Israel Hayom

15 בגנים נפרדו ויצאו לסגר: "ליתר ביטחון כבר חגגנו את פורים"

במערכת החינוך נפרדו המורים והגננות מהילדים ● הגננת מירי והילדים התחפשו: "ליתר ביטחון החלטנו לחגוג את פורים" ● בהסתדרות המורים מאיימים: "חסנו עובדי החינוך המיוחד ולא - נשבות"

- נועם (דבול) דביר

להתראות לגננת ולגן: תלמידי מערכת החינוך נשארים הבוקר בבית, עם סגירתה של מערכת החינוך בפעם השלישית מאז פרוץ המשבר.

הסגר יימשך לפחות כשבועיים ולא יפסח על שום שכבת גיל - ממעונות היום, גני הילדים, בתי הספר היסודיים ועד התיכונים - כולם יישארו ללמוד מהבית. מוחרגים מהסגר: תלמידי החינוך המיוחד ונוער בסיכון.

על רקע החלטת הממשלה להחריג את הלימודים בחינוך המיוחד, הלימודים במוסדות החינוך הללו יתקיימו במשך חמישה ימים בשבוע, בכל יום עד לשעה .14:00 עם זאת, לא מדובר ביום לימודים מלא. יום הלימודים קוצר כדי להקל את העומס המוטל על ציבור עובדי ההוראה של החינוך המיוחד והמו־שטוענים כי הם חוששים לעבוד בסגר. אתמול נפרדו הגננות רות מהתלמידים, בתקווה להיפגש שוב בקרוב.

הגננת מירי שלי מגן דליה בגבעתיים סיפרה: "ביום האחרון בגן לפני הסגר בחרנו לעשות מסיבה ובשביל להוסיף עניין זו היתה מסיבת פורים. הוצאנו את התחפושת ושלחנו להורים תמונה מצחיקה תחת הכותרת 'רק ליתר ביטחון החלטנו לחגוג את פורים'. מובן שחוץ מחגיגה שוחחנו על הסגר. הילדים נשאלו למה הם חושבים שיש סגר. איתי ענה: כדי שננצח את הקורונה, ליה אמרה: כדי לשמור עלינו ועל סבא וסבתא. אני יודעת כמה ילדים צריכים יציבות, רצף, חברה, עקביות והורים רגועים, כשלמעשה כל אלה לא מתקיימים כבר שנה. החזרה מכל סגר מלווה בקשיי הסתגלות ופרידה. אני מקווה שמערכת החינוך, לפחות בגיל הרך, תחזור לתת מענה לילדים".

הסגר יפגע אנושות בתלמידי מערכת החינוך ושוב יביא לפערים לימודיים ולפגיעה בפן החברתי, וגם על הלמידה מרחוק יש מחלוקת בין משרד האוצר למשרד החינוך.

עדיפות בחיסונים

אתמול הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ כי עובדי ההוראה יקבלו עדיפות במתן החיסונים. מדובר בבשורה חשובה מאוד עבורם, אך לא ברור עדיין מתי זה באמת יקרה ובתוך כמה זמן יהיה ניתן לחסן את כל עובדי ההוראה של מערכת החינוך.

כזכור, בשבוע שעבר הכריזו בהסתדרות המורים על סכסוך עבודה שבמסגרתו הם דורשים לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה, בעיקר אלה בחינוך המיוחד, ואמרו כי אם עד יום ג' הקרוב לא יהיה פתרון הם ישביתו את הלימודים.

"כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו, נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק נמשכת כרגיל", מסרו בהסתדרות המורים.

מנהלי בתי הספר ומוסדות החינוך לנוער בסיכון והחינוך המיוחד שממשיכים לעבוד, טענו אתמול כי משאירים אותם חשופים לגמרי בזמן שכל המדינה בסגר. לדברי סיגל מורן, מנכ"לית ארגון החינוך ברנקו וייס שמפעיל 14 בתי ספר אתגריים לנוער בסיכון בכל רחבי הארץ: "בסגר הראשון היינו שותפים במאבק להחרגת בתי הספר לנוער בסיכון וכיתות שח"ר כדי שימשיכו לפעול מתוך הבנה כי הילדים האלה זקוקים למסגרת שמצילה אותם בכל יום, והצלחנו. היום, כשהמגיפה מכה בעוצמה בגל השלישי, משאירים את צוותי החינוך חשופים לגמרי להידבקות. המנהלים והצוותים בשטח מפוחדים ומבקשים באופן הפשוט ביותר מהממשלה - תגנו עלינו! "אני קוראת למשרד הבריאות לחסן באופן הדחוף והמיידי ביותר את צוותי החינוך שממשיכים לפעול בסגר במוסדות לנוער בסיכון ובחינוך מיוחד. אל תפקירו אותם!"

מנכ"לית ברנקו וייס, סיגל מורן: "המנהלים והצוותים בשטח מפוחדים - הגנו עליהם"

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? הילדים בגן דליה בגבעתיים נפרדים מהגננת
צילום: גדעון מרקוביץ' הילדים בגן דליה בגבעתיים נפרדים מהגננת
 ??  ?? בית הספר נווה זמר ברעננה, אתמול
בית הספר נווה זמר ברעננה, אתמול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel