Israel Hayom

סוף שבוע מהודק הרבה יותר: עשרות מחסומים ואלפי שוטרים לאכיפת הסגר

עולים מדרגה ● המשטרה הודיעה על הצבת עשרות מחסומים בנתיבים הבין עירוניים ובתוך הערים החל מהלילה: "נחזור על המתכונת מהשבוע שעבר, אך נרחיב את האכיפה בצורה משמעותית" ● בשבוע האחרון עלה מספר הדו"חות ב 30%

- איציק סבן

תישארו בבית: המשטרה הגבירה החל מחצות הלילה את הפעילות המשטרתית לפיקוח ולאכיפה של תקנות הקורונה בא מצעות אלפי שוטרים ברחבי הארץ, בדגש על התקהלויות אסו רות, הגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. המשטרה תהדק את האכי פה למשך סוף השבוע בערים וב כבישים הבין עירוניים.

גם היום וגם מחר החל מ 06:00 בבוקר ייפרסו 25 מחסומים בצי רים הבין עירוניים עד ,23:00 ומחר מ 07:00 בבוקר, כך הסביר אתמול ראש מחלקת מבצעים במשטרה ניצב משנה ישי שלם.

בשבוע הראשון של הסגר מספר הדו"חות שחולקו על ידי השוטרים עלה ב 30 אחוזים, כולל בפעילות מול מי שאמורים להימצא בבידוד. במשטרה אומרים כי רוב הדו"חות הפעם ניתנו בגין התקהלות אסורה, ולא כפי שהיה עד תחילת הסגר על אי עטיית מסיכות מגן.

מתחילת הסגר המשטרה הציבה מחסומים ופעלה מול התקהלויות. בשני אירועים חריגים באשדוד ובבית שמש נאלצה המשטרה להפעיל כוח מול עוצמת ההתנגדות. לדברי ראש מחלקת המבצעים במשטרה נצ"מ ישי שלם, "בסוף השבוע הנוכחי נראה חזרה על אותה מתכונת של סוף השבוע שעבר ונרחיב את האכיפה".

בתום הערכת מצב מחודשת הוחלט להגדיל בסוף השבוע את מתכונת המחסומים למתכונת מלאה. כאמור, בחצות יוצבו 12 מחסומים בכבישים בין עירוניים ועשרות מחסומים בתו ככי היישובים, בהתאם לשיקולי המ חוזות בכל יישוב ויישוב. "תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא למנוע הדבקה המונית על ידי התקהלות ויציאה אסורה של אזר חים למרחב הציבורי בניגוד לתק נות", אומרים במשטרה.

במשטרה שבו והבהירו אתמול כי שוטרים לא יפנו בכוח ילדים ממוסדות חינוך המפירים את הסגר, כשהכוונה היא בעיקר למוסדות חינוך חרדיים, וכי מניעת פעילותם היא גם באחריות משרד הבריאות והרשויות המקומיות.

מנתוני המשטרה עולה כי מתחילת השבוע הוגברה פעילות האכיפה המ שטרתית כלפי מוסדות חינוך הפו עלים בניגוד לתקנות. "מצפים מכל הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לקחת חלק פעיל בפ עילות המניעה, האכיפה וההסברה בהקשר זה", אמרו במשטרה.

על פי הנתונים, השבוע ניתנו 29 דו"חות למוסדות חינוך בגין הפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות. כמו כן, ניתנו דו"חות במו סדות בגין הפרות נוספות כמו הגב לות התנועה, אי עטיית מסיכות ועוד. מתחילת אכיפת תקנות הקורונה ועד אתמול נרשמו 128 דו"חות בסעיף זה ועוד דו"חות רבים בגין הפרות שו נות ואחרות שהתגלו במוסדות חינוך. בנוגע להפרות חובת הבידוד, נרשמו השבוע 565 דו"חות בעניין זה. מדובר בעלייה של יותר מ 30 אחוזים במספר הדו"חות, בהשוואה לשבוע קודם לכן.

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? מחסום משטרתי בבאר שבע
צילום: דודו גרינשפן מחסום משטרתי בבאר שבע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel