Israel Hayom

השכירות באמירויות - יקרה

חברות ישראליות, כמו חברות בכל העולם, מתעניינות בעיקר באזורי הסחר החופשי באיחוד האמירויות ● באזורים אלה הממשל מעניק מגוון הטבות, כולל החזרי הוצאות ופטור ממס אישי

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

דמי השכירות של משרדים חדשים במרכז העסקים בדובאי עומדים על 149-95 שקלים למ"ר לחודש; וביד שנייה שכר הדירה הוא 136-70 שקלים למ"ר לחודש.

תעריפי ההשכרה של משרדים בשוק הראשי באבו דאבי עומדים על 138-1233 שקלים למ"ר לחודש ומחיי רי השכירות של אזורי הסחר החופשי גבוהים יותר ועומדים על 169-146 שקלים. כך עולה מסקר שוק בתי חום שכירות משרדים בדובאי ואבו דאבי, שערכה חברת CBRE העוי למית בסניפה באיחוד האמירויות. החברה ערכה סקר שוק כדי לענות על ביקוש של חברות המתכוונות לפי תוח שם נציגות. מהבדיקה עולה, כי חברות ,TECOM למשל, משלמות 183-117 שקלים למ"ר. בטווח מחיי רים דומה שוכרות חברות כמו גוגל, דיסני, קוקה קולה, ויזה, אקספדיה ופיליפס בריאות.

באזור גב'ל עלי, דמי השכירות עומדים על 1235-90 שקלים למ"ר ובין השוכרות שם ניתן למצוא את קראפט וג'ונסון אנד ג'ונסון. במרכז הסחר העולמי, דמי השכירות עומדים על 160-133 שקלים למ"ר. במרכז הפיננסי בדובאי דמי השכירות הם 3123-133 שקלים למ"ר ושם ניתן למצוא את סיטיבנק, מאריוט ובלוי מברג, למשל. חברת התרופות העני

קית באייר ממוקמת בפארק המדעים בדובאי, שם דמי השכירות נעים בין 105 לי731 שקלים למ"ר.

דובאי מצפה לצמיחה של 8% בהיצע בשלוש השנים הקרובות עם 800,000 מ"ר, 234%יו מהגידול הם בפרויקט אחד ענק סמוך למרינה של דובאי, שנקרא מגדלי אגם ג'ומריה. בניית 500,000 מ"ר משרדים נוספים צפויה להסתיים בשלוש השנים הקי רובות באבו דאבי, המשקפים גידול בהיצע של .123%

לשתי הערים כמה אזורי סחר חוי פשי, שכל אחד מהם מתוכנן סביב קטגוריות עסקיות ומציע רישיונות לחברות בבעלות זרה בקטגוריות אלה: התנאים באזורי הסחר החופי שי כוללים פטור ממס יבוא ויצוא, החזרי השקעות, פטור ממס חברות, פטור ממס הכנסה אישי וסיוע בגיוס עובדים, חסות ודיור. בדובאי יש 235 אזורי סחר חופשי, ובשנים האחרונות הותר לחברות הפועלות בהם לפעול באותם תנאים גם מחוץ לאזורים אלה. באבו דאבי יש שישה אזורים נוספים של סחר חופשי.

המע"מ עומד על .5% סמדר מיי כאלוב, מנהלת המחלקה הבינלאומית ביCBRE ישראל, אמרה ל"ישראל היום" כי "המחירים באמירויות לא נמוכים בכלל - דומים לת"א. הבדיקה נועדה, בין היתר, לחברות ישראליות המעוניינות לבחון אפשרות לפעול שם. יש עניין מיוחד באזורי הסחר החופשי - אליהם הכי קל להיכנס.

אפשרות נוספת היא באמצעות חללי עבודה, כמו WeWork וריגס, או המותג המקומי - .servcorp מאז חתימת ההסכם קיבלנו מבול פניות להשקיע שם בתחום המגורים, אבל אנחנו רואים פוטנציאל יזמי גדול יותר להשקעות במשרדים ולא במגוי רים. עם קצת סבלנות יש לאן להתפי תח, אבל רק אחרי שהקורונה תעבור".

 ?? צילום: מתוך מחקר ?? מפת שכירות משרדים בדובאי
צילום: מתוך מחקר מפת שכירות משרדים בדובאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel