Israel Hayom

העומס הורג

-

מהירה יותר. האופוריה שבאה בעקבות החיסונים הסיטה את הקשב הציבורי מהחובה להמשיך לשמור על ההנחיות. התקופה הקרובה צפויה להיות קשה במיוחד".

תחלואה גבוהה בבני 50

בירושלים, בשל העומס במחלקות הקורונה בבתי החולים בעיר, במשרד הבריאות הנחו לפנות מחצית מהחולים באזור הבירה לאזור המרכז. פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת פנימית ב' ומחלקת קורונה בביה"ח הדסה עין כרם, אמר ל"ישראל היום": "נוספו לנו 150 מיטות קורונה על אותו צוות אחיות ורופאים. אנחנו נמצאים באירוע רבנפגעים ואתה עושה העדפה. אתה לא יכול לגשת לכל הפצועים. לפעמים יהיו כאלה שלא יקבלו תשומת לב בגלל העומס".

ד"ר אריאל רוקח, מנהל היחידה לטיפול נשימתי במרכז הרפואי, הדגיש אף הוא: "העומס הפיזי גבוה כי עובדים עם מיגון שקשה לעבוד איתו, ויש גם את הסיכון בעבודה. אנחנו משתדלים להגדיל את הצוותים עד כמה שאפשר ובודקים את עצמנו תמיד".

מנהל המרכז הרפואי סורוקה, ד"ר שלומי קודש, עדכן כי בשל עומסי התחלואה החל בית החולים לקלוט חולים מבתי חולים אחרים. "אנו נמצאים בעיצומו של גל שלישי של תחלואת קורונה, ואני חושש שעדיין לא הגענו לשיאו", אמר אתמול.

במרכז הרפואי ברזילי באשקלון הודיעו כי יפתחו מחלקת קורונה נוספת. לדברי פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, "בית החולים טיפל בגל הנוכחי של הקורונה במאות

חולי קורונה, וכחלק מההיערכות שלנו אנו מחזירים לפעילות מחלקת טיפול נמרץ קורונה נוספת".

גם במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה פתחו מחלקה נוספת. "חלה עלייה מדאיגה במספר החולים ובמצבם ופתחנו מחלקה שלישית למאומתי קורונה", סיפר אתמול ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז.

"תמיד בבדיקה עצמית"

"היתה עלייה של מאות אחוזים במספר החולים המאושפזים בשבועיים האחרונים - רובם חולים קשים", מסביר מנהל מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון בפתח תקווה, פרופ' אלון גרוסמן: "מצד אחד יש חיסון, אך מצד שני יש את המוטציות של הווירוס. אנחנו רואים עלייה משמעותית מאוד של תחלואה בבני 50 שעדיין לא חוסנו".

שיחת היום בקרב הרופאים הבכירים בבתי החולים היתה הטרגדיה באיכילוב, שהביאה למותו של משה

חרזי ז"ל (ראו ידיעה נפרדת בעמ' .)02 ד"ר אסף מילר מרמב"ם הודה כי "אין יחידת טיפול נמרץ שלא קורה בה שמנשם מתנתק מצינור הנשמה של חולה. המטרה היא לזהות ולטפל מהר. אנחנו רחוקים מלהיות אחרי המגיפה".

גם מנהל המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, ד"ר קובי חביב, מדגיש: "המציאות היא תובענית ודורשת החלטות כבדות. האירוע באיכילוב מחייב לבדוק את עצמנו שוב. איכילוב הוא בית חולים מצוין, ואם זה קרה באיכילוב זה יכול לקרות בכל מקום. המסקנה היא שצריך לבדוק את עצמנו כל הזמן, להיות עם אצבע על הדופק ולשדר את זה לצוות".

ד"ר רוקח משערי צדק מסכם: "העומס אדיר. אני בטוח שהצוות באיכילוב הוא מעולה ומקרה כזה עלול לקרות בכל מקום. אנחנו בודקים את עצמנו פעם ועוד פעם. אם ראינו שזה קרה במקום שמוגדר טוב, אני בטוח שזה יכול לקרות במקומות נוספים".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מחלקת הקורונה בבילינסון, אתמול. "עלייה של מאות אחוזים במאושפזים"
צילום: יוסי זליגר מחלקת הקורונה בבילינסון, אתמול. "עלייה של מאות אחוזים במאושפזים"
 ??  ?? "התחלואה בשיא". ירושלים, אתמול
"התחלואה בשיא". ירושלים, אתמול
 ??  ?? מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי
מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel