Israel Hayom

סולומון, מנור סולומון

- שי ארצי

אבי לוזון ראה הכל בכדורגל הישראלי. אבל את מה שהוא זיהה לפני יותר מעשור במשחקי הילדים של קבוצתו מכבי פ"ת - אוהדי הכדורגל בעולם זכו לראות השנה על הבמה הגדולה ביותר בעולם - ליגת האלופות. אנחנו כמובן מדברים על מנור סולומון, ששנת 2020 תיזכר לנצח כשנת הפריצה הגדולה שלו. לאטולאט הופך הילד מכפ"ס, ממש לנגד עינינו, לסופרסו טאר בקנה מידה בינלאומי.

קל מאוד להתאהב בסולומון. בזכות הצו ניעות והמשפחה הנהדרת שלו, ואפילו בזו כות הדמעות שלו אחרי הפסדה של נבחרת בפנדלים לסקוטלנד. גם הדרך שבה הוא מתראיין לא פחות ממרשימה. והרגל? עוד נטויה. סולומון מזכיר להרבה אנשים את יוסי "הילד מדימונה" בניון, שהיה למודל לחיקוי עבורו ובהמשך גם הפך למנטור שלו.

סולומון ובניון באמת דומים, אבל לא רק בגלל הצניעות ושאר הדברים מסביב, אלא מפני שמדובר בגאוני כדורגל. נכון, מנור רק בן 21 שצריך לתת מעצמו 250 אחוז בכל אימון ובכל משחק כדי להגיע לרמות ולהצלחה שהיתה לבו ניון, אבל הוא בהחלט על המסלול הבו טוח לשם. כמה שחקנים ישראו לים הצליחו להבקיע ולנצח את ריאל מדריד בליו גת האלופות? בניון וסולוו מון. כמה הצליחו לעשות את זה פעמיים באותה עונה? רק

סולומון. הישראלי היחיד שכבש יותר שעו רים ממנו בצ'מפיונס הוא מספר 15 האגדי. בקצב הזה הוא יכבוש גם את הפסגה הזאת. כשמסתכלים על השער שכבש אחרי מבצע אישי אדיר בחודש אוקטובר נגד ריאל מדריד או על גול הניצחון מול סקוטלנד אחרי שסבסב את קשר מנצ'סטר יונייטד סקוט מקטומיניי, מבינים שסולומון הוא שחקן של פעם בדור, בדיוק כמו שבניון או אייל ברקוביץ' היו. שחקן שנותן תקווה למדינה שלמה שנבחרת ישראל בהנהגתו תגיע בקרוב ליורו או למונדיאל. ועכשיו, אחרי כמעט שלוש עונות בשחו טאר דונייצק, נראה כי סולומון בשל למעבר לקבוצה גדולה יותר באירופה. סוכן העל פיני זהבי כבר מנסה לשדך אותו לכמה קבוו צות בכירות באנגליה ובהן ווסטהאם, ארסו נל וטוטנהאם. ההערכות בשוק מדברות על כך שהיהלום הישראלי יימכר בסכום שיא לכדורגלן ישראלי, שינוע בין 20 לו04 מיו ליון יורו. תהיו בטוחים שזה יקרה אולי כבר בינואר, אולי בקיץ הבא. וזו תהיה עסקה היסטרית והיסטורית במונו חים של הכדורגל הישראו לי. אבל לא משנה כמה המעבר של סולומון יהיה גדול ויוקרתי, הקשר הצנוע ימשיך להישאר עם רגליים על הקרקע כדי להו גשים את החלום הכי גדול שלו - לשחק בברצלונה.

 ??  ?? מנור סולומון. שנת הפריצה שלו
מנור סולומון. שנת הפריצה שלו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel