Israel Hayom

78 מיליארד שקל במשכנתאות

עלייה בהיקף המשכנתאות החדשות, למרות משבר הקורונה. נדחו משכנתאות בסך 53 מיליארד שקל. רוב לוקחי המשכנתאות: משפרי דיור

-

שנת ,2020 שנת הקורונה, הייתה אחת המפתיעות לא רק בתו חום הנדל"ן, אלא גם בתחום המשכו נתאות. הקורונה שיבשה את העולם כולו והגיעה, כמובן, גם לתחום זה.

עשרות אלפי ישראלים דחו את המו שכנתאות להמשך השנה, מתוך תקו ווה שיצליחו להתאושש ולחזור לתשו לומים הסדירים.

נתוני בנק ישראל שפורסמו בדצו מבר חשפו כי למרות המשבר הכלכו לי ומגפת הקורונה, נלקחו מתחילת 2020 משכנתאות בהיקף של 78.2 מיליארד שקל, לעומת 68 מיליארד שקל בכל .2019 עוד עולה מהנתונים כי הישראלים דחו משכנתאות בהיקף של 53-כ מיליארד שקל, מתוך כלל המשכנתאות בהיקף של כמעט 400 מיליארד שקל.

אז מה המגמות העיקריות ומי האנשים שלקחו משכנתא השנה?

ממחקר שבוצע בידי יועץ המשכנו תאות מאיר וידר, מנכ"ל חברת וידר משכנתאות, עולה כי הרוב הבולט הוא זוגות צעירים בני 30 עד ,40 שמשפרים לדירה גדולה יותר, כי הם מבינים שהם הולכים להיות יותר בסביבת הבית בתו קופה הקרובה ורוצים נכס מרווח יותר. רוב הרכישות היו לטובת דירה עם מרו פסת. בנוסף, רוב נוטלי המשכנתאות רוכשים באזורי המרכז ולא בפריפריה.

כמה משכנתאות הישראלים נטלו?

לפי ממוצע נתונים של 1,200-כ משכנתאות עולה שגובה משכנתא ממוצע עמד על 1,136,000-כ שקל. ההחזר החודשי עלה בממוצע בכ18% ביחס לשנת .2019

ממחזרי המשכנתאות מתוכם עוו מדים על סכומים ממוצעים של 856,000-כ שקל, עם חיסכון משוערך במחזור המשכנתא של 128,000-כ שקל בממוצע.

ומתי היו הביקושים הגבוהים ביותר?

מגמת הביקושים בחודשים ינוארפברוא­ר ולאחר מכן מאי-דצמבר משו קללים עלייה של 39%-כ ביחס לכמות הפניות והבקשות למשכנתאות לעוו מת כל שנת .2019

כמות הבקשות לדיור למשתכן הולו כות ופוחתות וכמות הבקשות לדירות יד ראשונה ושנייה הולכת וגדלה, בעו קבות ביטול הסובסידיה לזוכי מחיר למשתכן.

ואיפה הישראלים רצו לקנות השנה?

הערים הפופולריות ביותר לרכישה היו: כפר סבא, רעננה, הוד השרון, רמת גן, תל אביב, חיפה, חדרה וגבו עת שמואל.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel