Israel Hayom

שנה למגיפה: 4,000 מתים בארץ "אבא היה מקור השראה ומודל לחיקוי עבור רבים בצפת"

כאב ללא גבולות: הקורונה ממשיכה להכות, והמספרים הטרגיים בלתי נתפסים ● מספר הקורבנות עולה בכל יום, ועבור רבים האובדן קשה מנשוא ● הישראלים ששילמו את המחיר הכבד ביותר

- אסף גולן

הלב נשבר: בני משפחתו של יהונתן מאזוז ז"ל, מהעיר צפת, כואבים מאוד את מותו של ראש המשפחה.

הם מספרים על יהונתן אחרי שנפטר מנגיף הקורונה כי "הוא נולד באי ג'רבה שבתוניסיה בשנת ,1928 תרפ"ט, והיה נצר למשפחת מאזוז המפוארת ובן דודו של אביו של הרב מאיר מאזוז - ראש ישיבת כיסא רחמים. לארץ הוא עלה בשנת 1956 והתיישב בעיר צפת יחד עם אשתו, שני ילדיו ובת נוספת שאימצו טרם עלייתם ארצה". אחרי עלייתו פעל יהונתן בתחום החינוך רבות ושימש "מורה ומנהל במוי סדות חינוך בצפת ובסביבותיה וקיבל את פרס יקיר החינוך הדתי ממשרד החינוך".

הוציא לאור ספרים

במסגרת פעילותו הרבה הוא "הוציא לאור שבעה ספרים, הראשון והמפורסם שבהם - 'יהדות אי הפלא ג'רבא', שסוקר ומתאר את מנהגיהם של יהודי האי, אורי חות חייהם, דרכם ואמונתם".

בנו הדר סופד לאביו בכאב ולא יכול שלא למנות את מעלותיו הרבות. הוא אומר כי אביו היה "איש חסד, אדם עם לב חם, פיקח וחכם, עם עברית רהוטה ומדוקדקת המאפיינת את יוצאי העדה הג'רבאית, אשר דבק באמת לאורך כל חייו, סופר ומשוי רר, איש שיח מרתק בעל אינטליגנצי­ה רגשית גבוהה באופן מיוחד, נערץ על ידי גדולים וקטנים.

"אבא שימש יועץ, מנהיג ומורה דרך, אשר היה מקור השראה ומודל לחיקוי עבור רבים מתושבי העיר צפת - צעירים וזקי נים, דתיים וחילונים ובני כל העדות בעיר.

"כל חייו אבא השכים קום עם הנץ החמה לתיקון חצות וללימוד הזוהר, הפיץ תורה והעביר שיעורים רבים בבית מדרש של

חסידות נדבורנא בעיר צפת ובבית הכנסת של הקהילה התוניסאית בעיר על שם רבי חומאני עלוש, תוך הנחלת מסורת יהדות האי ג'רבא שבו נולד וגדל באמצעות סיי פורים ומנהגים".

איש אמת

הדר ממשיך ומספר כי אביו "היה מודל לכך שאף פעם לא מאוחר ללמוד, לחי לום ולהגשים חלומות חדשים. הוא היה איש אמת, ישר ועניו, אשר תמיד ריתק את שומעיו בדבריו אשר התבססו על דברי מוסר ודרך ארץ ולאורם חינך את צאצאיו וממשיכי דרכו.

"איבדנו ראש משפחה אשר הותיר אחי ריו תשעה ילדים, נכדים, נינים ותלמידים רבים הכואבים את לכתו".

 ??  ?? יהונתן מאזוז ז"ל
יהונתן מאזוז ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel