Israel Hayom

נהר בנהריה

הגשם שטף מדינה שלמה והציף את נהריה (בתמונה) - וזה לא הסוף: גם היום ומחר נרגיש חורף במלוא עוזו

- דניאל סיריוטי

הסערה שחולל יום העיון לתלמידי שכבת י"ב בבית הספר הריאלי שבחיפה שמתוכנן להיערך היום, בהשתתפות מנכ"ל ארגון השמאל "בצלם", חגי אלעד ועו"ד עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית באגודה לזכויות האזרח - לא שככה עד אמש.

בעקבות הפרסום אתמול על דבר קיומו המתוכנן של האירוע, הורה שר החינוך יואב גלנט לאסור את כניסתם של נציגי ארגונים המכנים את ישראל "משטר אפרטהייד" ו"פועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי ובאופן המבזה את חיילי צה"ל".

עד לשעות הערב המאוחרות נמסר כי האירוע יתבטל, לנוכח הביקורת הציבורית. אלא שלקראת חצות אמר בכיר בהנהלת בית הספר ל"ישראל היום" כי חרף הנחיית שר החינוך גלנט, בכוונת הנהלת המוסד החינוכי לערוך את האירוע כמתוכנן. ״על אף הנחיית השר גלנט, יום העיון שתוכנן להיערך מחר לתלמידי שכבת יב׳ בהשתתפות נציגי ארגון בצלם והאגודה לזכויות האזרח יתקיים כרגיל ואין לנו שום כוונה לבטלו. לא נתנהל לפי שיקולים פופוליסטים וגחמות של פוליטיקאים״, פסק הבכיר.

הורים לתלמידים ובהם משפחות שכולות וכן כאלה שהיו אמורים להשתתף באירוע, הביעו תרעומת. הם כעסו על הרכב המשתתפים שנבחר ודרשו לבטל את יום העיון.

שר החינוך יואב גלנט הבהיר מוקדם יותר כי הנחה "לאסור הכנסתם לבתי ספר של ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל".

מנכ"ל בית הספר הריאלי בחיפה, מנדי רבינוביץ', מסר בתגובה לסערה שהתחוללה במוסד החינוכי שתחתיו: "בית הספר דוגל בפלורליזם, בחופש הביטוי ובחופש הדעה. במסגרת זו, כבר שנים ארוכות שאנו חושפים את תלמידינו למגוון רחב של דעות מכל קצות הקשת בחברה הישראלית, ועם זאת מכבדים את זכותם של התלמידים להביע את דעתם".

מ"בצלם" ומהאגודה לזכויות האזרח לא הגיבו לפניות "ישראל היום".

מארגון "עדאלה" - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל - מסרו: "לשר החינוך אין כל סמכות חוקית למנוע מפגש של ארגוני זכויות אדם עם תלמידים".

בתנועת הימין "אם תרצו" בירכו על החלטת גלנט והגדירו אותה "מתבקשת".

 ??  ??
 ??  ?? בית הספר הריאלי בחיפה
בית הספר הריאלי בחיפה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel