Israel Hayom

חולמות על טוקיו

אחרי שעשתה התקדמות אדירה בשנים האחרונות, נבחרת הנשים בכדורמים תתייצב מחר למשימה החשובה ביותר עד כה: הטורניר הקדם־אולימפי ● איילת פרס: "זה תהליך ארוך"

- עדי רובינשטיין

כשמסתכלים על הספורט הנשי בישראל - רגע לפני שמועצת "אתנה" מסיימת את תפקידה - ספק אם ניתן למצוא נבחרת כדור נשית שעשתה קפיצה אדירה כמו נבחרת הכדורמים הישראלית.

שיתוף הפעולה בין היחידה לספורט הישגי, איגוד השחייה וכמה ספורטאיות אדירות למדי הוליד נבחרת לאומית שפתאום השתתפות באליפות אירופה הפכה לדבר של מה בכך עבורה.

בארבע השנים האחרונות מופיעות הנבחרות בגילים הצעירים באופן סדיר בכל אליפויות אירופה, והנבחרת הבוגרת, כאמור, העפילה פעמיים ברציפות לטורניר היבשתי כאשר בשנה שעברה סיימו הישראליות במקום התשיעי.

אמש יצאה הנבחרת למשימה הכי קשה שלה עד כה. מחר בטרייסטה, איטליה, תחל נבחרת הכדורמים את הופעתה בטורניר הקדם־אולימפי לטוקיו שבו משתתפות שמונה נבחרות. שתי הנבחרות שיסיימו ראשונות בטורניר יזכו בכרטיס היוקרתי למשחקים האולימפיים שייערכו בקיץ הקרוב.

ישראל תפתח את משחקיה מחר נגד הונגריה, ברביעי תפגוש את יוון, ובחמישי תתמודד מול קזחסטן. בבית המקביל משחקות אימפריות נוספות כמו הולנד ואיטליה, ולאחר סיום השלב הראשון, שני הבתים מצטלבים.

איילת פרס, קפטנית הנבחרת, נשמעה אופטימית ערב היציאה: "אנחנו בתחילתו של תהליך ארוך שבסופו של דבר נרצה לשחק במשחקים האולימפיים".

"הנבחרת שלנו עברה הצערה ונכנסו שש שחקניות מהאקדמיה למצוינות שדחפה את הענף קדימה", מספרת יו"ר האיגוד רויטל גלוסקא: "האתגר יהיה להתמודד על מקומות 7-5 וזו המטרה שלנו לצד הרצון לצבור ניסיון במעמדים כאלה".

לרשות המאמן הלאומי דמיטריס מאברוטס, מי שתחתיו התרחש המהפך האדיר בענף, יעמדו שלוש הלגיונריות המשחקות השנה בחו"ל: נופר הוכברג ומרים בוגצ'נקו המשחקות בניראס היוונית, וכרם נוי המשחקת בסנטש ההונגרית. הונגריה נחשבת למעצמת הכדורמים המובילה בעולם זה עשרות שנים, הן בגברים והן בנשים.

השלוש מתאמנות עם נבחרת ישראל בחודש וחצי האחרונים, אחרי שהליגות ביוון ובהונגריה הופסקו בגלל הקורונה.

עף: הפסד כואב לנבחרת

נבחרת ישראל בכדורעף רשמה אתמול הפסד 3:0 לנבחרת בולגריה החזקה במשחק האחרון והמכריע בבית ב' במוקדמות אליפות אירופה.

לאור ההפסד ישראל סיימה במקום השלישי בבית ולמעשה גם סיימה את הקמפיין אחרי שלא העפילה לשלב הבא.

מאמן נבחרת ישראל נועם כץ אמר בסיום: "הנבחרת היתה מחויבת ולוחמת. הגענו מוכנים, אבל אנחנו עוד לא ברמה לעצור את הבולגרים. אנחנו צריכים לכוון לנבחרות ברמה של אוסטריה, שנמצאת בדרג הביניים של אירופה ואני חושב שאנחנו בהחלט יכולים להגיע לשם".

 ??  ??
 ?? צילום: איגוד הכדורמים ?? נבחרת הנשים של ישראל. תחל מול הונגריה
צילום: איגוד הכדורמים נבחרת הנשים של ישראל. תחל מול הונגריה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel