Israel Hayom

השוטר מספר 1

אחרי שנתיים ללא מפקח כללי, יום חג למשטרה: יעקב שבתאי מונה למפכ"ל ה־91 וקיבל את דרגת הרב־ניצב ● "השוטרים ישובו לקבל הערכה ציבורית", אמר בטקס

- איציק סבן כתבנו לענייני משטרה

הממשלה אישרה אתמול את מינויו של יעקב שבתאי למפקח הכללי ה־91 של המשטרה והוא קיבל בהתרגשות את הדרגה הבכירה של כחולי המדים.

בטקס מצומצם שהתקיים גם כן אתמול במשרד לביטחון הפנים, במעמד השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ובני משפחתו של המפכ"ל הנכנס, הוענקה לשבתאי דרגת רב

ניצב. אוחנה אמר בטקס כי השכלתו של שבתאי במינהל עסקים ובמינהל חינוך היא עניין שבא לידי ביטוי בערכים שהנחיל שבתאי לפקודיו בכל משימה ותפקיד שבהם כיהן, והוסיף: "מתוך הבנה ותפיסה עמוקה כי על לובש מדים להיות דמות ערכית ראויה שתשמש מודל לחיקוי. זו המשטרה שאזרחי ישראל זקוקים לה. זו אחת מהסיבות הרבות, שבגינן אני מאמין שאתה האדם המתאים להוביל את משטרת ישראל ולחזק את אמון הציבור בה".

בהודעה שנמסרה זמן קצר לאחר אישור המינוי של שבתאי נאמר כי

תוקפו של המינוי הוא למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה, הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

ההבטחות של שבתאי

שבתאי הבטיח בנאומו הראשון לדאוג לכך "שהמשטרה תהיה תמיד במוכנות מבצעית גבוהה ותשכיל לזהות אתגרים ולהתמודד עימם באופן מיטבי". לדבריו, "משטרה נקיית כפיים יעילה ונאמנה היא ערובה לשלטון החוק והסדר המתוקן

ולשמירה על הזכויות והחובות של אזרחי המדינה". הוא התחייב לגבות כל שוטר ושוטרת "שיפעלו על פי דין ועל פי אמות המידה המוסריות והערכיות של הארגון", ושב והתחייב לדאוג לכך שהשוטרים "ישובו לקבל את ההערכה הציבורית שלה הם כה ראויים".

הוא הוסיף כי "כבר 31 שנה אני גאה בכל בוקר ללבוש מדים ולשאת את סמלי משטרת ישראל ומדינת ישראל, ואני מודע לכובד האחריות הרובצת לפתחי ונכון לשאת בה מתוך תחושת אמונה ושליחות".

בתוך כך, בכירים לשעבר במשטרה ובשירות בתי הסוהר מתחו אתמול ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, והאשימו אותו בסיכול מינויה של קטי פרי לנציבת שירות בתי הסוהר, וזאת על רקע מחלוקת בין כחול לבן לליכוד על מינוי שגרירים.

"זו פוליטיקה קטנה של מי שחוזר ומצהיר שישראל עבורו לפני הכל, הוא פועל בניגוד לאינטרסים של המדינה ועמדת בג"ץ", אמר תתגונדר בדימוס חיים שמולביץ, לשעבר היועץ המשפטי של השב"ס, "מדובר בהמשך הדמוניזציה שעושים לארגון".

 ?? צילום: דוברות המשטרה ?? טקס הענקת הדרגות
צילום: דוברות המשטרה טקס הענקת הדרגות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel