Israel Hayom

מפנה אדיר: הערבים מפסיקים להיות פראיירים

- חיים שיין

באידיאולוג­יה של הימין מעולם לא היה ביטוי לשנאת ערבים. ההפך הוא הנכון. כבר בשנת 1929 זאב ז'בוטינסקי בשירו "שמאל הירדן" כתב שבארץ ישראל השלמה יחיו בשלום ובכבוד כל תושביה: "ָשׁם ִיְרֶוה לוֹ ִמֶשַּׁפע ָואֶֹשׁר ֶבּן-ֲעָרב, ֶבּן-ַנֶצֶּרת וְּבִני". בבחירות לכנסת החמישית בשנת 1961 תנועת החירות פרסמה כרוזים בערבית שבהם נאמר "כי אין חבר ערבי אחד במפא"י ואילו במפלגת חירות אין הבדל בין חבר יהודי או ערבי". חירות תקפה את מפא"י ואת מפלגות השמאל שתמכו בהמשך הממשל הצבאי, והדגישה שכבר 1959־ב התנגד לו מנחם בגין בכנסת, מול עמדתו הנחרצת של בן־גוריון בעד המשך הממשל הצבאי. בחודש מארס 1949 בחתימה על הסכמי שביתת הנשק, התברר שהשמאל הסוציאליסט­י מיתג את הערבים כאזרחים סוג ב' והותיר אותם באחריות מושלים צבאיים. לאורך שנים השמאלנות הנאורה החריגה מחלוקת הנאות המדינה, את המיעוט הערבי כמו את עדות המזרח בעיירות הפיתוח

ואת מי שלא נשא פנקס אדום.

ז'בוטינסקי שוכנע שאין כל סיכוי להגיע להסדרי שלום עם ערביי ישראל כל עוד יש להם זיק תקווה להיפטר מאיתנו. לכן יש להקים קיר ברזל עד אשר ערביי ארץ ישראל יפנימו שאין להם סיכוי להכניע אותנו ואז תיווצר אפשרות להגיע לדו־קיום אמיתי. לנהל מו"מ בכנות על שוויון, זכויות וחיים משותפים.

מאז ,1967 ערביי ישראל שיעבדו את טובתם לנרטיב הפלשתיני. התנהלות הנהגת הציבור הערבי ובהם יועץ ליאסר ערפאת וח"כים תומכי טרור, וכן התוצאות הקטלניות של הסכמי אוסלו, גרמו לרוב הישראלים להבין שהמאבק איננו על גבולות '67 אלא על עצם קיום המדינה בגבולות .'48 ההנהגה הפוליטית גרמה לערביי מדינת ישראל, שלא בטובתם, להפוך לכלי שרת בידי טרוריסטים, במקום להיות גשר לדו־קיום עם הפלשתינים.

ביום הבחירות לכנסת ה־02 פרסם נתניהו סרטון בפייסבוק שלו, שבו אמר כי "המצביעים הערבים

נעים בכמויות אל הקלפיות". לאחר מכן התנצל והסביר שהתכוון להתריע מפני הצבעה לרשימה המשותפת. ראש עיריית נצרת עלי סלאם סיפר שאבו מאזן התקשר אליו ביום הבחירות והפציר בו לגרום לתושבי עירו לנהור לקלפיות ולהצביע לרשימה המשותפת. מפלגה בכנסת שמייצגת את האינטרסים של הרשות הפלשתינית הקטלנית וזו בתמורה דואגת להצלחתה בבחירות - מהווה ביטוי לדמוקרטיה מתאבדת.

בימים אלה מתחולל מפנה אדיר. רבים מהאזרחים הערבים החליטו להפסיק להיות פראיירים ולשלם את מחיר הפלשתיניזצ­יה של הנהגתם. ערביי ישראל החליטו שהגיע הזמן לדאוג לעצמם, לרווחתם, לטובתם, לפתרונות דיור ותעסוקה ולמיגור הפשיעה. בעיקר ליהנות, כמו אזרחים אחרים, מהשגשוג בישראל.

אין ספק שמדובר במהלך ההיסטורי. כיום יש בישראל הנהגה שכוכב הצפון שלה הוא ההיסטוריה, קרי: דו־קיום ופיוס, וכדאי לערביי ישראל להצטרף אל מצעד השפע והאושר.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel