Israel Hayom

"מוקיעים את תקיפת מפקד סיירת גולני"

הרמטכ"ל כוכבי גינה את תקיפת הקצין על ידי מתיישבים במהלך הפגנה ליד קדומים על מות אהוביה סנדק ז"ל: "יש למצות את הדין עם המעורבים" ● החשוד בתקיפה הכחיש

- לילך שובל, איציק סבן ואפרת פורשר

מפקד סיירת גולני, סא"ל איוב כיוף, הותקף שלשום בלילה בעת פינוי ציר במהלך הפ גנה על מות הנער אהוביה סנדק ז"ל ליד קדומים שבשומרון. לפי הצבא, המפגין היהודי הכה את מפקד הסיירת באגרופים.

על פי גרסת הצבא, בהפגנה שהתקיימה שלשום בלילה חסמו מתיישבים את ציר התנועה לכלי רכב. לאחר שנוצר עומס תנועה במ קום, שבו עמדו מכוניות של פלש תינים ויהודים כאחד, הכוח הצבאי פנה למפגינים והורה להם לפנות את הציר. משסירבו המתיישבים להתפ נות, פעלו הכוחות לפינוי המפגינים לצידי הכביש. אחד המפגינים נהג באלימות פיזית כלפי סא"ל כיוף,

והוא עוכב בנקודה והועבר לטיפול שוטר שנכח במקום. הקצין הגיש תלונה במשטרה.

יצוין כי מאז מותו של הנער אהוביה סנדק נרשמה עלייה בחיכוך של מתיישבים עם פלשתינים כמו גם עם כוחות הביטחון, בעיקר מש טרה ומג"ב. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, פרסם הודעת גינוי לתקיפת סא"ל כיוף וציין כי "הפגיעה בלוחמי צה"ל על ידי מתיישבים היא הת נהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות ובנוסף למ צות את הדין עם המעורבים". גם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, גינה את תקיפת הקצין, "אני מגנה ומוקיע את תקיפת מפקד סיירת גו לני על ידי פורע חוק. לא נקבל שום פעולת טרור או אלימות כלפי אזר חים או חיילים", מסר.

ליבסקינד העיד במח"ש

בד בבד, חוקרי המחלקה לח קירת שוטרים זימנו אתמול למתן עדות בחקירת מותו של אהוביה סנדק את העיתונאי קלמן ליבסקי נד מ"מעריב". זאת בעקבות מעצרו של שוטר בחשד שהיה מעורב בשי בוש הליכי החקירה בעקבות ראיון שפורסם בעיתון.

ממח"ש נמסר כי "ליבסקינד אי ננו חשוד בעבירה כלשהי. עדותו נתבקשה לצורך הבהרת עניין נקודתי שעלה בחקירת מח"ש".

שלשום בלילה, בפעם הש לישית, נחקרו בפרשה שלושת השוטרים שהיו מעורבים בת קרית שעל פי החשד הובילה למותו של סנדק. בתום החקי רה הוחלט להשאיר במעצר את אחד השוטרים ושניים מעמיתיו שו חררו. גורמים במח"ש הסבירו לאחר מכן כי השוטר לא נחשד בשיבוש התאונה, אלא בשיבושה בעקבות ראיון שהעניק לעיתונאי.

עו"ד בן גביר מראשי עוצמה יהודית מסר בתגובה כי "מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה". מארגון חוננו נמסר כי "חקירת השוטרים רפה, ולא מקצועית - נקווה שמ עצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור - אלא שינוי מגמה במח"ש".

בתוך כך, עו"ד יהודה שמעון, אשר לג ביו נטען כי הכה באג רוף את מפקד סיירת גולני בהפג נה, הכחיש את העניין. אתמול קיבל שמעון זימון לחקירה וכשהגיע לת חנת המשטרה נדהם לשמוע כי הוא חשוד בתקיפה. לדבריו, "החיילים החטיפו לי מכות מול הילדים שלי ויש סרטונים שמראים את זה". שמ עון מתכוון להגיש כבר בימים הק רובים תביעה אזרחית נגד החיילים, הקצין והמשטרה.

 ?? צילום: הלל מאיר/ ?? ההפגנה ליד קדומים TPS
צילום: הלל מאיר/ ההפגנה ליד קדומים TPS
 ?? צילום: דו"צ ?? סא"ל כיוף
צילום: דו"צ סא"ל כיוף
 ??  ?? סנדק ז"ל
סנדק ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel