Israel Hayom

מסתערים על המגזר: בליכוד בוחנים רשימת שמות לשריון מועמד ערבי

בין השמות שבוחנים בליכוד: שרה זועבי, פעילה ציונית וקרובת משפחתה של חנין זועבי ● במפלגה הדגישו: חותרים לשת"פ עם המגזר עצמו, לא עם עבאס ● ברשימה המשותפת יחתימו את הח"כים על "מסמך היצמדות למצע משותף"

- יהודה שלזינגר ודניאל סיריוטי

ההסתערות של הליכוד על החברה הערבית נמשכת. אחרי הביקור בנצרת שלשום, במע פלגה ממשיכים בחיפוש אחר מוע עמד ערבי לשריון במפלגה.

ל"ישראל היום" נודע כי במפלגה בוחנים צירוף של כמה אישים ערבים לשריון ברשימת הליכוד. בין המועמדים: עאטף קרינאוי - יו"ר העמותה לשוויון חברתי ופעיל בגיוס צעירים בחברה הערבית לשירות לאומי ואזרחי, נאיל זועבי – מנהל בית ספר ופעיל חברתי המתגורר בכפר נין שליד נצרת, ושרה זועבי, תושבת נצרת ופעילה למען הסברה ישראלית.

לשרה זועבי סיפור מיוחד, היא ידועה כערבית מוסלמית שמגדירה עצמה "ערבייה, מוסלמית, ישראלית וציונית", ועוסקת לא מעט בהסברה ישראלית. בנה, מוחמד, פרסם סרטונים בגנות חטיפת שלושת הנערים וגינה בעבר את קרובת משפחתו, חנין זועבי. בעקבות כך נאלץ לברוח ולהסתתר אחרי שקיבל איומים על חייו.

בד בבד, אתמול חידדו בליכוד כי פניהם אל הציבור הערבי עצמו - ולא לשיתוף פעולה עם אנשי הרשימה המשותפת. "לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם", נמסר בהודעה שהפיצו בליכוד.

בתוך כך, ברשימה המשותפת עדיין שורר חוסר בהירות בכל הנוגע למתכונת שבה תתמודד הרשימה לכנסת ה־42, אולם לדברי בכירים ברשימה, נעשים מאמצים לגבש מצע משותף ומחייב לרשימה המשותפת, שעליו יידרשו לחתום ארבעת ראשי המפלגות ונציגיהם לכנסת ה־42. המטרה, לדברי בכיר: "למנוע מצב שבו חברי כנסת פועלים בניגוד להתחייבויו­ת שניתנו למצביעים, כפי שעשה יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שניהל מו"מ עם נתניהו לאשרור תוכנית ממשלתית כוללת למיגור הפשיעה בחברה הערבית". יודגש כי עבאס מכחיש בתוקף כי הוא ניהל מגעים עם נתניהו עצמו, והדגיש כי הם היו אך ורק מול הפקידות הבכירה במשרד רה"מ.

גורמים ברשימה הדגישו כי מצע הבחירות המתגבש אינו "מסמך נאמנות", כמו זה שעליו נדרשו לחתום נציגי גוש הימין לדרישת נתניהו, אלא "יאפשר להנהיג משמעת סיעתית בניגוד לכנסות הקודמות".

ב :24 פריימריז בעבודה

בתוך כך, בית המשפט העליון דחה אתמול את הערעור של הנהלת מפלגת העבודה, וקבע כי הפריימריז יתקיימו ב־42 בינואר. ח"כ מרב מיכאלי, המועמדת לראשות המפלגה, מסרה: "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה".

על רקע ההחלטה, שמונה מחברי הנהלת מפלגת העבודה פנו לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בקריאה שיחזור ויעמוד בראש העבודה לקראת הבחירות הקרובות.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel