Israel Hayom

ת"הביאה א הפניםות היפ של" יו"ש

צלמת "ישראל היום", מירי צחי, הלכה לעולמה ● ב־32 השנים האחרונות תיעדה בשטח אירועים מכוננים ובהם ההתנתקות מגוש קטיף, האינתיפאדה השנייה ופינוי עמונה ● הנשיא ריבלין: "אף ביקור בהתיישבות לא היה שלם בלעדייך"

- חנן גרינווד צילומים: מירי צחי ז"ל

מירי צחי, צלמת "ישראל היום" ששמה נקשר כצלמת המיתולוגית של יהודה ושומרון, הלכה אתמול לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן, בגיל .66 היא הובאה אתמול למנוחות בבית העלמין ביישוב תקוע בנוכחות עשרות בני משפחה ומכרים רבים, ובהם עיתונאים ממגוון כלי תקשורת.

את עבודתה העיתונאית החלה צחי 1997־ב בעיתון "מקור ראשון". היא תיעדה את יהודה, שומרון, גוש קטיף ורצועת עזה בשנים שבהן התרחשו האירועים המדיניים והפוליטיים הדרמטיים ביותר: בשלהי תקופת הסכמי אוסלו, באינתיפאדה השנייה, ההתנתקות מגוש קטיף, הפינוי האלים בעמונה ואלפי אירועים נוספים. לפני שנים אחדות החלה לצלם עבור "ישראל היום", בדגש על צילום ביו"ש, בירושלים ולכתבות מגזין.

בראיון שפורסם ביוני 2019 במוסף "שישבת" של עיתון זה, לרגל צאת ספר

הצילומים שלה "אדמה בלב אדם", סיפרה צחי ז"ל כיצד הפכה לצלמת שמזוהה כל כך עם יהודה ושומרון. "בהתחלה הייתי מצלמת צילומי חדשות, אבל בשנות האלפיים התחילה האינתיפאדה השנייה, והתמסרתי. מצאתי את עצמי נכנסת לאזור כמעט יום־יום ומתעדת את החיים מכל כיוון. החלטתי להראות את החיים באזור מזווית אחרת לגמרי, שכמעט לא מתועדת. לרוב מסקרים את האזור רק כשיש פיגועים או אלימות, ואני יודעת שיש שם זוויות אחרות לגמרי של חיים, של אנושיות".

"רצתה להפסיק לסבול"

"אם היה מותר, היו כאן אלפים בהלוויה", אמר אמש אחד המשתתפים. גיסתה של צחי, יפה מזרחי, העידה על צלמת מסורה ביותר לעבודתה. "בזמן הפינוי מגוש קטיף היא נשארה ימים שלמים באזור, ישנה אצל כל מי שהסכים לארח אותה וחיה על שקדים ואגוזים רק כדי לתעד כל רגע. לפני שנה וחצי בערך התחילו הסימפטומים של המחלה, אבל בגלל שהיתה מכורה לעבודה היא לא הלכה להיבדק".

הפעם האחרונה שבה נפגשה מזרחי עם צחי היתה ביום ראשון השבוע. "היא היתה עוד בהכרה, אמנם מנומנמת אבל עדיין זיהתה אותנו. היא רצתה להפסיק לסבול וכעת קיבלה את מבוקשה".

מזרחי סיפרה על התגובות הרבות ברשת לפטירתה. "היא תמיד היתה כל כך צנועה. הרבה פעמים רצו לראיין אותה אבל היא הסתפקה בעמידה מאחורי העדשה. קיבלנו חיבוק אדיר".

עורך "ישראל היום", בועז ביסמוט, ספד לה. "אנו כואבים את לכתה של חברתנו, הצלמת מירי צחי, שמילאה את המערכת כולה בהרבה אור, שמחת חיים ועשייה מבורכת. היא הביאה לקוראינו את הפנים היפות של יהודה ושומרון בעזרת תמונות ייחודיות שצולמו בכישרונה הרב ויישארו איתנו לנצח".

"למירי היה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה", ספד לה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיף: "כמה תחסרי לי, מירי צחי האהובה, חדת העין ומלאת הלב. אף ביקור בהתיישבות לא היה שלם בלעדייך". מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי סיכם: "העין הרגישה ונקודת המבט הייחודית שלה תחסר לנו".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? מירי צחי ז"ל. "הרבה אור ושמחת חיים"
מירי צחי ז"ל. "הרבה אור ושמחת חיים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel