Israel Hayom

עיינים בגן: תוכנית "רמתגניקוד" יוצאת לדרך

לראשונה בישראל: תוכנית שתעניק כוכבים לגני הילדים הפרטיים ברמת גן ● "ההורים יוכלו להיות רגועים שהם מפקידים את ילדיהם בידיים בטוחות"

- דניאל רוט־אבנרי דן לביא

תוכנית "רמתגניקוד", שנחשפה לראשונה ב"ישראל היום" ומדרגת גנים פרטיים לבני 3-0 בשיטת כוכבים, יוצאת לדרך. התוכנית שתתחיל ברמת גן, כדי להתפרס לערים נוספות בארץ, נולדה לנוכח ריבוי מקרי ההתעללות האחרונים שנחשפו ברחבי הארץ. בעיר החליטו לנקוט יוזמה מקומית משלהם כדי למנוע תופעות כאלה.

הבוקר יוצאת עיריית רמת גן בקול קורא - הודעה על כוונה להתקשר עם ספק לצורך מתן שירותי בדיקת פרמטרים והנגשת מידע באתר ייעודי על גנים פרטיים בעיר. דירוג הגנים הפרטיים ברמת גן, "רמתגניקוד", יתפרסם ויהיה נגיש להורים באתר העירייה, ובכך יסייע בהרגעתם בשעה שהם בוחרים גן עבור ילדיהם. כמו כן, הוא מבקש להעלות את איכות הגנים הפרטיים בעיר על ידי יצירת תחרות בריאה ביניהם.

השיטה תעבוד באמצעות דירוג כוכבים אשר יורכב מארבעה פרמטרים שונים. הראשון - "עיניים בתוך הגן". כלומר, גן פרטי שיעביר את צוותו הדרכות והשתלמויות פדגוגיות על ידי אגף החינוך של העירייה, יזכה בכוכב. כוכב נוסף יוענק לגנים פרטיים שמרושתים במצלמות. הפרמטר השלישי לקבלת כוכב יהיה אישור בטיחות לגן בסטנדרטים עירוניים על ידי קב"ט ענף החינוך של העירייה. כוכב נוסף יינתן לגנים פרטיים שיעמדו בתו תקן תזונתי עירוני. ליעד אילני, מ"מ ראש עיריית רמת גן ויו"ר ועדת החינוך העירונית, סיפר ל"ישראל היום" כי "מדובר בצעד משמעותי שיספק הגנה מרבית ומעטפת בטוחה לכלל הילדים ברמת גן. למרות משבר הקורונה שיצר קושי תקציבי גם ברשויות המקומיות, על חינוך איכותי אנחנו לא מתפשרים, ולכן לאחר עבודת מטה יסודית תוכנית 'רמתגניקוד' שיזמתי עולה שלב וממשיכה בכל הכוח, לקראת יישומה המלא בשנת הלימודים הבאה".

עוד הוסיף אילני כי "בזכות התוכנית שיצרנו, כלל ההורים יוכלו למצוא בקלות את כל המידע על המעונות והגנים בעיר שהצטרפו ל'רמתגניקוד' ויוכלו להיות רגועים שהם מפקידים את היקר להם מכל בידיים אוהבות ובטוחות. בזכותכם, ההורים, נביא לכך שעוד ועוד גנים יצטרפו ויפעלו בשקיפות מלאה. בטוחני שרמת גן, גם בנושא הזה, תוביל את הדרך לממשלה ולרשויות מקומיות נוספות".

האם אי פעם יצאתם לסיור פריחה במעמקי הים? הצטרפו אלינו ב 9:00 בבוקר )באתר, באפליקציה וברשתות החברתיות של "ישראל היום"( לטיול מענג ומפתיע ביותר - שכולו קסם וצבע, שבו נחזה בפריחת האלמוגים בשמורת חוף האלמוגים באילת. את הסיור כולו נעשה בשחייה ובשנירקול מתחת לפני הים. במהלך הסיור, לצד צפייה באלמוגים, נפגוש גם שלל בעלי חיים מסקרנים, ואף נחווה תצפיות נדירות במיוחד הכוללות תיעודים של צבים ירוקים, כריש לווייתן, דולפין מגובנן, מנטה ענק ועוד

השלג שכיסה אתמול לראשונה את המפלס התחתון באתר החרמון הוא רק הקדימון לכמויות השלג החזויות עד יום רביעי - בהרים יותר מ 900 מטר. עוד על הגשם והסערה בעמ' 16

 ??  ?? פריחת אלמוגים בסיור מיוחד מתחת למים. הלבן של העיניים של המדינה.
פריחת אלמוגים בסיור מיוחד מתחת למים. הלבן של העיניים של המדינה.
 ?? צילום: ניר פקין ?? צחי הלוי
צילום: ניר פקין צחי הלוי
 ?? צילום: קוקו ?? עדי אשכנזי
צילום: קוקו עדי אשכנזי
 ??  ??
 ??  ?? ליעד אילני
ליעד אילני
 ??  ?? היום", 09.07.2019
היום", 09.07.2019
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel