Israel Hayom

מחר יוכרע: האם הסגר יוארך בשבוע

בזמן שהתחלואה והתמותה שוברות שיאים, הקרב על הסגר יוכרע בישיבת הממשלה ● נחשפו פרטי הסכם פייזר־ישראל

- אריאל כהנא ומיטל יסעור בית־אור

שבוע וחצי לאחר תחילת הסגר השלישי, כאשר התמותה והתחלואה שוברות שיאים, הממשלה תתכנס מחר כדי להחליט אם להאריך את הסגר בשבוע.

נציגי משרד הבריאות כבר הבהירו כי יתמכו בהארכת הסגר המלא לפחות בעוד שבוע ימים. במשרד מציינים כי אמנם יש שיפור קל מאוד בנתונים ואולם במצב הנוכחי אין ספק כי הסגר חייב להימשך. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם הודיע על החלטתו הסופית.

אם התחלואה תישאר במספרים הגבוהים, נתניהו נוטה לתמוך בהארכת הסגר. עם זאת, נתניהו, השרים והמל"ל יגבשו את עמדתם בהתאם לנתונים שיתפרסמו מחר, עשרה ימים מתחילת הסגר - תקופה שבה אמורה להיות השפעה לסגירת מערכת החינוך והצמצום המשמעותי במסחר.

בישיבת הממשלה התעלם נתניהו מהמספר ההולך וגדל של החולים קשה והמתים מהמחלה. לדבריו, "אנ

חנו מביאים עוד חיסונים. אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ־002 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף אתמול את נתניהו. 750" אלף איש נכנסו לישראל בתקופת המגיפה, בלי בדיקות. בזמן שממשלת נתניהו הטילה סגרים והחמרות על אזרחי המדינה, היא הותירה פרצה ענקית של תחלואה דרך נתב"ג", אמר בנט.

בני 45+ החלו להתחסן

משרד הבריאות פרסם אתמול את ההסכם המלא עם פייזר, הנוגע למסירת נתונים לחברה על מבצע החיסון הלאומי. זאת בעקבות בקשות להעברת הפרטים, שהגישו התנועה לחופש המידע והתנועה לאיכות השלטון.

בהסכם מצוין כי הצדדים סבורים שיש תועלת לבריאות הציבור ממעקב אחר נתוני "עולם אמיתי", שיסייעו להעריך מתי במהלך מבצע החיסונים מושג חיסון עדר. קיים סייג שלפיו במקרה של "קטסטרופה" שתביא להפסקת השימוש בחיסון, ההסכם לא יהיה תקף.

חלק מפרטי ההסכם שפורסם לציבור נותרו מושחרים, ובהם זהות החותמים על ההסכם מטעם משרד הבריאות ומטעם פייזר וכן השיפוי שיינתן, ככל הנראה במקרה של הפרת החוזה.

בתוך כך, בקופות החולים החלו לשלוח מסרונים לבני 45 ומעלה ובהם זימון לחיסון ופתחו את האפשרות לזימון תורים באתרי הקופות.

 ?? צילום: קוקו ?? תור לחיסון קורונה בכיכר רבין, אתמול
צילום: קוקו תור לחיסון קורונה בכיכר רבין, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel