Israel Hayom

מנצחים את הקורונה שוב הסגר כאן

בפעם השלישית: מחסומים משטרתיים נפרסו בצירים המרכזיים ● "האכיפה הפעם תהיה כבדה" ● לאחר שנמנעו מהוראה מפורשת, הרבנים החליטו - התלמודים ייסגרו ● רגע לפני הסגר, הישראלים הסתערו על המרכולים

- איציק סבן, גדעון אלון, חנן גרינווד, אסף גולן והיאלי יעקבי־הנדלסמן

ישראל נכנסה לסגר שלישי כשמספר החולים הפעילים עומד על .63,964 רגע לפני, הישש ראלים צבאו על המרכולים על מנת לצייד את ביתם. החל מחצות החלה המשטרה את מבצע "אחריות מנש צחת", שבמסגרתו נפרסו בצירים הביןשעירונ­יים 25 מחסומים כדי לאש כוף את הסגר באופן הרמטי ככל האפשר. לצד המחסומים, יפעלו בכל יום אלפי שוטרים וניידות, שיבצעו סריקות על כלל הצירים, תוך הצבת מחסומים מדלגים לאיתור אזרחים שיפרו את הסגר. בשל הבידוק הקש פדני, במשטרה מתריעים מפני עוש מסים בכבישים.

במהלך ימי הסגר בכל יום בין 11 בלילה ל־7 בבוקר יוצבו 12 מחסומים בכבישים הבין־עירוניים. מ־7 בבוקר ועד 7 בערב ייפרסו 15 מחסומים בדרום הארץ, בצפון ובמזרח, ומ־7 בערב ועד 11 בלילה יוצבו 25 מחסומים, שיכללו בשעות אלה גם את מרכז הארץ. בתוך הערים והיישובים הפעילות תתבצע בסיורים רגליים, ומחסומים יוצבו בכניסות וביציאות מהם. "לא נתקטנן עם מי שיימצא במרחק 1,100 מטר מהבית, אבל לגבי מי שיימצא הרבה מעבר למותר - נאכוף גם נאכוף. היד תהיה כבדה בהרבה", אמר נצ"מ שלם.

המשטרה תכביד הפעם את האכיפה גם על מי שיפרו את הבידוד, ונגד אלה אף תיפתח חקירה פלילית.

בתוך כך, שעות לפני תחילת הסדר הודיע רשמית הרב חיים קנייבסקי כי תלמודי התורה ייסגרו, זאת בשל התחלואה הקשה וחרף החשש הכבד מצידו מביטול תורה. בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הנכד של הרב קנייבסקי, יענקי, כי סבו, גדול הדור החרדי, הורה שלא להפעיל את המוסדות לנוכח התחלואה הקשה.

לאחר שערפל שרר בימים האחרונים ביחס לקיום הלימודים בתלמודי התורה, שני גדולי הדור הליטאיים, הרב גרשון אדלשטיין והרב קנייבסקי, העבירו מסר אחיד וחתמו על מסמך שבו הובהר כי "נאלצים תלמידים של בית רבן ללמוד בביתם לזמן קצר בגלל ריבוי החולים.

"לפתוח כשיתאפשר"

על המנהלים והמלמדים, עם ההורים, מוטלת החובה לעשות כל מאמץ שחס ושלום לא ייגרם ביטול תורה ולעודד הלימוד והתפילה ביתר שאת וביתר עוז". עוד הדגישו: "לפ

תוח מחדש את תלמודי התורה מייד כשמתאפשר".

"ביזוי הכנסת"

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה לאחר שוועדת הכנסת דחתה את הערר שהגיש יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, על החלטת הממשלה להעביר את הדיון בתקנות לוועדת החוקה.

ח"כ שפע טען כי "הממשלה דורסת ברגל גסה את האיזונים שקבע המחוקק בין הכנסת לממשלה". לדבריו, "עד היום התקנות נדונו בוועדת החינוך, התרבות והספורט. מדובר בצעד חסר תקדים ובניסיון לעקוף את הפיקוח הפרלמנטרי. הדבר מבזה את כבודה של הכנסת".

 ??  ??
 ??  ?? מפת המחסומים
מפת המחסומים
 ??  ?? קנייבסקי ואדלשטיין
קנייבסקי ואדלשטיין
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel