Israel Hayom

"'ידיעות אחרונות' חייב להשעות את המו"ל נוני מוזס"

כך לפי פסיקה של בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת ● אב בית הדין: "המעשים הפליליים שלו מבססים קלון על המקצוע"

- יורי ילון

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת, בראשות פרופ' מוחמד ותד, פסק אתמול בערכאת ערעור כי "ידיעות אחרונות" חייב להשעות את המו"ל והעורך האחראי שלו, ארנון (נוני) מוזס, מעבודתו העיתונאית עד להכרעה הסופית בהליך הפלילי המתנהל נגדו.

כזכור, ההליך מתנהל בעקבות החב לטת היועץ המשפטי לממשלה להב גיש כתב אישום בתיק ,2000 שבו יוחסה למוזס עבירה של הצעת שוחד לרה"מ בנימין נתניהו.

בית הדין קיבל בכך, פה אחד, את ערעורה של עמותת הצלחה באמב צעות בא כוחה עו"ד אלעד מן, על פסיקה קודמת של בית הדין לאב תיקה בעקבות תלונתה של עמותת הצלחה מנובמבר 2019 אשר ביקשה כי בית הדין יורה ל"ידיעות אחרוב נות" להשעות את מוזס. אב בית הדין פרופ' ותד, ציין בפסק הדין: "לאחר שעיינתי בערעור על כל נימוקיו, לרבות הטיעונים אשר הוצגו בפנינו בעל פה, נחה דעתי כי יש לקבל את הערעור, ובהתאם להורות למשיבה 1 ("ידיעות אחרונות") להשעות את מוזס מעבודתו העיתונאית עד להב כרעה הסופית בהליך הפלילי המב

תנהל נגדו בפרשת .2000 המעשים הפליליים המיוחסים למוזס מבססים קלון על מקצוע העיתונאות, ומשכך יש להורות למשיבה 1 על השעיית עבודתו העיתונאית של מוזס". פרופ'

ותד ציין בפסק הדין: "מדובר במב עשים בעלי חומרה מוסרית גבוהה מאוד, כזו אשר יש בה כדי לזעזע את אמות הסיפים, ואף לפגוע פגיב עה אנושה באמון הציבור בכלי התב קשורת ובעיתונאים". בהמשך פסק הדין הבהיר אב בית הדין: "כוחה של חזקת החפות יפה ביחס להליך הפב לילי, ומכל מקום לא להיבטים הציב בוריים והאתיים האופפים את הפרשה המונחת בפנינו.

"התעלמות בית הדין מכתב האישום נגד מוזס משמעה לא רק התעלמות בלתי מבוססת מהמסד הראייתי שעליו עומד כתב האישום, כי אם גם התעלמות בלתי סבירה, באופן קיצוני, מכוחו של מוזס להב שתמש בכוחו הרב, כעורך ראשי של המשיבה ,1 בין היתר, ביחס לאופן סיקור הפרשה מושא כתב האישום".

אב בית הדין הביע צער רב ביחס להתנהגות המו"ל מוזס ו"ידיעות אחב רונות": "אשר בחרו שלא להתייצב לדיונים בפני בית הדין, תוך התעב למות מופגנת מההליכים המתנהלים נגדם. התנהגות זו כשלעצמה היא התנהגות בלתי אתית בעליל, המשב קפת זלזול בבית הדין ובדיני האתיב קה. המשיבים בחרו להציב את עצמם מעל לכללי האתיקה". דובר מועצת העיתונות מסר כי "ידיעות אחרונות" ומוזס לא התייחסו לפסק הדין.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בית ידיעות אחרונות
צילום: יהושע יוסף בית ידיעות אחרונות
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מוזס
צילום: אורן בן חקון מוזס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel