Israel Hayom

אוזיל מגיע לשבור את הבצורת של פנרבחצ'ה

- הקשר הטורקי: דור הופמן

מסוט אוזיל הגיע אמש למתחם האימונים של ארסנל כדי להיפרד מחבריו לקבוצה. אחרי שבע שנים וחצי, וחצי שנה לפני תום החוזה, הקשר הגרמני סוגר את הפרק שלו בתותחנים במטרה להתחיל פרק חדש בפנרבחצ'ה. אוזיל הגיע ללונדון 2013־ב מריאל מדריד עם ציפיות גבוהות, ובמהלך השנים השאיר לא מעט רגעי קסם, שלושה גביעים ותחושת החמצה אחת גדולה.

הקשר הגרמני בן ה־23 לא הצליח להפוך לכוכב שארסנל קיוותה שיהיה, והוא נפרד ממנה אחרי קרוב לשנה שבה לא שיחק כדורגל והוקפא על ידי מיקל ארטטה. התרת החוזה היקר לא היתה פשוטה, אבל בסופו של דבר הצדדים הגיעו להבנות וכעת אוזיל יכול להתפנות להגשים חלום ישן.

"האם תמשיך את קריירת הכדורגל שלך אחרי שיגמר החוזה שלך בארסנל?" נשאל השבוע הגרמני בטוויטר, והתשובה היתה חד־משמעית. "יש שתי מדינות שאני רוצה לשחק בהן לפני פרישה: ארה"ב וטורקיה", השיב הקשר, "ואם בטורקיה, אז רק בפנרבחצ'ה". אוזיל, ממוצא טורקי שיחסיו עם נשיא המדינה ארדואן הובילו לביקורות קשות בגרמניה, הביע את אהדתו לפנרבחצ'ה מספר פעמים בעבר.

בראיון אחר אמר; "פנרבחצ'ה היא כמו ריאל מדריד, המועדון הגדול ביותר בטורקיה", והמעבר הצפוי שלו כבר הביא את אוהדי הקבוצה לרמות טירוף חדשות. הם עטים על הרשתות החברתיות, ומפנטזים על שיתוף הפעולה.

כבר היו כוכבים גדולים שהגיעו לטורקיה בשנותיהם המאוחרות - מספיק להזכיר את דידייה דרוגבה, ווסלי סניידר, רובין ואן פרסי ופלקאו - אבל אוזיל נמצא מעל כולם. גם בגלל היכולת והרזומה, בכל זאת אלוף עולם, ובעיקר בגלל הקשר הטורקי.

ההתחלה נראית מבטיחה מאוד, בטח עבור אוזיל שזקוק לדף חדש, אבל סימני השאלה רבים. בדומה לכל הקבוצות בטורקיה גם פנרבחצ'ה סובלת מקשיים כלכליים בשנים האחרונות, וההחתמה של אוזיל היא הימור לא קטן בכסף מאוד גדול.

פנר, שסופרת כבר שבע שנים מאז האליפות האחרונה שלה ,2014־ב מגייסת הרבה מאוד משאבים למען השחקן הוותיק, והציפייה היחידה שלה היא שיצעיד אותה אל עבר התואר. הלחץ שמצפה לאוזיל יהיה גדול - מהאוהדים ועד התקשורת - ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודד עם זה בהתחשב בכך שלא שיחק כדורגל תחרותי קרוב לשנה.

עושה רושם שמבחינת אוזיל, מה שיקרה בהמשך יהיה בונוס למה שיקרה בימים הקרובים. הגרמני רמז ברשתות החברתיות שילבש את החולצה מספר ,67 שתי הספרות הראשונות של מספר המיקוד מהאזור שממנו הגיעה משפחתו הטורקית לגרמניה, וברור שהחיבור הוא קודם כל רגשי. אוזיל חלם על טורקיה ועל פנרבחצ'ה, ועכשיו עליו לעזור לה להגשים את החלומות שלה.

 ?? צילום: רויטרס ?? אוזיל. יחזור לדשא אחרי כמעט שנה
צילום: רויטרס אוזיל. יחזור לדשא אחרי כמעט שנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel