Israel Hayom

פרמיירה ללא קהל

עם כל הכבוד ללברון, יאניס ודונצ'יץ', ממחר בלילה ועד הסופרבול ב־7 בפברואר - ההצגה הכי טובה בארה"ב תרוץ על מגרשי הפוטבול ● לקראת פתיחת פלייאוף ה־LFN במוצ"ש, אור קיש על השפעות הקורונה, שיאים עתיקים וקצת טום בריידי, כי אפשר שלא ● וגם: מה מנבאות התחזיות?

- אור קיש

בסוף השבוע ייצאו לדרך משחקי המחזור הראשון בפלייאוף ליגת ,NFL־ה שבהם ייקחו חלק 12 קבוצות. אלופת העונה שעברה קנזס סיטי צ'יפס ואלופת ה־CFN גרין ביי פאקרס כבר הבטיחו את השתתפותן ויצטרפו לסבב המשחקים בשבוע הבא.

כמו בענפי ספורט אחרים, גם בNFL שקלו לקצר את עונת המשחקים ולהפעיל "בועה" שבה ישחקו הקבוצות. עם זאת, לאחר התערבות בעלי הקבוצות הוחלט שהמפגשים ביניהן ייערכו באצטדיוני הקבוצות, עם כמות קהל מצומצמת או ללא צופים כלל, זאת בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בארה"ב.

בסופו של דבר ה־LFN היא ליגת הספורט היחידה בעולם שהצליחה להשלים עונת משחקים שלמה 256( משחקים), וזו הוכחה נוספת לכוח שלה, למי שחיפש כזאת. מצד שני, למעט שניים-שלושה משחקים "גדולים", התחושה היא שניתן היה לוותר על רובה.

למרות הפתיחה הפושרת מבחינת רייטינג, נתון שעליו השפיעו הנגיף והמחאות החברתיות שהתקיימו במהלך הקיץ שעבר, פוטבול עדיין

נחשב למשחק "כל־אמריקני" והוא כמובן ענף הספורט הפופולרי במדינה, בניגוד לתפיסה אצלנו, בישראל. לשם השוואה, ליגת הכדורסל הטובה העולם, ,NBA־ה היא רק השלישית במדדי הרייטינג האמריקניים. במקום השני ניצבת ליגת הבייסבול .)MLB( במהלך העונה הרגילה צפו בממוצע 14 מיליון אמריקנים במשחקי ,NFL־ה נתון שצפוי לעלות ככל שאירוע הסופרבול יתקרב. מצד שני, בממוצע הצפיות העונתי נרשמה ירידה של תשעה אחוזים.

גלי המחאה הטביעו את חותמם גם על משחקי הפוטבול, ולא מעט שחקנים וחברי צוות של הקבוצות השונות החליטו לכרוע ברך בתחילת כל משחק, כאות הזדהות עם הקורבנות. ברוח דומה היתה גם ההודעה של וושינגטון על הסרת "רדסקינס" משם הקבוצה, כדי למנוע פגיעה בקהילה האמריקנית הילידית, לאחר שנים שבעלי הקבוצה טענו כי השם "אינו גזעני". המחאות, כאמור, טרפו את הקלפים גם במקרה הזה.

נוסף על כך, שחקנים רבים הנציחו את שמותיהם של קורבנות אלימות משטרתית על קסדותיהם, ויש כאלה שעיטרו את נעלי המשחק שלהם בדמויותיהם של מי שדרשו צדק עבורם.

בעקבות משבר הקורונה, שממשיך להכות גלים ברחבי העולם ובארה"ב, רוב המשחקים העונה שוחקו ללא

 ??  ?? קליבלנד מול פיטסבורג. מי תתפוס מקום בסיבוב הבא?
קליבלנד מול פיטסבורג. מי תתפוס מקום בסיבוב הבא?
 ??  ?? בריידי
בריידי
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel