Israel Hayom

לאחר חמש שנים של עינוי דין: בוטל כתב האישום נגד תנ"צ גיא ניר

ראש חטיבת המודיעין הוצא בעבר לחופשה בעקבות תלונה אנונימית ● בא כוחו: "התקפלות מפוארת של המשטרה" ● המשטרה: "ההליך בוטל כי פרש לגמלאות"

- איציק סבן, כתבנו לענייני משטרה

חמש שנים אחרי שהגישה נגד תנ"צ גיא ניר כתב אישום מש מעתי, המשטרה חזרה בה וכתב האישום יבוטל. תנ"צ גיא ניר, לש עבר ראש חטיבת המודיעין במטה הארצי, שוהה מאז בחופשה כפויה בביתו, לאחר שהוצא אליה ע"י מפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך.

בזמן זה קיבל משכורת מלאה. ההסכם עימו דיבר גם על ביטול כתב האישום המשמעתי נגד רפ"ק צ', אולם זה נותר עדיין בעינו, משום שצ' הגישה בעבר תביעת דיבה נגד המפכ"ל לשעבר אלשיך. נגד ניר התנהלה בדיקה בהנחיית אלשיך עוד טרם כניסתו לתפקיד, באוקטובר ,2015 בעקבות מכתב אנונימי שכבר נבדק לעומק על ידי מח"ש ונקבע כי אין בו דבר, והוא נגנז.

מאוחר יותר התברר כי כותבת המכתב היא קצינה שהיתה בקשר אישי

קרוב עם שני קצינים בכירים ששירתו אז באגף החקירות והמודיעין. הקצין הבודק גבה עדות מעשרות קצינים ושוטרים, והשתמש בכל מערכות המשטרה, כולל שימוש במחקרי תקשורת.

בסיומה של הבדיקה החליט אלשיך להגיש כתב אישום משמעתי נגד ניר וצ', קצינה ששירתה בפיקודו. יצוין כי מדובר היה בכתב אישום חריג ותקדימי, שכן כתב אישום דומה לא הוגש בעבר. באופן תמוה, כתב האישום הוגש יום לאחר שהוגשה נגד אלשיך תביעת לשון הרע על ידי רב פקד צ'.

מאז, הדיונים בבית הדין למשמעת עלו למשלמי המסים מיליוני שקלים.

בספטמבר האחרון, במכתב ששיגר לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, דרש באמצעות פרקליטו, עורך הדין יצחק בם, לחקור את אלשיך, וטען כי, הוגש נגדו אישום משמעתי תקדימי, והוא הוצא לחופשה כפויה ללא שימוע וללא הליך הוגן וכחלק ממסע ההתנכלות נגדו.

"האמת יצאה לאור"

עו"ד איציק כהן, בא כוחו של תנ"צ גיא ניר, מסר: "תנ"צ ניר ואנוכי שמחים על ההתקפלות המפוארת של משטרת ישראל. מתחילת הדרך, היה ברור לנו כי התיק הזה, שנתפר בתפרים גסים, יסתיים בלא כלום ויוכח כי תנ"צ ניר פעל ללא דופי בכל שנות שירותו. יש להצר על כך כי גורמים במשטרה, הפועלים משיקולים זרים, משכו את ההליך המופרך הזה במשך חמש שנים עד שהאמת יצאה לאור".

ממשטרת ישראל נמסר כי ההליכים נגד תנ״צ (בדימ׳) גיא ניר בוטלו בהסכמת הצדדים, מאחר שפרש לגמלאות וחדל להיות שוטר, וזאת על פי הוראות החוק הקובעות עקרון זה.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ניר. כתב האישום המשמעתי בוטל
צילום: אורן בן חקון ניר. כתב האישום המשמעתי בוטל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel