Israel Hayom

ביום שאחרי החיסולים, בלוד חוששים: עוד מעשי נקם בדרך

הוארך מעצר ארבעת החשודים ברצח בכביש 6 ● העצורים מכחישים כל קשר לאירוע, על פרטיהם הוטל צו איסור פרסום ● התושבים: "יש ירי בכל לילה ואנחנו סובלים, איפה הסיורים שהבטיחו?"

- שלומי דיאז ואסף גולן

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בשמונה ימים את מעצרם של ארבעה חשוו דים במעורבות ברצח הנער עומאר אבו סעלוק בן 15 ובפציעתו האנוו שה של בן משפחתו בכביש .6

הארבעה מכחישים כל קשר לאירוע. על פרטיהם ופרטי החקירה חל צו איסור פרסום. החקירה של האירוע בכביש 6 כמו גם האירוע שקדם לכך, רצח סלמאן אזברגה בלוד אתמול בבוקר, הוטלה על אנשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז שביצעו במהלך היממה האחרונה את מעצר החשודים.

מעצרם הוארך לאחר שבית המשפט נחשף לחומר שהוגש וקבע כי יש חשש לשיבוש הליכי חקירה.

המשטרה משייכת את שני האירועים לסכסוך הדמים הארוך בין שתי החמולות וציינה כי הרצח בכביש 6 הוא תגובה אלימה ונקמת דם לרצח בשעות הבוקר המוקדמות בלוד. מ"מ המפכ"ל מינה צוות מיוחד בראשות קצין בדרגת תנ"צ כדי לבדוק את האירוע. עוד נמסר מהמשטרה: מאות שוטרים כולל אנשי מג"ב ויס"מ יתגברו את התחנה בלוד בניסיון לשים קץ לאלימות המתמשכת. החשש הוא ממעשי נקם נוספים גם במקום הומה אדם שבו ייפגעו חפים מפשע.

תחושת הפחד ניכרת

לתושבי לוד נמאס מריבוי מעשי הרצח, מלחמות החמולות, תגובות אלימות ופגיעה ברכוש השבוע בעקבות הריסת בית לא חוקי, ירי בערב בחתונות ותחנות הסמים.

לוד ביום שאחרי היא אותה עיר שעוברת את האירועים הללו זה שנים ארוכות. התחושה היא שדבר לא משתנה. "אחרי שיש אירוע כזה, יש ציפייה לרצח הבא", אמרו תושבים אתמול, ותחושת הפחד ניכרת. ברוך טל, תושב ותיק בעיר, לא חשש לומר את דעתו. "כל עוד לא תיפול החלטת ממשלה לנקות את העיר מנשק לא חוקי, כולנו נסבול.

"כל לילה יש כאן ירי, כל הזמן קרבות רחוב בין עבריינים והציבור הרחב, היהודי והערבי, סובל". גם אחמד, בן לאחת המשפחות המעורבות בסכסוך, סבור כי יש לפעול. לדבריו, "אל תכתימו את כולנו. יש בשתי המשפחות אנשים נורמטיביים והם הנפגעים בשל קומץ אלים. בסוף ירצחו גם ילדים קטנים". לתושבי שכונת גני אביב, למשל, שנפגעה מהצתות בשבוע שעבר, נמאס לפנות לרשות המקומית ולמשטרה. "מדוע אנחנו צריכים להתעורר באמצע הלילה בבהלה מיריות בשכונת גני אביב ולחוות עוגמת נפש מפיגועי חבלה ברכוש הפרטי?" שאלה דינה. שכנה, משה, מוסיף: "איפה הסיורים שהבטיחו זה שנים? אז עכשיו המשטרה תרכז כוחות ויביאו עוד שוטרים, ובעוד שבוע כולם יעברו למשימות אחרות... זה ככה כל הזמן. מס אבטחה יש אבל ניידת בקושי רואים ברחוב".

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? בית האבלים בלוד, אתמול
צילום: יהודה פרץ בית האבלים בלוד, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel