאין חיסון לקורונה עדיין אפשר להתחמ סן לשפעת".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel