Israel Hayom

עניין של יוקרה

דיווחי חברות הבנייה המובילות מעידים על גידול במכירות, במיוחד של דירות יוקרה. נראה שהמשקיעים חזרו בגדול

-

חברות הבנייה המובילות מדווחות השבוע לבורסה על שיאי מכירות מרשימים בשנת קורונה ועל סיום שנה מעולה בניגוד לציפיות. הנתונים מרו שימים גם בדירות יוקרה, מה שמעיד בעיקר על שובם של המשקיעים אל השוק, בעקבות הורדת מס הרכישה.

בשני פרוייקטים חדשים של יוקרה שיצאו ממש בימים אלו נרשמו מכירות חסרות תקדים, כפי שדווח לבורסה. כמעט היסטריה בלתי מוסברת לעידן זה, כנראה בעיקר בחיפוש של רוכשי דירות אחר השקעות.

כך בפרויקט היוקרה ‪DUO Tel Aviv‬ שבמתחם סמל דרום (בו מחזיקה אפו ריקה ישראל 52%-כב מהזכויות) נרו שמו 127 בקשות לרכישת דירה מתוך 277 יח"ד במגדל הראשון שבשיווק, בהיקף כספי כולל של 652-כ מיליון שקל. הישג יוצא דופן בהתחשב במו חיר הגבוה של הדירות בפרויקט ובו משך הזמן הקצר של כחודש וחצי בו שווקו יחידות אלו.

מדובר בפרויקט הממוקם במפגש הרחובות אבן גבירול, ארלוזרוב ובן סרוק בתל אביב - צמד מגדלים בני 50 קומות ובהם 668 יחידות דיור בנות 2 עד 5 חדרים ופנטהאוזים בקומות הגבוהות. הפרויקט יציע לדייריו שלל שירותים ופינוקים דוגמת בריכת אינו

סוף ‪)Infinity Pool(‬ חיצונית, שמירה ,24/7 מועדון כושר ועוד.

הפרוייקט תוכנן על ידי אבנר ישר ובעיצוב הפנים של אורלי שרם. פיו תוח המתחם, כולל בניית 2 המגדלים ושטחי המסחר, צפוי להניב לאפריו קה ישראל מגורים הכנסות בהיקף של 1.9-כ מיליארד שקל (לא כולל חלק השותפים).

בנוסף, תלויות ועומדות בקשות רכיו שה (שטרם הבשילו לכדי הסכמי מכר) ביחס 158-ל יחידות דיור באתרים שוו נים של פרויקטים במעורבות החברה, בהיקף כספי כולל של 723-כ מיליון שקל.

דן גינגיס, סמנכ"ל השיווק באפריו קה ישראל מגורים: "העובדה שאנו יכולים היום לדווח על 127 בקשות ליו חידות דיור בפרויקט יוקרה בתל אביב שבוצעו בזמן כה קצר מוכיחה כי תכו נון מוקפד, בנייה איכותית וסטנדרטים גבוהים, עדיין עובדים".

בדיווח לבורסה של אפריקה ישראל מגורים )AFRE( צוין כי במהלך השנה החולפת התקשרה החברה (בעצמה או באמצעות חברות בשליטתה) בהו סכמי מכר ביחס 426-ל יחידות דיור באתרים שונים של פרויקטים של קבוו צת החברה (לרבות פרויקטים משוו תפים ביחד עם צדדים שלישיים), בהיקף כספי כולל של לא פחות

סיון פרץ, סמנכ"לית שיווק ומכירות של בוני התיכון: "ההסתגרות בבתים חידדה את הצורך להיות בעל דירה" יאיר כהן, מנכ"ל אבני דרך :

"ההשקעה בנדל"ן למגורים היא אלטרנטיבה סולידית ובטוחה" רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "למרות האתגרים הרבים, החברה הצליחה לרשום עלייה עקבית במכירות"

940-מ מיליון שקל.

פרויקט EXCHANGE של אזורים הוא דוגמה נוספת לחזרתם של המו שקיעים. בבניין בצומת עלית ברמת גן נמכרו 154 דירות בחודשיים, בהיקף של 476 מיליון שקל.

זהו הפרויקט שהשפיע באופן המהותי ביותר על היקפי המכירות של חברת אזורים ברבעון הרביעי, והוא פרויקט הדגל של החברה בשנים הקו רובות. השיווק החל בחודש אוקטובר האחרון, ונכון לסוף השנה נמכרו בו 154 דירות בהיקף כספי כולל של 476 מיליון שקל בזכות הפרויקט . נרשם בחברה זינוק של 32% במספר הדיו רות שנמכרו ברבעון הרביעי.

חברת אזורים דיווחה השבוע על נתוני המכירות לשנת 2020 ומציגה נתון שיא עם מכירות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל, לעומת 2 מיליארד שקל בשנת .2019 מספר הדירות שמו כרה החברה 2020-ב עמד על ,972 כאשר 2019-ב מכרה החברה 995 דיו רות. מחירה הממוצע של דירה עמד בשנת 2019 על כ-2 מיליון שקל, ואילו 2020-ב נרשמה עלייה 2.16-ל מיליון שקל לדירה.

רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "למרות האתגרים הרבים, הסגרים וההאטה הכלכלית, החברה הצליחה לרשום עלייה עקבית במכירות ולסיים את 2020 במכירות שיא. להערכתנו, המו חירים צפויים לעלות. רוכשים רבים שישבו על הגדר הבינו זאת וחזרו לשוק, לצד רוכשים חדשים וחזרה של משקיעים לאפיק הבטוח של הנדל"ן. התוצאות ניכרות במשרדי המכירות".

חברת י.ח. דמרי דיווחה על עלייה של 43% במספר העסקאות לעומת .2019 בשנת 2020 מכרה החברה 778 דירות בשווי של 1.266 מיליארד שקל, בהשוואה למכירה של 544 דיו

בתיה מזרחי, סמנכ״לית השיווק והמכירות של גשם החזקות: "בתוצאות ביחס ליעדים, עמדנו ביעדים״

דן גינגיס, סמנכ"ל שיווק אפריקה ישראל

מגורים: "תכנון מוקפד, בנייה איכותית וסטנדרטים גבוהים עדיין עובדים"

אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק

ומכירות י.ח.דמרי: "משבר הקורונה חידד את הצורך ביציבות ובנוחות"

רות 2019-ב בשווי של 961 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון האחרון לשנה זו מכרה החברה 281 יחידות דיור בשווי של 516-כ מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו מכרה החברה 255 יחידות דיור בהיקף כספי של 428 מיליון שקל.

אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של י.ח.דמרי: "משבר הקורונה חידד אצל רבים את הצורך ביציבות, בהשו קעה בטוחה ובנוחות של דירת המגוו רים בבעלות. גודל הדירה והזמינות שלה בתוספת מרפסת, גג או גינה הפכו להיות מאוד משמעותיים עבור הרוכשים".

המכירות השנה הרקיעו שיאים חדו שים. חברת בוני תיכון דיווחה על גידול של פי 4 במכירות ביחס לשנת הקודו מת. בשנת 2020 מכרה החברה 672 יחידות דיור בשווי 977 מיליון שקל, וזאת בהשוואה למכירה של 191 יחיו דות דיור בשווי 250 מיליון שקל בשנת .2019

בסיכום הרבעון האחרון מכרה החבו רה 136 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של 285-כ מיליון שקל, לעומת 62 יחיו דות דיור בהיקף 74-כ מיליון שקל בתו קופה המקבילה אשתקד.

סיון פרץ, סמנכ"לית שיווק ומכירות של בוני התיכון: "ההסתגרות בבתים חידדה לרבים את הצורך להיות בעל דירה ולהפסיק לשלם משכנתא של מישהו אחר (המשכיר), או לחילופין לקנות דירה כאלטרנטיבה להשקעה בטוחה״.

קפיצה דרמטית השנה נרשמה גם בקבוצת מזרחי ובניו, שמכרה 297 דיו רות 742.5-ב מיליון שקל, לעומת 165 דירות 380-ב מיליון שקלים .2019-ב ״העלייה במכירות בכסף הינה 95% בקירוב, לעומת גידול של 80%-כ במו ספר הדירות. ההסבר לפער הינו בעיו קר בעלייה במכירת דירות פנטהאוז ודירות פרימיום״, מסביר רוני מזרחי, העומד בראש החברה.

בחברת אבני דרך מדווחים על גיו דול שיא של 69% במכירות הקבוצה 499-כל יח"ד לעומת 300 יח"ד בהו שוואה לשנת .2019 הכנסות החבו רה הכפילו 280-מ מיליון שקל בשנת 2019 580-ל מיליון שקל בשנת .2020 הגידול התבטא בכל תחומי הפעילות של החברה: פרויקטים לשוק החופשי, התחדשות עירונית ומחיר למשתכן.

מתחילת ימי הסגר הראשונים ועד היום השיקה הקבוצה ארבעה פרויקטים חדשים, ביניהם: בבית שמש 154 יח"ד, באלפי מנשה 160 יח"ד, ביוקנעם 208 יח"ד ובלוד 323 יח"ד.

יאיר כהן, מנכ"ל קבוצת אבני דרך: "משבר הקורונה, שגרם לתנודתיות חדה באפיקי ההשקעה השונים, חידד את ההכרה שההשקעה בנדל"ן למו גורים היא אלטרנטיבת השקעה סוליו דית ובטוחה יותר. במסגרת הפיתוח העסקי של החברה אנו ממשיכים לפו עול להגדלת צבר הקרקעות שלנו, לצד הרחבת היקף הפעילות כדוגו מת רכישת פרויקטים חדשים וכניסה לשותפויות״.

בחברת גשם החזקות מדווחים על קפיצה אדירה. 2019-ב נמכרו 391 דירות, והשנה .873 היקף המכירות בשנה שעברה היה 444 מיליון שקל, והשנה 1.3 מיליארד שקל. הנתונים

אסנת לוי, מנהלת שיווק

אילה אגם: "אנו עדים לשינוי משמעותי בהתעניינות ובהיקף הרכישות"

מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "הפתרונות שהצענו ענו על הצורך של רשת ביטחון הולמת לאתגרים״

מתייחסים למכירות חדשות שבוצעו בשנת 2020 אל מול מכירות בשנת .2019

״בשנת 2020 פתחתנו חמישה פרויקטים חדשים״, אומרת בתיה מזו רחי, סמנכ״לית השיווק והמכירות של גשם החזקות. לדבריה, השנה הייתה מאתגרת ולא צפויה. ״כל המגמות שחזינו עברו טלטלה מסחררת, וכל מה שתוכנן לא בהכרח יצא לפועל. יחד עם זאת כשמחשבים את התוו צאות ביחס ליעדים, עמדנו ביעדים השנתיים ובנוסף חלו עליות משמו עותיות במחירים ובביקושים. סיימנו את השנה עם 2% הכנסות מעל התחזיות״.

חברת אלמוגים מכרה 230 יח"ד בהיקף של 288 מיליון שקל, בדוו מה לתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף שנת 2020 נחתמו בקשות רכיו שה בהיקף של 26-כ מיליון שקל. החו ברה השיקה מתחילת ימי הסגר הראו שונים ועד היום 4 פרויקטים חדשים, ביניהם: אלמוגי הילס חיפה - 60 יח"ד, אלמוגים אור ים - 253 יח"ד, אלמוגים נתניה - 256 יח"ד והרצליה רובינא - 48 יח"ד.

מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "אלו מוגים שהונפקה והפכה לחברה ציבוו רית לפני כשנה מסכמת שנה מצוינת של פעילות, המתבטאת בכל הפרו מטרים. מספר החוזים הגדול שנחו תם במהלך השנה מהווה עדות חזקה לכך שהפתרונות שהצענו אכן ענו על הצורך של רשת ביטחון הולמת לאתגרים״.

גם בתחום המניבים היו נקודות מפנה: חברת אילה אגם שיווקה במהו לך שנת 2020 יותר 70%-מ משטו חי המשרדים בפרויקט אילה טאוורס, במגדל הראשון מבין שני מגדלי המשו רדים הראשונים שייבנו במתחם המו גורים והתעסוקה החדש בצריפין.

ברבעון הראשון של שנת ,2020 בו החל גם הסגר הראשון, מכרה אילה אגם 15%-כ מהפרויקט. בשני הרבו עונים שאחריו חלה האטה במכירות, שנבעה מהשיתוק הכללי במשק, ובו מהלכם שווקו 15%-כ נוספים. הקו פיצה הגדולה היתה ברבעון האחרון, בו שיווקה החברה עוד 40%-כ מהפו רויקט, לאחר שאנשים הפנימו שהקוו רונה תישאר איתנו עוד תקופה ושיש להסתכל לטווח הארוך ולהיערך ליום שאחרי.

אסנת לוי, מנהלת השיווק בחברת אילה אגם: "התאמנו את תהליך המו כירות לאתגרי התקופה, באופן שכלל פגישות זום ומפגשים באתר הפרויקט, כשהדבר התאפשר. החל מחודש אוקטובר ובתום הסגר השני, אנו עדים לשינוי משמעותי בהתעניינות ובהיקף הרכישות. בתקופה זו, נמכר קרוב לחצי מהפרויקט".

 ?? הדמיה: 3Dvision ?? פרויקט Duo של אפריקה ישראל מגורים בתל אביב. 652 מיליון שקל בחודש וחצי
הדמיה: 3Dvision פרויקט Duo של אפריקה ישראל מגורים בתל אביב. 652 מיליון שקל בחודש וחצי
 ??  ?? פרויקט EXCHANGE של אזורים ברמת גן. 476 מיליון שקל בחודשיים
פרויקט EXCHANGE של אזורים ברמת גן. 476 מיליון שקל בחודשיים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? פרויקט ‪The Valley West‬ בנהריה של גשם החזקות. השיווק מתחיל בחודש הקרוב
פרויקט ‪The Valley West‬ בנהריה של גשם החזקות. השיווק מתחיל בחודש הקרוב
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? אבני דרך בלוד הדמיה: אסף פרץ
אבני דרך בלוד הדמיה: אסף פרץ
 ??  ?? דופלקס של פרשקובסקי בחיפה צילום: פרשקובסקי יח"צ
דופלקס של פרשקובסקי בחיפה צילום: פרשקובסקי יח"צ
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel