Israel Hayom

טלי חרזי דורשת תשובות: "משה היה צריך לחיות"

- מנהל איכילוב גמזו קיבל אחריות לטרגדיה ודמע: "בסופו של דבר, זה אני" דניאל רוט־אבנרי וירון דורון

משפחתו

של משה חרזי ז"ל התקשתה לקבל את הנסיבות שהובילו למותו של אהובם. חרזי בן ה־74 שחלה בקורונה, מת בסוף השבוע לאחר שמכונת ההנשמה שאליה היה מחובר נותקה.

אלמנתו, טלי חרזי, סיפרה אתמול בראיון לרדיו 103 על התחושות הקשות. "היתה לו סוכרת אך הוא היה אדם בריא וחייכן. היה לו קשה לנשום וביום שישי שמו לו חמצן יותר חזק. בשבת בצהריים הוא צלצל אלי ואמר לי שרוצים לחבר אותו למכונת הנשמה, ושהוא מפחד שהוא לא יקום", סיפרה טלי בכאב, והוסיפה: "הוא לא היה צריך למות".

על הטרגדיה באיכילוב גילתה המשפחה מהתקשורת. "ראינו כתבה אתמול ולא חשבתי שזה בעלי, לא תיארתי לעצמי", שיתפה חרזי והוסיפה: "כשהרופאים בישרו לנו על המוות, הם אמרו שהיה כשל לבבי, הם לא אמרו על התקלה שום דבר".

מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, התייחס אמש לטרגדיה וקיבל אחריות למקרה. "אני מנהל בית החולים, אני נמצא שם בתוך המחלקה", אמר בגרון חנוק בראיון לחדשות ,13 "יש שם אחים, אחיות ורופאים – בסופו של דבר זה אני". לדבריו, "בשלב הזה אני חייב לגבות את הצוות ולהגדיל את הרוח. אנחנו עדיין באירוע קשה".

יצוין כי באיכילוב טענו לאחר המ

קרה כי "מתחקיר ראשוני עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו, אולם לנוכח ריבוי התראות בו בזמן, הצוות היה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים, והצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר כמה דקות".

בתוך כך, מצבה של האישה בת ה־33 אשר חלתה בקורונה ופונתה לבית החולים בילינסון בהיריון ועברה ניתוח קיסרי, מוסיף להיות קשה מאוד. התינוק עדיין מאושפז בבית החולים שניידר. אלי, בעלה, אמר אתמול בדמעות בבית החולים: "שעות לא קלות עוברות עלינו. אני מבקש מכם, שהילד יכיר את אמא שלו. כל מי ששומע אותי, שיש לו לב, בבקשה תעשו משהו טוב בשביל הבן שלי, שתהיה לו אמא בבית. מעשה טוב אחד. לוותר לשני. לא לכעוס. בבקשה, לרפואת אשתי רחל נעמי בת אסתר חנה אתם יכולים להגיד פרק תהילים אחד".

 ??  ?? טלי לצד בעלה משה חרזי ז"ל
טלי לצד בעלה משה חרזי ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel