Israel Hayom

אימה מאחורי התמונות

תעלומת רצח שולפת סוכנת נדל"ן משגרת יומה ומספקת עלילה מסמרת שיער

-

פותחים תיק: זואי ווקר, סוכנת נדל"ן זוטרה, נוסעת מדי יום ברכבת התחתית לעבודה בלונדון. יום אחד היא נדהמת לגלות באחד מעיתוני החינם המחולקים ברכבת את תמונתה במדור "שידוכים למבוגרים", שהוא בעצם המדור להצעות סקס. זואי המודאגת חושפת עד מהרה את העובדה שלא מדובר במודעה חד פעמית אלא בסדרת מודעות יומיות, שבכל אחת מופיעה תמונתה של אישה אחרת. כשאחת הנשים הללו נאנסת ונרצחת היא נכנסת לפאניקה של ממש, ומטלפנת למשטרה. למזלה, את הקריאה מקבלת קלי סוויפט ממחלק התנועה.

גבולות הז'אנר: מקינטוש היתה שוטרת בעצמה במשך כת ריסר שנים - וניסיונה המקצועי ניכר היטב בכתיבתה. מבנה הספר מעניין בזכות עצמו: חוט העלילה מובל על ידי שתי דמויות הנשים המככבות בספר - זואי )בגוף ראשון( וקלי )בגוף שלישי(, ומלווה על ידי טקסטים מפי הפושע האלמוני. המבנה הזה מאפשר לחשוף פרטים קטנים במהלך הדרך, שמהם יורכב בסופו של דבר הפאזל השלם.

מדד המתח: אחד המותחים שקראתי. רעיון הפשע שמונח בבסיס העלילה הוא גאוני ושטני כאחד, ומקורי מאוד. דווקא חיי היומיום שלה והדאגה ההולכת וגוברת לבתה סוגרים על זואי - והלחץ מתגבר מפרק לפרק. סיטואציה קלאסית שהיצ'קוק, לדוגמה, אהב במיוחד - אדם רגיל עומד לפתע במרכזה של הת רחשות דרמטית. טריגר החרדה העיקרי שמופעל כאן בתחכום רב הוא אובדן הפרטיות - חרדה המשותפת לגיבורות ולקוראים כאחד. החרדה הזו מועצמת על ידי הטכנולוגיה הכה זמינה של הטלפונים הסלולריים והרשתות החברתיות, וזה בדיוק העניין: כל אחד מאיתנו יכול ליפול קורבן לפשע שכזה - וזה מפחיד. צפירת הרגעה: הפשע מחייב את קיומה של רשת תחבורה ציבו רית יעילה ודייקנית; אנחנו בישראל. סיום הספר, על הטוויסטים הלא צפויים בו, מסמר שיער ממש.

השורה התחתונה: מותחן פסיכולוגי מעולה ומדיר שינה. ● מישהו מסתכל עלייך / קלייר מקינטוש מאנגלית: אסנת הדר; ידיעות ספרים, 405 עמ'

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel