Israel Hayom

אושרה תביעה יצוגית של אלפי מלווי נכי צה"ל נגד משרד הביטחון

-

בידיים ריקות, בטענה כי משרד הביט חון הוא המממן. כך משך שנים.

בפסיקתו התקדימית ופורצת הדרך קבע בית הדין כי משרד הביטחון הוא הוא המעסיק ועימו יש לנהל את השיח באשר לתנאי עבודתם של המלווים.

אנו תקווה כי ההחלטה מאתמול תביא את משרד הביטחון לתובנה האל מנטרית שאנו מבקשים להבהיר, והיא – כי לא ניתן לבצע מעקף ולהימנע מתשלום החובות החלות על מעסיק בדין, באמצעות העסקות מתוחכמות ומשחקים של חתול ועכבר".

עו"ד רן קונפינו מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית, אשר בהוראת בית הדין צורפה להליך כצד נדרש וחיוני: "אני מברך את בית הדין על פסק דינו האמיץ והנכון. אני שמח שבית הדין קיבל את טענת ההסתדרות הלאומית כי ע"מ לדאוג לתשלום כל זכויות מלווי נכי צה"ל יש לכל הפחות לבצע בחינה אל מול משרד הביטחון – וזוהי תמצית פסק הדין – משרד הביט חון הוא הגוף אשר חייב לתת תשובות למלווי נכי צה"ל והוא האחראי לתש לום מלוא זכויותיהם – בהתאם לעמדת ההסתדרות הלאומית מזה שנים". אף בימים אלו. ברקע ובלי קשר לתו בענה, ממשיך להתנהל מאבקם הצודק של מלווי הנכים, באמצעות ועד העו בדים הארצי, בראשותו של אבנר מלכה ובתמיכתה האמיצה והאינטנסיב­ית של ההסתדרות הלאומית, אשר עד כה קצרו הישגים רבים ומשמעותיים לצי בור העובדים.

עוה"ד יאיר דוד ויורם ברוק, המייצגים שלושה ממלווי הנכים אשר הגישו את הבקשה לאישור התובענה הייצוגית ואשר ייצגו ומייצגים את הסתדרות העובדים הלאומית ואת ועד מלווי הנכים גם בארבעת הסכסוכים הקיבוציים הנ"ל )ובעניינים נוספים(:

"מדובר במאבק ארוך, קשה ומתיש אשר משרד הביטחון מתעקש לנהל בערכאות משפטיות, במקום להכיר בחובתו המשפטית והמוסרית מן המ דרגה הראשונה ולהבטיח כי מלווי נכי צה"ל, עובדים מסורים העוסקים יומם וליל במלאכת קודש של ממש, יקבלו את הזכויות הסוציאליות הבסיסיות ביותר, המגיעות לכל עובד.

משרד הביטחון "שולח" אותנו לדבר עם חברות הסיעוד בטענה שהן המע סיקות, ואלו "שולחות" אותנו חזרה לאופן חישוב זכויותיהם הסוציאליות... מכאן ברור, כי משרד הביטחון הוא הגוף שמולו יכולים וצריכים המלווים להת נהל לצורך ביצוע שינויים קולקטיביים כאלה ואחרים בתנאי העסקתם".

בהחלטה, האוחזת 31 עמ' ומנתחת את המצב המשפטי הייחודי של העס קת מלווי הנכים, מתייחס ביה"ד האזו רי לעבודה, בהרכב בראשות כב' השו פט דורי ספיבק, גם לארבעה הליכים של סכסוכים קיבוציים בין הסתדרות העובדים הלאומית וועד מלווי הנכים לבין משהב"ט ושלוש חברות הסיעוד הנ"ל, אשר אחד מהם מוסיף להתנהל

בית הדין האזורי לעבודה בת"א אישר בהחלטה תקדימית שניתנה את מול בקשה לאישור תובענה ייצוגית אשר הוגשה ע"י מלווים של נכי צה"ל ומערכת הביטחון כנגד המדינה – משרד הביטחון ושלוש חברות סיעוד המעסי קות יחדיו את המלווים. בהחלטתו קבע בית הדין

"הגענו למסקנה שנכון לקבוע כי משרד הביטחון הינו ה"מעסיק" של המבקשים, לצורך בירור טענתם, שאותה מבקשים המלווים לברר בא מצעותנו בצורה קולקטיבית, כי הם קופחו ועודם מקופחים בכל הקשור

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel