Israel Hayom

חלומות טכנולוגיים

מארק זאבי

-

חיפשתי תירוץ לכתוב על טסלה. אני כל פעם נפעם איך אילון מאסק מצליח מחדש לרגש את העולם. כשהו חלטנו לפני שלוש וחצי שנים לעבור לניו יורק, הדבר הראשון שעשיתי עוד לפני שקניתי את כרטיסי הטיסה, לפני שהחלטנו איפה נגור, לפני שמצאנו בית, הזמנתי טסלה.

ישבתי במשרד שלי בישראל, נכנסו תי לאתר האינטרנט של טסלה ובכמה שלבים פשוטים קניתי טסלה חדשה. זה היה כל כך מרגש. בעוד זמן מה (שנה ושלושה חודשים) אני אנהג על טסלה משלי. דרך אגב, מי שרוצה לנו סוע בסייברטראק החדש והמלהיב של טסלה ימתין בסבלנות מעל שנתיים.

מה גורם לנו לקנות משהו היום ולהסו כים לחכות כל כך הרבה זמן?

זה מאוד מזכיר לי את החלום של רוו כשי דירה חדשה. אנחנו מסתובבים חוו דשים בין משרדי מכירות, מסתכלים על שלדים של בנינים בבנייה (לפעמים אפילו זה לא קיים), עוברים על תוכניות מנייר, ועל סמך זה אנחנו מקבלים החו לטה לעשות את העסקה הגדולה בחיינו.

לא סתם התהליך לוקח הרבה מאוד זמן ועולה ליזם הנדל״ן הרבה מאוד כסף (שמגולם במחיר הדירה ומייקר אותה ב 2 עד 5 אחוז).

אז איך טסלה עושה את זה? איך היא מצליחה לגרום לנו לחכות לרכב חדש יותר משנתיים, ואיך אף אחת מחברות הרכב, שמוכרות להמונים, לא הצליחה לעשות זאת מעולם?

אני קורא לזה ‪.The Real Dream‬ זו האמנות של יזמים מוכשרים, שמצליו חים לגרום לנו לחלום, להתרגש ולהו תאהב במשהו מרחוק מבלי לגעת בו. זו הפסיכולוגי­ה שמאפשרת לנו לרצות משהו כל כך חזק ולהמתין לו בתשוקה.

זו הטכנולוגיה שמאפשרת לנו לראות ולחוש את הדירה שעוד לא נבנתה כאילו היא כבר קיימת במציאות. ואז, בלחיצת כפתור, תוך כדי ההתלהבות, להזמין, לבחור את הגודל, את הצבע וכל מה שאנחנו רוצים שיהיה ביום המיוחל, כשנקבל את המפתח.

אין ספק שאילון מאסק הוא כזה. בזו כות היכולת הגאונית הזו, בפחות מעו שור הוא הצליח לבנות חברה ששינתה את עולם הרכב ואת הציפיות ממנו.

התוצאה: הערך של טסלה גבוה מהו ערך של טויוטה, פולקסווגן, מרצדס, ג׳נרל מוטורס, ב.מ.וו, הונדה, פיאט, פורד, ניסן וסובארו יחד!

חלומות מתגשמים. אני שומר על אופטימיות.

 ?? צילום: קרוזאט, ויקיפדיה ??
צילום: קרוזאט, ויקיפדיה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel