Israel Hayom

נלחמים עד הגג

-

מית גובה דמי היטל השבחה גבוהים, אך לא משלמת פיצוי לנפגעים מאותה תוכנית.

תביעה לפי סעיף 197 מתיישנת אחרי 3 שנים ממועד אישור התוכנית הפוגעת, קרי בעוד מספר ימים, וזאת לאחר הארכה של כחודשיים כתוו צאה מהתפרצות הקורונה", ואילו דריו שת תשלום דמי היטל קיימת לעולם וממתינה לבעלי הדירות עד למועד בו ימכרו או יבקשו להרחיב את דירתם, בעוד שנים רבות ואפילו עבור יורשיהם.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה לוועדה המקומית ביו מים האחרונים ונלמדת על ידה".

הרעיון להגשת התביעה נולד לאחר שהוועדה המקומית הגישה ערר כנגד החלטת שמאית מכריעה, אשר קבעה כי צריך להכיר בזכויות הבנייה מכוח תוכנית הגגות במצב שקדם לתוכנית הרובעים עבור כלל דיירי הבית.

הוועדה המקומית טענה כי את הזיו כוי בזכויות הבנייה לפי תוכנית הגגות, יש לייחס אך ורק לבעלי דירות הגג. תחשיב כזה, אשר בוצע על ידי הוועו דה המקומית עצמה, מלמד על פגיו עה משמעותית בשווי זכויות הבנייה של אותן דירות עליונות.

לטענת השמאי ברהום, לא ניתן לקבל את המצב לפיו הוועדה המקוו

מאות מתושבי מרכז תל אביב והצפון הישן, שבבעלותם דירת מגורים בקוו מה האחרונה, הגישו תביעת פיצוי ענק נגד עיריית תל אביב (הוועדה המקומית לתכנון ובנייה). לטענתם, תוכנית הרובו עים ביטלה הלכה למעשה את תוכנית הגגות. קודם לכן התאפשר להם להו רחיב את דירות מגוריהם בקומה העו ליונה של הבניין בשיעור של 23 מ"ר ומו רפסת מעל הדירה.

התביעות, לפי סעיף 197 לחוק התו כנון והבנייה, הוגשו ע"י משרד עורו כי הדין מני קורן ושות'. חוות הדעת ליו רידת הערך נערכו על ידי עו"ד חננאל ברהום, שמאי מקרקעין.

לטענת עו"ד מני קורן, תכנית הרוו בעים גרמה לפגיעה כספית ניכרת בבעלי הדירות בקומות העליונות, אשר הפסידו את האפשרות ליהנות מדירה מרווחת בקומה העליונה של הבניין, ובו מקום זאת הם נאלצים להתקוטט עם יתר דיירי הבית על מימוש הזכויות בקוו מת הגג, כאשר היזם יקבל את מלוא הזכויות בגג תמורת חיזוק המבנה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel