Israel Hayom

וודקה מאומן

-

וודקה נמירוף אינקד, אגס לוהט (אוקראינה) - וודקה עממית ופופולרית שמגיעה ממחוז ויניצה שבאוקראינה, לא הרחק מעירו של רבי נחמן, אומן. היא מבוססת על גרסת ה"דה לוקס" הארומטית והמצוינת, שמהווה עליית מדרגה מבחינת המזקקה - מזוקקת מחיטה שגודלה במיוחד עבור נמירוף, עמדה תחת בקרה מחמירה משלב הנביטה ועד הקציר והטחינה, ועוברת סינון בן 11 שלבים של פחם פעיל. אגס לוהט המתובלת היתה הפתעה נעימה עבורנו - בעלת גוון חום בהיר, מרקם קטיפתי וחמ מים, טעמי אגס ביין ומתיקות דבשית נעימה עם עקצוץ חרפרף בסיום. לשתייה נקייה, עם קרח או בקוקטיילים 59( שקלים, 700 מ"ל, המתובלת אינה נושאת סימוני כשרות).

פלמיני עם ציר קטיפתי מצומצם

רשימת חומרים לכ־03 יחידות: לבצק: ● 2 כוסות קמח לבן ● 1 ביצה ● 2/3 כוס מים חמימים ● 2/1כפית מלח למלית:

● 50 גרם בשר עוף טחון ● 150 גרם בשר בקר טחון ● 1 בצל סגול קטן, קצוץ דק ● 1 כף שומן אווז או שמן זית ● 3 שיני שום כתושות ● מלח לפי הטעם ● פלפל שחור לפי הטעם להגשה:

● 1 חופן שמיר קצוץ

● 2 כפות שומן אווז או שמן זית לרוטב:

● ציר בקר מצומצם

אופן הכנה:

.1 לבצק: לשים את כל המרכיבים ביחד עד לקבמ לת בצק אחיד ומעט יבש, אך מאוד גמיש, אפשר בעזרת מיקסר עם וו גיטרה. .2 עוטפים בניילון נצמד ושומרים בקירור 30 דקות. .3 למלית: מטגנים את הבצל במעט שומן וממ צננים. מערבבים את יתר החומרים עם הבצל לתערובת אחידה. .4 לכיסנים: על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעובי של 3-2 מ"מ, דק ככל האפשר. .5 קורצים מהבצק עיגולים בקוטר של 4 ס"מ. .6 במרכזו של כל עיגול מניחים כפית מהמלית. .7 סוגרים את הכיסן בצורת חצי סהר ומצמידים את הקצוות זה לזה כמו טורטליני. .8 מבשלים בכמה סבבים (לא מומלץ לבשל כמות גדולה יחדיו) במים רותחים עם מלח בביעבוע עדין על להבה בינונית במשך כמ01 דקות. מערבבים מדי פעם על מנת שלא יידבקו זה לזה. .9 מחממים את הציר המצומצם ומעבירים פנימה את הכיסנים המבושלים, עוטפים אותם ברוטב. .10 מעבירים לצלחת הגשה, יוצקים מעט שומן אווז או שמן זית, ומקשטים בשמיר קצוץ.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel