Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona "כולם יוכלו להתחסן עד סוף חודש מארס"

כמה שעות לפני תחילת הסגר המהודק, הצהיר רה"מ: "בליל הסדר הקרוב נוכל להסב סביב שולחן החג עם סבא וסבתא" ● משלוח של מיליון חיסונים של חברת פייזר יגיע לארץ כבר מיום ראשון ● 109 אלף חיסונים של חברת מודרנה הגיעו אתמול

- מיטל יסעור בית־אור ואריאל כהנא

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן אמש במסיבת עיתונאים כי מדינת ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתצא ממשבר הקורונה והכריז על מבצע "חוזרים לחיים".

לדברי נתניהו, חברת פייזר תספק לישראל בקרוב משלוח חיסונים גדול, שיאפשר לחסן כל אזרח מגיל 16 ומעלה עד סוף מארס. "המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום א' ויהיו עוד ברצף", אמר. לדברי נתש ניהו, סוכם עם חברת פייזר כי ישראל תהיה מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה.

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם להשפעת החיסונים ואמר: "בליל הסדר הקרוב, אם לא יהיו הפתעות, נוכל להסב סביב השולחן החג עם סבא וסבתא, הילדים והנכדים. כשש נשאל מה נשתנה הלילה הזה - הכל השתנה. באמצעות מבצע 'חוזרים לחיים' נפתח את הכל, נחזור למש סעדות, לפאבים, לאירועי תרבות".

"כדי שכל זה יקרה, אסור לנו לשש כוח לרגע שהמגיפה משתוללת בעוש לם ביתר שאת", הוסיף, "אני קורא לכולם לשמור על כללי הסדר. כולם צריכים להקפיד על הסגר במאמץ גדול אחרון. בקרוב מאוד נוכל לחזור ולחבק אחד את השני".

ובתוך כך, עם כמעט 8,000 נדבקים ליום, 1,473 מאושפזים ושיא של 905 חולים קשה, ישש ראל נכנסת היום לסגר שלישי. הסגר הנוכחי, כאמור, מתקיים על רקע מבצע חיסוני הקורונה. ביום ראש שון יחל סבב המנה השנייה לכש6.1 מיליון מתחסנים, המהווים 17.5שכ אחוזים מהאוכלוסיי­ה. 70 אחוזים מהם הם בקבוצות הסיכון מעל גיל .60 אתמול נחת בישראל משלוח חיסונים ראשון של חברת מודרנה. במשלוח הגיעו 109 אלף מנות חיסון. במשרד הבריאות ציינו כי הן מיועדות לחיש סון חולים מרותקי בית, קבוצת סיש כון שעד כה לא היה לה מענה. חברי הוועדה המתעדפת את החיסונים התש כנסו אמש לדון בקבוצות תעדוף נוש ספות לקבלת חיסונים, ובהן מורים בחינוך המיוחד וחולי דיאליזה. הדיון נקבע עוד טרם הצהרת ראש הממשלה על מתן חיסונים למורים.

עדכון נהלים

ובתוך כך, משרד הבריאות עדכן את נוהל בדיקות המעש בדה וקבע כי לא ייעשו עוד בדיקות בקופות החולים ללא הפניה, וכן לא יתבצעו בדיש קות לנוסעים לאילת ולים המלח (מתווה האיים הירוקים נסגר במסגרת ההגבלות). כמו כן, לא ייעשו בדיקות קורונה למחלימים, למעט מקרים חריגים.

לקראת סבב החיסון השני שמתחיל ביום ראשון, מחדד משרד הבריאות את הנהלים למתן החיסון. ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה, הודיש עה לקופות ולבתי החולים כי כל גוף שחיסן במנה הראש שונה, אחראי לחיסון המנה השנייה (קופות, בתי חולים, מד"א, מוסדות שונים וכד'). "אנחנו מצליחים לנצל טוב יותר מנות לא מנוצלות. אם מזהים שיש עודף שנותר ויהיה פג תוקף, אנחנו בקשר עם משל"ט החיסונים ומש ביאים אלינו קבוצות לתעש דוף - מורי חינוך מיוחד, שוש טרים או סוהרים. רק כשאין ברירה, מחסנים מגיל 16 ומש עלה", מסביר גיל וינשטיין, המשנה למנכ"ל לאומית.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? נתניהו ואדלשטין מקבלים את המשלוח של פייזר
צילום: מארק ישראל סלם נתניהו ואדלשטין מקבלים את המשלוח של פייזר
 ??  ?? מובילים בשיעור המתחסנים
מובילים בשיעור המתחסנים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel