Israel Hayom

עסק חי וקיים

במקום להקים עסק חדש מאפס, אפשר לרכוש עסק קיים. כך מקבלים מאגר לקוחות, ספקים, ידע ארגוני ומוניטין

- שי אנקורי, יועץ עסקי

יש יזמים המעדיו פים לחסוך מעו צמם את כאב הראש בהקמת עסק עצמאי חדש. הם יעדיפו לרכוש עסקים קיימים ופעילים, או להיכנס כשותפים באחוזים מסויימים.

מדובר באחת ההזדמנויות העסקיות המלהיבות ביותר, עם פוטנציאל לרווח משמעותי, אך כמו בכל דבר, יש בציו דה גם לא מעט סיכונים. אז מדוע כדאי לקנות עסק חי?

קרוב לחצי מיליון עסקים יש במדינת ישראל. הסטטיסטיקה של עולם העסו קים קודרת לכאורה, ומנבאת שאחד מכל שלושה עסקים ייסגר בתוך 5 שנים מיום הקמתו, וזאת לאחר שהעו סק שרד את הניפוי הראשוני במהלך 3 השנים הראשונות. רק 25% מהעסקים מגיעים לשנה השלישית, ונתון זה הוא על פניו בבחינת נורת אזהרה.

כאשר אתם רוכשים עסק קיים, אתם רוכשים מוניטין, קהל לקוחות, מותג, ועוד הרבה דברים שקשה לאמוד מבו חינה כספית. כמובן שחשוב להבין מראש מה הסיבה האמיתית שבגינה מוכרים את העסק. מה היתרון? להלן מספר יתרונות עיקריים ברכיו שת עסק קיים (במאמר הבא אפרט

מדובר בהזדמנות עסקית מלהיבה, עם פוטנציאל לרווח משמעותי, אך יש בצידה גם לא מעט סיכונים

את החסרונות).

עסק ותיק העומד למכירה צבר במרוו צת השנים מוניטין ובנה מאגר לקוחות. אותם לקוחות נשארים נאמנים לעסק ולא לבעלים, והם נחשבים לנכס צאן ברזל חשוב ביותר שהעסק מביא עמו.

בעסק פעיל מנוהלת רשימת ספקים עדכנית, דבר המקל על הבעלים החדו שים ומצמצם את ההתעסקות המייגעת בפן התפעולי והלוגיסטי של העסק.

בעסקים פעילים יש ידע ארגוני, פטנו טים ושיטות עבודה מובנות, לאחר תהו ליך ארוך של ניסוי וטעייה.

עסקים הפועלים כמה שנים יושבים בדרך כלל במיקום אסטרטגי מצוין. על פי רוב התפתח סביבם מתחם חדש של עסקים אחרים, שהשביחו את האזור בכללותו ואת ההיבט של הפוטנציאל העסקי.

עייפות החומר של בעל העסק - אנו עדים לעסקים הפועלים מספר שנים ובעליהם זונחים את שלב הפרסום והשיווק, דבר הגורם לירידה בהכנסות, ולהזדמנות גבוהה ליזם הרוכש.

שווי הסחורה - בהתאם לסוג העסק ובמידה שמדובר בכסף נזיל הניתן לפדיון. הכותב שי אנקורי הינו מנהל המחלקה המסחרית של סניף קלר וויליאמס בת ים ויועץ עסקי מוסמך

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel