Israel Hayom

השנה של הכדורסל

- יעקב מאיר

2020

היא שיאו של תהליך חיובי שנמשך כבר כמה שנים. למעשה, במהלך השנה האחו רונה מיצב את עצמו הכדורסל הישראלי בצורה איתנה על מפת הכדורסל העולמי.

גולת הכותרת היא כמובן בחירתם של דני אבדיה וים מדר בדראפט האן.בי.אי. מאז הזכייה עם הנבחרת באליפות אירופה עד גיל 20 השניים לא ירדו מהכותרות, ובשנה האחרונה ההייפ סביבם הגיע לגו בהים שלא הכרנו.

מדי שבוע נחתו בישראל בזה אחר זה סקאוטים מכל קבוצות הליגה הטובה בעולם, והשיא כמובן הגיע בחודש נובמבר, כשוושינגטו­ן וויזארדס הפכה את אבדיה לישראלי הראו שון בהיסטוריה שנבחר בעשיו רייה הראשונה. שעות ספורות אחריו ניפץ ים מדר את כל התו חזיות המוקדמות ונבחר במקום הו74 על ידי אחד מארגוני הספוו רט הגדולים, המעוטרים והטובים בעולם - בוסטון סלטיקס.

ההצלחה של הצמד המוכשר הזה העלתה את השחקנים הישראלים על הרדאר ומאפשרת לצעירים רבים נוסו פים לחלום בגדול - תכונה שהיתה חסרה בשנים האחרונות.

אבל 2020 היא ממש לא רק אבדיה ומדר. במהלך השנה האחרונה החלה נבחרת ישראל הבוגרת לקטוף את פיו רות תהליך ההצערה ואת הצלחות נבו חרת העתודה בשנים האחרונות, והבטיחה בצורה מרשימה את מקומה באליפות אירופה הבאה עם מאזן מושלם בקמפיין המוקדמות וניצחונות מרשימים על אלופת העולם ספרד (אז מה אם 'לה רוחה' הופיעה בסגל ב' או ג') ועל פולין (פעמיים), ששיחקה עם רוב הסגל שסיים במקום השמיני באליפות העולם האחרונה. באיגוד הכדורסל כבר חולמים על הגעה לשמונה האחרונות באליפות אירופה לראשונה מאז .2003 כמו כן, אחרי שנים שבהן השחקן הישראלי לא היה "סחוו רה אטרקטיבית" בשוק השחקו נים האירופי, יצאו בקיץ האחרון שבעה ישראלים - כולל מתאזרחים - לחו"ל, ותמיר בלאט חתם בקבוו צת יורוליג, אלבה ברלין, שלפי הצהרתה בונה עליו גם לעונה הבאה. גם בגזרת המאמנים נחל הכדורסל הישראלי הצלחה יוקו רתית, כשאורן עמיאל נבחר למאמן העונה בליגת האלופות בזכות הישגיו עם נימבורק הצ'כית שסומנה (יחד עם הפוו על ירושלים) כפייבוריטי­ת לזו כייה במפעל - עד שנגיף הקורונה הופיע ושיבש את כל התוכניות. לנו נותר לקוות ששנה זו תהיה רק הסיפתח לעשור טוב ומוצלח הרבה יותר מהעשור הקודם. והאמת? יש לנו סיבות טובות להיות אופטימיים.

 ??  ?? דני אבדיה. עשירייה ראשונה בדראפט
דני אבדיה. עשירייה ראשונה בדראפט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel