Israel Hayom

ההפך הוא הנכון

לפני קצת יותר משנה, ספגה סאות'המפטון את אחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה כשהובסה בביתה 9:0 על ידי לסטר ● אלא שבמקום לפטר את המאמן ראלף האזנהוטל, הקדושים החליטו להשאירו ● מאז האוסטרי הצליח להפוך את קבוצתו להפתעת העונה בפרמייר ליג, ובמוצ"ש מחכים להם השועלים

- דניאל לוי

התאריך 25 באוקטובר ,2019 ייזכר לדיראון עולם כיום השחור ביותר בתולדות סאות'המפטון. הקדושים אירחו את לסטר באצטדיון סנט מרי וספגו את ההפסד הגבוה ביותר אי פעם בבית - 9:0 )כן, זו לא טעות(. אבל דווקא כשנראה היה שהאיש שעמד על הקווים בזמן הת בוסה, ראלף האזנהוטל, לא ישרוד את הלילה - קרוב לשנה אחרי שהגיע כמו שיע במקום מארק יוז - החליטו קברניטי המועדון, במהלך מפתיע מאוד, לתת לו הזדמנות לתקן. 15 חודשים חלפו, והאוסטרי בן ה 48 הפך את קבוצתו להפתעת העונה עד כה בפרמייר ליג.

במקום ליפול למרה שחורה אחרי המכה הקשה, האזנהוטל נכנס למשרדו של היו"ר מרטין סמנס והבטיח לו שד ברים הולכים להשתנות. סמנס, שהח ליף שישה מאמנים בשבע שנים, התר צה ונתן לו את השקט. השינוי הראשון היה המעבר ממערך של 3-4-3 לאותו ,4-2-2-2 שהביא לו הצלחה גדולה בי מיו באינגולשטט ובלייפציג.

האוסטרי הנחיל לחניכיו את הדברים שבהם הוא מאמין – אגרסיביות חסרת פשרות, משחק לחץ שמחייב ריצה בלתי פוסקת ללא כדור, חטיפות בחצי המגרש של היריבה ויציאה מהירה מאוד להתקפות, עם כדורים מהירים בזמן שההגנה לא מסודרת.

במקביל, האזנהוטל שילב באימונים תרגילים שעובדים על הקשר החברי בין השחקנים, ביקש מהם ליהנות, לצחוק כמה שאפשר, לימד אותם לנגן בפסנתר וגרם להם להבין שכל אחד מהם יקבל הזדמנות. בעונה שעברה זה הספיק כדי להתאושש ולסיים במקום ה ,11 ובזו הנוכחית מגמת השיפור נמשכת.

במבחן התוצאה, סאות'המפטון שבי עית בטבלה, רחוקה רק 3 נקודות מהכ רטיס לליגת האלופות, אבל הדרך לא פחות מרשימה. "גם אם תעירו את הש חקנים שלי בשלוש לפנות בוקר אחרי שלא התאמנו במשך שלושה שבועות, הם יידעו בדיוק מה עליהם לעשות", הסביר המאמן. מתוך הבנה שרכש משמעו תי לא יגיע לקבוצה שלו, האזנהוטל החליט להתרכז בחומר השחקנים הקיים ועשה הכל כדי לשפר אותו. דני אינגס סופר 7 שערים ו 3 בישולים ב 13 הופעות, צ'ה אדאמס וג'יימס וורד פראוס חיברו יחד 8 שערים ו 8 בישו לים, ואפילו ת'יאו וולקוט, שכבר נדמה היה כי הקריירה שלו נמצאת על אדי הדלק האחרונים, חווה רנסנס במוע דון נעוריו. "הכדורגל שלו מבוסס על כוח, עוצמה ורוח קבוצתית. הכי חשוב לו שנהיה יחד", סיפר הקשר האחורי אוריול רומיאו.

אבל התהליך של האזנהוטל לא נעצר רק בקבוצה הבוגרת. האוסטרי הבין את כוחה של אקדמיית המועדון, וניצל את פגרת הקורונה כדי לכתוב תוכנית עבו דה זהה לכל מחלקות הנוער.

בדומה למודל של תאגיד רד בול, האזנהוטל רצה שכל הגילים ישחקו באותו סגנון. אז הוא שיתף פעולה עם מאמני המחלקות הצעירות, יצר עבורם סרטוני הדרכה ואף זימן את קרל מרטין, מאמן האקדמיה, לכמה אימונים בקבו צה הבוגרת.

"יגיע בעתיד למועדון ענק"

האוסטרי מקווה ששפה אחידה תסייע לשחקנים צעירים להיכנס בקלות למים העמוקים. "זו הפעם הראשונה בקריירת האימון שלי שאני מסתכל על התמו נה הרחבה יותר", אמר ל"סקיי ספורט", "בגרמניה הייתי רק המאמן, התרכזתי בהצלחה הרגעית. ככל שאתה מתבגר, אתה מקבל יותר אחריות ורוצה להשפיע כמה שיותר על המועדון כולו".

רגע השיא של האזנהוטל כמאמן הק דושים הגיע בניצחון על ליברפול לפני כשבועיים, מה שגרם למנג'ר הרגיש ליפול בסיום המשחק אל הקרקע ולד מוע מאושר. לאחר המשחק הוא הסביר שקיבל את ההוכחה לכך שהשחקנים שלו מאמינים בדרך שלו, ורצים איתו יד ביד אל עבר עונה שיכולה להפוך לאחד הגדולות בתולדות המועדון.

מאז אותו ניצחון על המייטי רדס, עלה שמו כמועמד לבורוסיה דורטמונד וצ'לסי. ואת פרנסיס בנאלי, ששיחק 16 שנים בסנט מרי ועבד באקדמיה, זה לא מפתיע: "מוסר העבודה שלו הוא לא אמיתי. הוא נמצא שעות ארוכות במוע דון, שולח הודעות בשעות מוזרות, אבל הוא הצליח לקנות את כולם, ברור שהוא יגיע למועדון ענק בעתיד".

מאז אותו מפגש מצלק מול לסטר, האזנהוטל כבר פגש שוב את השועלים, גבר עליהם 1:2 והחזיר מעט מהכבוד שלו שנרמס, אבל ברור לו שאת הכתם הזה יהיה קשה מאוד למחוק, אם בכלל. יחד עם זאת, במוצ"ש יש לו שוב הזד מנות להראות מאיזה חומר הוא קורץ.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? האזנהוטל. הסבלנות השתלמה
צילום: אי.אף.פי האזנהוטל. הסבלנות השתלמה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel