Israel Hayom

מותו של אמן שנוי במחלוקת: המפיק האגדי פיל ספקטור הלך לעולמו בכלא

התסריטאית טרייסי וויגפילד אחראית לרימייק של סדרת הנוער מהניינטיז, "הצלצול הגואל", שעולה היום ב־sey • "יש ויכוח על הטרנד של חידוש סדרות עבר, אבל במקרה הזה הרעיון היה מצוין", היא אומרת

- דודי כספי, לוס אנג'לס

היום יעלה ב־sey הרימייק החדש לסדרת הנוער המיתולוגית משנות ה־09, "הצלצול הגואל". הסדרה המקורית עלתה לאוויר 1989־ב ובמשך ארבע עונות עקבה אחרי שישה תיכוניסטים בתיכון "בייסייד" בקליפורניה.

העלילה הקלילה שילבה גם עיסוק בנושאים כמו התמכרות לסמים ולאלכוהול, נהיגה בשכרות, שוויון זכויות בין המינים, חסרי בית ונושאי איכות הסביבה.

בראש החבורה עמד זאק מוריס (מארק פול גוסלאר), מלך השכבה המצליחן שמאוהב במעודדת קלי קאפווסקי (טיפאני ת'יסן, "בוורלי הילס .)"90210 לצידם היו הספורטאי אייסי סלייטר (מריו לופז, מנחה "אקס פקטור: ארה"ב"), התלמידה המצטיינת ג'סי ספאנו (אליזבת ברקלי, "נערות שעשועים"), חובבת המותגים ליסה טרטל (לארק וורהיס, "היפים והאמיצים") והחנון של השכבה סקריץ', שאותו גילם דסטין דיאמונד.

אף שהרימייק עוקב אחר דמויות חדשות, כמעט כל הגיבורים המקוריים מהסדרה מופיעים בתפקידי משנה ברימייק, למעט דיאמונד, ששרף את כל הגשרים לאחר שהסתבך בפרשייה של קלטת מין, השמיץ בראיונות את חבריו לסדרה, הסתבך בפלילים וישב בכלא. בשבוע שעבר הודיע כי חלה בסרטן וכי הוא מאושפז בבית חולים בפלורידה במצב קשה.

"הצלצול הגואל" המתחדשת עלתה לפני כמה שבועות בשירות הסטרימינג פיקוק, וזכתה לביקורות טובות. בשל כך נראה כי היא צפויה להתחדש לעונה נוספת, אם כי טרם הוכרז על כך רשמית.

עלילת הסדרה החדשה מתרחשת ב"בייסייד" בן זמננו, ויוצאת לדרך כאשר לבית הספר מגיעים תלמידים מבית ספר אחר, שנסגר בשל בעיות תקציביות. הגיבורה הראשית היא דייזי חימנס (האסקירי ולסקז), תלמידת כיתה י' שאפתנית שמתחרה במאק מוריס (מיטשל הוג), בנם של קלי וזאק מוריס. האב מוריס, על פי העלילה, הפך בינתיים למושל קליפורניה, ובתו מתמודדת על תפקיד נשיאת מועצת התלמידים.

בין הדמויות הנוספות גם ג'יימי (בלמונט קאמלי), שחקן פוטבול לא מבריק במיוחד שהוא בנה של ג'סי ספאנו. ספאנו הפכה בינתיים ליועצת של בית הספר. דמות אחרת ברימייק היא עיישה (אליסיה פאסקוול־פנייה) מעודדת טרנסג'נדרית שדורשת להצטרף לנבחרת הפוטבול בראשותו של המאמן סלייטר ולקסי (ג'וסי טוטה).

"הסדרה מתרחשת 2020־ב אבל היא עדיין ממשיכה לקיים מעין בועה של חוויית תיכון כפי שאנחנו מכירים מהסדרה המקורית", אומרת התסריטאית זוכת האמי טרייסי וויגפילד, מי שפיתחה וכתבה את הרימייק. וויגפילד ידועה כבת טיפוחיה של טינה פיי, והיתה תסריטאית בכירה בסדרה "רוק ."30 לאחר מכן היתה תסריטאית בסדרה הקומית "מינדי".

לדבריה, "בעיניי זה לא בהכרח רימייק, זה יותר לדמיין מחדש את העולם של 'הצלצול הגואל'. לא מדובר בסיטקום קלאסי עם צחוק וכפיים מהקהל. זו קומדיה מצולמת בסגנון עכשווי, עם הומור מעט יותר חד. אני מאמינה שהיא תספק גם את המעריצים הוותיקים וגם קהל חדש. יש לא מעט קווי עלילה שיזכירו את המקור. הבונוס עבורי היה לצפות מחדש בפרקי העבר. זו סדרה שגדלתי עליה. היה נחמד להיזכר, למשל, בטלפון הסלולרי הענק שאיתו זאק הסתובב".

עוד אומרת וויגפילד: "הייתי בבית הספר היסודי כשהסדרה המקורית עלתה, אבל אני מרגישה שלאורך כל שנות נעוריי היא המשיכה להתקיים בשידורים חוזרים. אני מכירה הרבה תסריטאים קומיים שגדלו עליה. הסדרה הזאת היא חלק נכבד מההיכרות של תסריטאים עם הומור על המסך הקטן.

"יש ויכוח סביב הטרנד של חידוש קלאסיקות עבר. הרבה הצעות מגיעות לשולחני, אבל זאת היתה הפעם היחידה שבאמת התרגשתי מהרעיון של רימייק, ולו בזכות אותה תלמידת כיתה ה' מלאת נוסטלגיה שבי".

 ??  ??
 ??  ?? "הצלצול הגואל"
"הצלצול הגואל"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel