Israel Hayom

וושינגטון הנצורה: דריכות שיא לקראת השבעת ביידן

אבטחה חסרת תקדים: רבבות חיילים בבירת ארה"ב ● אבל ברחובות פחות מתעניינים בנשיא החדש: "רק שהכלכלה תשתפר" ●

- ארז לין שליחנו לוושינגטון

קשה להאמין שבשנת ,2021 השנה שבה העולם הוכיח עד כמה אפשר להתאחד נגד מגיפה מסתורית ולצאת במבצע חיסונים חובק יבשות במהירות שיא, דווקא הבירה האמריקנית תמצא את עצמה תחת כמעט עוצר, לקראת ההשבעה של הנשיא ה־64, ג'ו ביידן. מי שישבה לידי, סטודנטית למנהל עסקים מהודו שלומדת בארה"ב על מלגה, סיפרה שהיא לקחה בעבר את הטיסה הפנימית הקצרה הזאת מניו יורק לבירה, ואף פעם לא ראתה סוכנים פדרליים עומדים בפתח המטוס כדי לערוך בדיקות.

סימנים מטרידים

ואכן, נראה כי הסימנים מטרידים: אתמול דווח על אדם מווירג'יניה שניסה לחצות מחסום סמוך לגבעת הקפיטול כשברשותו שורה של אמצעי לחימה, כולל 500 כדורים שונים. גם רכבת המטרו של הבירה לא לקחה סיכונים - אם מסתכלים על המפה של התחנות רואים שעשרות סגורות, ולמעשה אין דרך מעשית להגיע בתחבורה ציבורית למרכז העיר.

נהג המונית, אחמד, שהסיע אותי משדה התעופה לעיר, הגיע לארה"ב מאפגניסטן כילד. הוא לא חשב שיראה מחזות כאלה בבירה האמריקנית, אבל כמו כל אמריקני, הוא חושב בעיקר על מצבו הכלכלי ופחות מוטרד מההשלכות ארוכות הטווח - ככל שיהיו - של התקריות הקשות בגבעת הקפיטול לפני שבועיים, שהובילו לצעדים האלה. "ביידן מביא חזרה את כל הקבינט של אובאמה חזרה לשלטון", הוא אומר, "אך כל עוד הכלכלה תשתפר ותהיה תעסוקה, זה מה שאכפת לי. לא אכפת לי מדמוקרטים או רפובליקנים".

לא כך קיווה ביידן שההשבעה שלו תיראה. הוא קיווה שההשבעה שלו תסמן עידן חדש כמו שנהוג כשנשיא חדש נשבע, על אחת וכמה כאשר הוא ממפלגה חדשה. בימים האחרונים הוא מפזר הבטחות - ותקציבים עתיידים - בסכומים אסטרונומיי­ם שאמורים להגיע לכמעט 2 מיליארד דולר, כדי להאיץ את קצב החיסונים נגד הקורונה בארה"ב ולהקל על האזרחים שנפגעו כלכלית. אבל לא הולך לביידן.

קודם היתה זו הקורונה שהעמידה את אירוע ההשבעה בצל ההשבעות הקודמות, ועכשיו, נוסף על הקורונה, אמריקה מוצאת את עצמה עם עשרות אלפי כוחות פרוסים בתוך בנייני הממשל הפדרלי לראשונה מאז מלחמת האזרחים.

האירוע בגבעת הקפיטול לפני כשבועיים הרס את שארית החגיגיות שעוד נותרה בעידן הקורונה, לאו דווקא בגלל ההרוגים - כי היו מקרים טרגיים יותר בארה"ב, אלא בעיקר מכיוון שאלו היו התפרעויות שנועדו לשבש את תוצאות הבחירות ולמנוע הכרזה של מנצח בישיבה המכרעת שבה ספרו את הקולות. זה נתן תחושה - אפילו לנהג שלי מאפגניסטן - שמשהו השתבש בדמוקרטיה האמריקנית.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? כוחות הביטחון פרוסים
צילום: אי.אף.פי כוחות הביטחון פרוסים
 ?? אריאל כהנא ?? תודה, חבר.
פרידה בישיבת הממשלה משגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, שלוש שנים וחצי לאחר שנכנס לתפקידו כמינוי אישי של הנשיא היוצא דונלד טראמפ. רה"מ נתניהו: "לא היה שגריר טוב מדיוויד פרידמן לביסוס הקשר העמוק בין ישראל לארה"ב"
אריאל כהנא תודה, חבר. פרידה בישיבת הממשלה משגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, שלוש שנים וחצי לאחר שנכנס לתפקידו כמינוי אישי של הנשיא היוצא דונלד טראמפ. רה"מ נתניהו: "לא היה שגריר טוב מדיוויד פרידמן לביסוס הקשר העמוק בין ישראל לארה"ב"
 ?? צילום: רויטרס ?? הכנות אחרונות בגבעת הקפיטול
צילום: רויטרס הכנות אחרונות בגבעת הקפיטול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel