Israel Hayom

בקרוב: תבוטל חובת הבידוד במלוניות

שר הבריאות אדלשטיין הודיע כי הנחה את אנשי משרדו "לשים סוף למלוניות, בכפוף לבדיקת קורונה" ● מבודדים במלוניות בירושלים שחזרו מחו"ל זועמים על תנאי מגוריהם

- מיטל יסעור בית־אור, שמעון יעיש ויאיר אלטמן

הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל יבוטל בכפוף לבדיקת קורונה - כך הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין. בציוץ שפרסם נכתב: "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים, אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, ציין בציוץ שפרסם: "כל מי שיחזור מחו"ל יהיה חייב בבידוד. מי שייבדק בשדה ילך לבידוד ביתי. מי שלא יסכים להיבדק ילך לבידוד במלונית. מי שנמצא עכשיו במלוניות יוכל לעבור לבידוד ביתי, אחרי בדיקה".

ההחלטה הראשונית על המהלך נקבעה בקבינט הקורונה לפני כשבוע, ולפיה כלל השבים מחו"ל נדרשו לבידוד במלונית, מלבד מקרים חריגים שאושרו בוועדה של משרד הבריאות.

גם ללא הודעת השר אדלשטיין, ההחלטה על בידוד במלוניות היתה צפויה להסתיים ביום שישי הקרוב. כזכור, חובת הבידוד במלונית קוממה נוסעים רבים. בימים האחרונים נרשמו תורים ארוכים לוועדת החריגים בנתב"ג.

בתוך כך, בימים האחרונים יש התפרעויות של כמה ממבודדי הקורונה שחזרו מחו"ל ושוהים במלוניות לאונרדו וגראד קורט בירושלים. על המבודדים נאסר לצאת מהחדר ובוודאי מהמלון, אך עשרות מהם הפרו זאת, ירדו ללובי ואף ניסו לפרוץ החוצה. כוחות משטרה הגיעו למקום ומנעו זאת מהם. בחלק מהמקרים ניתנו דו"חות על הפרת בידוד בסך 5,000 שקלים. מקצת המבודדים אף איימו לפתוח בשביתת רעב אם

תינתן להם האפשרות לבצע בידוד בבית. חלקם מחו על התנאים בחדרים ואיכות המזון.

הרקע להתפרעות קשור לקבוצות מפגינים שהגיעו מול המלונות ומחו על הפגיעה בחופש הפרט והתנועה. המפגינים נוהגים להגיע אל פתח המלוניות ולקרוא בכרוזים ובאמצעות מגאפון לאורחים להפר את ההנחיות. הדבר הלהיט את מקצת המבודדים, וחלקם ירדו מהחדרים ללובי ואף ניסו לצאת החוצה. גם אתמול בבוקר התקיימה התפרעות שכזו, אך עם הפרסומים שלפיהם במשרד הבריאות סבורים כי היות שהמוטציה הבריטית אינה חסינה לחיסון ומשום הסגר שגם כך מאלץ את האזרחים להישאר בבתיהם, לא יהיה צורך עוד בבידוד במלוניות, הרוחות נרגעו. דובר צה"ל מסר בתגובה: "פיקוד העורף עושה את מרב המאמצים לסייע לשוהים להעביר את תקופת הבידוד בצורה הטובה ביותר. כל תלונה ובעיה מטופלות באופן פרטני ובמלוא הקשב על ידי פיקוד העורף וצוות המלון. עם זאת, פיקוד העורף הוא האופרטור בלבד, ואינו אחראי על המזון או על ניקוי החדרים".

 ?? צילום: אורן בן חקון ??
צילום: אורן בן חקון
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? אדלשטיין
צילום: גדעון מרקוביץ' אדלשטיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel