Israel Hayom

בצה"ל מכוונים גבוה: מספר ישיבות ההסדר החרדיות יוכפל בשנה הקרובה

לא רק לקרבי: בצבא מעוניינים לאפשר לכ 500 תלמידים בשנה ללמוד תורה לצד מקצוע טכנולוגי - ולשרת במשך שנתיים ● חרדים מבוגרים גויסו לחיזוק פקע"ר במאבק בקורונה ● "המסלול לחרדים - מכפיל כוח"

- חנן גרינווד

בצה"ל מתכוונים להכפיל בשנה הקרובה את מספר ישי בות ההסדר לחרדים, ולאפשר לכ 500 תלמידים בשנה ללמוד תורה יחד עם מקצוע טכנולוגי, ולאחר מכן לבצע שירות בן שנתיים בחילות השונים. מאחורי היוזמה להכפלת מספר הישיבות עומד השר מיכאל ביטון.

עולה כי חרף הבעיות במינהלת, יש תוכניות שכן יוצאות לפועל. כרגע קיימות ארבע ישיבות הסדר חרדיות, שבהן כ 50 תלמידים במוסד. הצעי רים דוחים את הגיוס בשנתיים ולומ דים לצד לימודי התורה גם מקצועות שונים, בעיקר כהנדסאים טכנולוגיים. בזמן הקרוב תיפתח ישיבה נוספת שכזו, ובשנה הקרובה מקווים בצה"ל לפתוח חמישה מוסדות נוספים, עשר ישיבות בסך הכל.

בצבא מאמינים כי מדובר במסלול שהוא מכפיל כוח, שגם מכניס חרדים לצה"ל וגם מאפשר להם להתפתח מב חינה מקצועית. במקרים רבים התל מידים שמתגייסים ממשיכים לשירות קבע ארוך. בצה"ל עובדים גם על כני סה של חרדים למסלולי העתודה, אך הבעיה היא שרובם פונים כרגע למ קצועות דוגמת משפטים וראיית חש בון, שפחות משרתים את צה"ל, לעומת מקצועות הרפואה וההנדסה הנדרשים. המטרה היא להגדיל משמעותית את מספר החרדים שעובדים במקצועות הטכנולוגיי­ם והטכניים בצה"ל.

כמו כן, לפני כמה שבועות גויסו כ 90 חיילים חרדים חדשים, מתוך כ 300 בסך הכל, במסגרת מה שמ כונה בצה"ל "שלב ."'ב חיילים אלו ביצעו שירות קצר ביותר, ולאחר מכן

נותבו לפעילות של פיקוד העורף, אם במשבר הקורונה או באסונות ובאירועי חירום עתידיים.

החיילים שגויסו מבוגרים יחסית, וגילם נע בין 25 ל .29 הם השתתפו בטירונות שנמשכה שלושה שבועות, ועם שחרורם החלו לבצע שירות מי לואים בתוך הקהילה. בד בבד, כ 300 מוסלמים יגויסו למסלול דומה על מנת שיפעלו בערים ובכפרים הער ביים. הגיוס של מאות החיילים צפוי להימשך עד חודש מארס ,2021 והמט רה היא להכניס את החיילים לפעילות החל מינואר הקרוב. הגיוס החריג נעשה כחלק מהלקחים בפעילות פיקוד העורף במגיפת הקורונה. בצבא הבינו כי נכון לבנות כוח בתוך הערים שיידע לטפל באוכלוסיות, מכיוון שהוא עצמו מגיע מתוכן. לאחר סיום הכשרת החיילים, ובהם עורכי דין, מורים ובעלי מקצו עות חופשיים, הם ישובצו בפיקוד העו רף ויפעלו כמחלקות ואפילו פלוגות בתוך הערים החרדיות, וכן כיחידות קישור לרשויות. לא מן הנמנע כי אם הגיוס יצליח, הוא יורחב אפילו עוד, בגיוס של מאות חרדים נוספים לטובת פעילות בשטח.

יש כמה מסלולים שצפויים להיפתח לחרדים בעתיד בצה"ל - מסלול של פרמדיקים ונהגי אמבולנס, למשל, שמטרתם לגייס חלק מהמתנדבים שכבר נמצאים בשטח, בזק"א ובאר גונים אחרים, ולהכניס אותם פנימה - למערך של פיקוד העורף.

 ?? צילום: קוקו ?? חרדים בלשכת הגיוס
צילום: קוקו חרדים בלשכת הגיוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel