Israel Hayom

מנוחת עולם בהר הזיתים

שלושה ימים לאחר שהלך לעולמו, ארונו של שלדון אדלסון הגיע לישראל ● אמש הוא הוצב בנתב"ג, עטוף בדגלי ישראל וארה"ב ● ד"ר מרים אדלסון: "הגענו לארץ ששלדון כל כך אהב, הפעם הוא בא לנוח" ● רה"מ נתניהו חלף על פני הארון: "יזכרו אותו כפטריוט יהודי ענק"

- ארז לין צילום: עמי שומן

שלושה ימים לאחר פרסום דבר מותו ממחלה קשה, ארו נו של איש העסקים והפילנתרופ שלדון אדלסון הגיע לישראל.

אדלסון, שתרומתו לשלל פרויקטים בישראל תשאיר חותם לעוד שנים ארוכות - החל בפרויקט

תגלית שהביא יותר ממיליון צעירים לביקור בארץ וכלה בתרומה לבתי חולים ולאוניברסי­טאות להקמת מח לקות ואגפים חדשים - ייטמן בירו שלים, העיר שתמיד העלה על ראש שמחתו ונאבק ללא לאות לבצר את מעמדה כבירת ישראל, הן במעשים והן במאבק עיקש להעברת השגרירות האמריקנית אליה, שהשיג את יעדו.

ארונו הוצב באולם בנתב"ג כשהוא עטוף בדגלי ארה"ב וישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לנמל התעופה כדי לחלוף על פני הארון ושיבח את אדלסון כד מות שהשפעתה על ישראל ועל העם היהודי תורגש למשך דורות שלמים. כמו כן, רה"מ קיבל את ד"ר מרים אדלסון, אשתו של מר אדלסון ושו תפתו לדרך בשלל המיזמים שהקים ותמך, ואת משפחתה בטרמינל פתאל.

השניים שוחחו על פועלו של אד לסון, שגדל כבן למשפחת מהגרים ענייה בבוסטון ועד מהרה טיפס לצמ רת העסקית של ארה"ב וחולל מהפכה בלאס וגאס ובעולם הפילנתרופי­ה בעם היהודי. לדברי נתניהו, הדורות הבאים ואלו שלא זכו להכיר את מר אדלסון, יזכרו אותו "כפטריוט יהודי ענק ואבידה גדולה לעם היהודי".

ד"ר אדלסון אמרה בשדה התעופה: "הגענו לארץ ששלדון כל כך אהב. בלתי נתפס שלא יראה אותה שוב בעי ניו. הפעם הוא בא לנוח. מנוחת עולמים. לא לחפש איך לקדם ואיפה לתרום. הרגשה של חור עצום ואובדן גדול וגם נחמה, שייסוריו מאחוריו, והוא ישכב

בקרב גדולי עמנו בהר הזיתים שבציון״.

מותו של מר אדלסון השבוע עלה לכותרות בכל העולם, ורבים ציינו כי פועלו לביצור מעמדו של העם היהודי ולשמירת ביטחונה של ישראל מעמיד אותו בשורה אחת עם פילנתרופים דוגמת הברון רוטשילד. בלאס וגאס, העיר שהזניק קדימה במשך העשורים האחרונים, כמעט כל המלונות המרכזיים שיתפו פעולה בציון זכרו השבוע והכירו תודה על פועלו באמצעות מחוות סימולטניות ופומביות.

בתוך כך, בעיריית ירושלים הביעו את הערכתם הגדולה לתרומתו רבת השנים של אדלסון לבירת ישראל. ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר: "שלדון אדלסון, אזרח כבוד של העיר ירושלים, פילנתרופ ואיש עשייה וערכים, היה אוהב ישראל ואוהב ירושלים אמיתי. ירושלים איבדה ידיד אמת שייזכר כאן לעד. יהי זכרו ברוך". בהכנת הידיעה השתתף יורי ילון

 ??  ?? ד"ר מרים עם ארונו של שלדון אדלסון בנתב"ג, אמש
ד"ר מרים עם ארונו של שלדון אדלסון בנתב"ג, אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel