Israel Hayom

סיבוב הופעות

תמונת המראה של ברק בכר במכבי חיפה ● החוט שמחבר בין הניסנובים, ברק אברמוב ויצחק שום ● השינוי האולי מאוחר מדי במכבי ת"א ● והבלאגן שחוגג בבית"ר ירושלים ● עודד שלו מסכם את הסיבוב הראשון בליגת העל

-

המנטליסטים

ברק בכר הגיע למכבי חיפה בקיץ בסיטואציה שמזכירה את זו שהמתינה לו כשהצטרף להפועל ב"ש - סגל רחב ואיכותי, שסובל מכמה נקודות כשל ומבעיה מנטלית קשה, ויריבה צהובה שהגיעה לשובע ונפרדה ממאמן שהוביל אותה לשיאים בזירה המקומית. תחליפו את השמות והחולצות, ותקבלו תמונת מראה.

ל"מזלו" של בכר, הירוקים לא העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית והקהל עדיין לא חזר למגרשים. זה אפשר לקבוצה להתאושש מכמה מכות כואבות כמו השביעייה מטוטנהאם, התיקו מול מכבי ת"א שהרגיש יותר כמו הפסד וההפסד להפועל כפ"ס.

השקט היחסי מסביב ִאפשר לו לעשות את מה שהוא בעיניי התכונה הבולטת שלו - היכולת למצות משחקנים את המקסימום. סאן מנחם הוא הדוגמה המובהקת. כשטאלב טוואטחה חתם, היו דיבורים שמנחם יעזוב. בפועל, ברוב המשחקים הוא פתח בהרכב וגילה שיפור עצום, הגנתית והתקפית.

גם רז מאיר, נטע לביא (בשינוי תפקוד) וג'וש כהן (למרות הניסוי הלא מוצלח עם עומרי גלזר) מוכיחים שלבכר יש מגע קסם בידיים.

גם רן בן שמעון מוכיח שעם הרבה עבודה מאחורי הקלעים, אפשר לשפר שחקנים שתמיד היו פוטנציאל לא ממומש כמו שגיב יחזקאל, דין דוד ואחרים, והוביל את אשדוד לאחד הסיבובים המוצלחים שלה בליגת העל.

הברדקיסטים

יש חוט מחבר בין הניסנובים, ברק אברמוב ויצחק שום. הם מייצגים גישה שמייצרת הרס עצמי בניהול הקבוצות שלהם. אצל שום זה לא נובע מחוסר הבנה בכדורגל, אלא אולי בחוסר היכולת לשחרר ולאפשר לאנשי המ

קצוע שאותם שכר לעבוד. מאמנים עם קילומטרז' נמוך כמו עמיר תורג'מן ואופיר חיים לא שרדו את המודל הזה, וספק אם אלישע לוי, שלפני כמה חודשים פוטר מבני יהודה בשל מחלוקות עם בעלים, יצליח להתמודד עם בעלים שמעורב .24/7

הניסנובים? הם לא יוכלו לשחק לנצח על הטיקט של אלה שהצילו את המועדון כשהלך לפירוק. אף אחד לא כיוון להם אקדח לרקה והכריח אותם לקחת את הקבוצה. הבריחה מיציע הכבוד בבלומפילד באמצע הדרבי מסמלת יותר מכל את שפל המדרגה שאליו הם הובילו את אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי.

ואברמוב? רק אלוהים יודע מה עבר לו בראש כשהחליט לשחרר את אלישע לוי ואז למנות לתפקיד במקומו את ניר ברקוביץ'. קבוצה שהתחילה מצוין את העונה, סיימה את הסיבוב במקום העשירי.

האליטיסטים

כל שחלפו השבועות מפתיחת העונה דקלמו במכבי ת"א את המנטרה שהעפלה לשלב הבתים ואחרי זה לטופ 32 של הליגה האירופית חשובה לא פחות מאליפות. וראו זה פלא, דווקא אחרי ששתי המטרות הללו הושגו, דוניס קיבל כרטיס עלייה למטוס בשל כישלונות מפוארים מול אשדוד ובית"ר ירושלים.

השמועות על הכדורגל המזוויע שהאלופה הציגה הגיעו לקנדה באיחור משמעותי. כמה משמעותי? עד כדי כך שמיטש גולדהאר חיכה לאחרי האימון המסכם נגד ק"ש כדי להרים טלפון לדוניס ולהגיד לו קלימרה.

כי גם הבעלים הקנדי מבין שיש גבול לכל תעלול. וכשאנחנו אומרים תעלול, אנחנו מתכוונים להעלאתו מהספסל של טל בן חיים בתור מגן ימני. כדורגל זה ספורט לא כזה מורכב - אתה צריך לנצל את החוזקות של הסגל שלך. מה שגם המאמן ההולנדי הזמני והקצת אפור,

פטריק ואן לוון, הוכיח בשני המשחקים שלו על הקווים - שחק פשוט, אל תהיה ווייז גאי.

זה אולי כבר לא יספיק במרדף אחרי מכבי חיפה, אבל יעזור לקבוצה לשמור לפחות על המקום השני ועל הבסיס לקראת העונה הבאה, ואולי גם למצוא מנהל מקצועי או מישהו שינסה להאריך חוזה לדור פרץ לפני שהוא בורח ללא תמורה בקיץ.

הקפריזים

יוסי בניון, רוני לוי, דראפיץ' וברדה, עטר ושועה, ועידן ורד, מיכאל אוחנה ומשה חוגג. אין רגע דל בבית"ר ירושלים. אפילו לא אלפית שנייה דלה. בכל רגע יש ראיון או רעיון של משה חוגג, שחקנים הלכו ואחרים באו, הסגל לא מאוזן ויאללה בלאגן.

ככה אי אפשר לבנות אימפריה. גם כסף גדול שאולי יגיע מהאמירויות צריך שיידעו לנהל אותו. מישהו שיבין שהסגל של בית"ר זה הדבר הכי לא מאוזן מאז הדיאטה של סופו, ושעוד רכש לא מבוקר ולא חכם לא יעזור לקבוצה להגיע לאן שהיא שואפת להגיע. וזה בטוח לא המקום ה־21.

הפנטזיסטים

ואיך אפשר בלי ה־11 של הסיבוב? ואלה שמות: ג'וש כהן, דור מלול, בוגדן פלאניץ', איתן טיבי, סאן מנחם, ארד בר, נטע לביא, ז'וסואה, ליאל עבדה, יונתן כהן, ניקיטה רוקאביצה. נשארו בחוץ: דור פרץ ויונס מלאדה.

 ??  ?? שחקני מכבי חיפה. ה"מזל" שלהם זה שהם לא העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית
שחקני מכבי חיפה. ה"מזל" שלהם זה שהם לא העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel