Israel Hayom

אדר גנדלסמן: "מתוך 90 מתמודדות, דווקא עם שרה הרגשתי חיבור"

-

"כשהעלינו את התמונה, לא חשבתי שזה יעשה כזה בלאגן", נזכרת נערת ישראל לשנת 2017 אדר גנדלסמן, בסלפי שעשה כותרות. "חשבתי שזה דווקא יגרום לאנשים להרגיש טוב. עצוב שכל התגובות ששרה קיבלה היו קשות וקיצוניות, בעוד אני קיבלתי רק תגובות טובות, כולל מגולשים מארצות ערב".

גנדלסמן ,)23( כיום סטודנטית לתקשורת במכללת ספיר, מספרת שקיבלה לפני התחרות הנחיות כיצד לנהוג מול נציגות ממדינות אויב. "מארגני תחרות מלכת היופי בישראל אמרו לי מראש לא להתקרב למתמודדות ממדינות ערביות, כי קרה בעבר שמתמודדת ערבייה נפגעה בגלל שהתקרבה למישהי מישראל. אמרו לי להיות נחמדה וזהו.

"ביום הראשון של התחרות ראיתי אותה מרחוק, היא חייכה אלי וניגשה לדבר איתי. אני זוכרת שאמרתי לה שיש לי בארץ הרבה חברים ממוצא עיראקי, דיברנו על מאכלים עיראקיים וצחקנו על כמה אנחנו בעצם מגיעות מתרבויות דומות. מתוך מתמודדות מ־09 מדינות, דווקא איתה הרגשתי חיבור".

איך הרגשת עם הסערה שחוללה התמונה?

"זה היה מלחיץ. לא ידעתי איך להתמודד עם מה שהיא עוברת, פחדתי שהיא תיפגע. התקשרתי להורים שלי ושאלתי אם המשפחה של שרה יכולה לבוא אלינו הביתה, לאשקלון. ההורים שלי עלו מברזיל, הם יודעים מה זה להגר למדינה אחרת בעקבות איומים באלימות. אמרתי לשרה שיש לה ולמשפחתה לאן לבוא, לא משנה מתי".

קיבלתן תמיכה ממועמדות אחרות בתחרות?

"אחרי שהצטלמנו, גם מיס מצרים פתאום רצתה להכיר אותי, והפכנו לחברות טובות. מצד שני, מיס לבנון היתה עוברת לצד השני של הבניין בכל פעם שהיתה מזהה אותי. שאר המתמודדות תמכו וחלקן גם שיתפו את התמונה שלנו.

"הרי אין מצב שהייתי פוגשת אותה במקום אחר, ובשום סיטואציה לא היתה ניתנת לי במה להכיר את הצד השני ולספר על כך לעולם. דווקא תמונה תמימה באינסטגרם יצרה הזדמנות לשיח. שרה לקחה את זה למקום כל כך טוב ומעצים, היא אדם מדהים. מאז הביקור שלה בישראל נפגשנו גם בלונדון, ובהזדמנות הראשונה אסע לבקר אותה בלוס אנג'לס".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel