Israel Hayom

הקבלנים והיזמים נדרשים לתשלום שנתי של 20 אלף שקל לכל עובד זר, והיטל בסך 15% משכר העבודה

-

מתנות מתוצרת כחול-לבן, שאנחנו, ורק אנחנו, קיבלנו ממשלת ישראל, באישורו ובברכתו של שר המסחר והתעשייה:

מתנה אחת, תשלום שנתי על כל עובד שמיובא בסך 20 אלף שקל, מה שמביא כל אחד מאיתנו להוצאות שנו תיות נוספות של מיליוני שקלים, לעיו תים אף עשרות מיליוני שקלים.

מתנה שנייה, לא פחות משמעותית מהראשונה, היטל בסך 15% על שכר העבודה של כל עובד, גם כן תוספת של עשרות מיליוני שקלים לשנה, ולקו בלנים הגדולים אף מאות מיליונים.

והחברות הבינלאומיו­ת? יוק. כך אומרים לנו פקידים בכירים במשרד המסחר והתעשייה, מה פתאום! הן לא צריכות לשלם את המיסוי המיותר הזה, הן הלא חברות ינוקא שעלינו, יהודים בני רחמנים, לסייע להן לשרוד.

ראשית, על מנת שלא יהיה ספק, לא מדובר בינוקות רחמנא ליצלן, אלא בקונגלומרט­ים בינלאומיים ענקיים, שמגלגלים סכומי עתק.

שנית, אם ממשלת ישראל בכלל ומשרד התעשייה והמסחר בפרט רוו צים באווחת קולמוס של פקידים ערלי לב לגרום לקריסת אותן חברות בנייה ישראליות שעדיין לא קרסו, אזי זוהי בדיוק הנוסחה המנצחת לכך.

שלישית, וזה נוגע כבר לתשעה ורבע מיליון אזרחי ישראל: המהלך המטוו מטם להפליא הזה יתדלק מן הסתם עוד יותר את המחירים בשוק הדיור. היזמים והקבלנים ייאלצו לעדכן את רמות המחירים כלפי מעלה, על מנת לעמוד איכשהו בהוצאות הנוספות המשמעותיות.

רביעית, זוהי ממש דוגמה יוצאת מן הכלל איך ממשלת ישראל, שפיה נוטף כל העת כחול-לבן, בעצם מאו מינה בגלובליזצי­ה חזירית, שתעורר קנאה אפילו בקרב הליברטיאני­ם הקו פיטליסטים הקיצונים ביותר בארצות הברית.

ובינינו, רק בינינו: מהם, ככלות הכל, תשעה ורבע מיליוני אזרחי ישראל, לעומת 1.4 מיליארד סינים, קל וחוו מר לעומת אינטרס כלכלי מובהק של קרטלים בינלאומיים, הנהנים ממאות רבות של מילוני שקלים לשנה על חשו בוננו, משלמי המיסים הישראליים? כותב המאמר רוני מזרחי הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו

 ?? צילום: freepik ??
צילום: freepik

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel