Israel Hayom

המפלגות הערביות פתחו קמפיינים נפרדים: "אותנו לא קונים"

בבל"ד תקפו את נתניהו: "צבוע" ● חד"ש אישרה את רשימתה: "נמשיך להתנגד לימין"

- דניאל סיריוטי חוזרים לקלפי

המפלגות הערביות המרכיבות את הרשימה המשותפת החלו להיערך לבחירות לכנסת ה־42.

ביום שישי אישרה המועצה הארצית של מפלגת חד"ש את רשימת נציגיה לכנסת. במקום הראשון ימשיך לעפ מוד יו"ר התנועה ח"כ איימן עודה, שעומד גם בראש הרשימה המשותפ פת. במקום השני ברשימת חד"ש ח"כ עאידה תומא סלימאן; במקום השלישי ד"ר עופר כסיף; ובמקומות הרביעי והחמישי חברי הכנסת יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה. בימים הקרובים אף צפויה מפלגת חד"ש לצאת בקמפיין פרסומי לקראת הבחירות הקרובות.

ח"כ תומא סלימאן אמרה כי "מועפ צת חד"ש המונה מאות חברים וחברות, ערבים ויהודים, מהגליל, מהמשולש, מהנגב, מתל אביב ומירושלים - חידפ שה את האמון בי ובחבריי איימן עודה, עופר כסיף, יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה. עמדתנו ברורה - לפעול לשימור הרשימה המשותפת, בתנאי שתישמר הגישה שעליה היא נוסדה - נגד הימין, נגד הכיבוש ולמען שוויון לכל האזרחים".

מי שכבר יצאה בקמפיין פרסום הכולל שילוט חוצות לקראת הבחירות הקרובות היא מפלגת בל"ד, שהשיקה לפני כמה ימים שילוט חוצות אגרסיפ בי נגד רה"מ בנימין נתניהו - בתגובה למסע הבחירות המתוקשר של רה"מ בציבור הערבי. "נתניהו הוא אדריכל חוק הלאום, ההסתה הגזענית, הכיבוש וההתנחלויו­ת ואינו ראוי לאף קול", מסרו מבל"ד, "השיטה של נתניהו היא לפגוע ולהשפיל את האזרחים הערבים כדי לזכות בקולות הימין מחד גיסא, ולנסות לשחד את הציבור הערבי בהפ בטחות ללא כיסוי להקצאת כספים ולפתרון בעיות מאידך גיסא".

הקמפיין של מפלגת בל"ד כולל שלטים בעברית ובערבית בערים הגפ דולות ברחבי הארץ, נוסף על שילוט ביישובים הערביים. בשלטים בעברית מתנוססת דמות עם סיגר גדול, עם הסיסמה "אותנו לא קונים".

ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה מבל"ד כינה את פנייתו של נתניהו לציבור הערבי: "תמהיל מגעיל של חנפנות בזויה, חוצפה, עזות מצח, חוסר בושה וזלזול באזרחים הערבים".

יו"ר בל"ד ברשימה המשותפת ח"כ אמטאנס שחאדה אמר על הקמפיין של בל"ד: "אותנו לא קונים בדילים, אנפ חנו כאן כדי להיאבק על אזרחות שווה ועל הרעיון של מדינת כל אזרחיה".

למרות זאת, החלטות המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת להיערך לבחירות בקמפיינים נפרפ דים אינה מבשרת על פיצול קרוב ברשימה המשותפת, שכן גם בשלושת סבבי הבחירות הקודמים יצאו תחיפ לה המפלגות הערביות בקמפיינים נפרדים, ולאחר שאיחדו כוחות סמוך למועד הבחירות יצאו בקמפיין אחיד לרשימה המשותפת.

 ?? צילום: אורן בן חקון צילום: מוטי מילרוד ?? "ישראל היום", אתמול
צילום: אורן בן חקון צילום: מוטי מילרוד "ישראל היום", אתמול
 ??  ?? קמפיין בל"ד
קמפיין בל"ד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel