Israel Hayom

מחלקות קורונה נסגרות

זריקת העידוד של החיסונים: בתוך חודש וחצי - התחלואה הקשה ירדה בכמחצית ● מתוך 41 המחוברים למכשיר אקמו: 0 בעלי תו ירוק ● פרופ' אש: "לא צפויות עוד הגבלות בפסח" ●

- מיטל יסעור בית אור כתבתנו לענייני בריאות

המגיפה ממשיכה לדעוך: מקדם ההדבקה אתמול היה הנמוך ביותר מאז סוף אוקטובר ועמד על 0.78 בלבד - ובהתאם לכך מחלקות הקורונה בבתי החולים הולכות ונסגרות. כך, אתמול היו מאוישות 1,003 מיטות אשפוז בבתי החולים בחולי קורונה, ומבין המאושפזים 652 היו חולים קשה.

לשם השוואה, בשיא הגל השלי שי 26) בינואר( היו מאוישות 1,539 מיטות אשפוז, והיו מאושפזים 1,196 חולים קשה. כך, בשיא הגל השלישי בהדסה אושפזו 150 חולים בשש מח לקות קורונה, בשתי מחלקות טיפול נמרץ ובטיפול נמרץ ילדים, ואתמול היו מאושפזים בבית החולים כ 64 חולים. ברמב"ם אושפזו בשיא הגל 116 חולי קורונה בארבע מחלקות, וכעת מאושפזים 30 חולים בשתי מחלקות.

ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח הציבורי אסו תא אשדוד, אמר: "יש ירידה בקרב החולים המאושפזים. בבית החולים באשדוד מאושפזים כעת 12 חולים, בעוד בשיא המחלה היו מאושפזים .45 מצד שני, אנו עדים לאשפוזים ממושכים במחלקות הפנימיות של מחלימי קורונה, שעדיין נזקקים לת מיכה נשימתית ואינם מסוגלים לה שתחרר לביתם".

כמו כן, נתונים חיוביים נוספים פורסמו אתמול על יעילות החיסון. מנתונים של משרד הבריאות עולה כי 74% מחולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים לא חוסנו כלל, 16% מתוכם חוסנו רק במנה ראשונה, ורק ‪83) 8%‬ איש( מתוך 1,003 חולי הקו רונה שבבתי החולים, מחוסנים באופן מלא במנה השנייה )עבר שבוע מאז קיבלו את החיסון(.

לפי הנתונים, היעילות נשמרת גם כשבודקים את היקף החולים קשה. מתוך 214 חולים המונשמים בבתי החולים, ‪(160) 74%‬ לא חוסנו כלל, ‪(37) 17%‬ חוסנו במנה אחת ו 7.9% (17) היו בעלי דרכון ירוק. מבין 41 מטופלים שמחוברים למכשיר אקמו )לב ריאה מלאכותי( ונמצאים במצב אנוש - 82% לא חוסנו כלל ו 18% הספיקו להתחסן במנה אחת.

כמו כן, יש ירידה במספר הילדים והנשים ההרות המאושפזים עם קו רונה. בבתי החולים מאושפזים כעת 31 ילדים חולי קורונה, מהם ארב עה תינוקות בלבד, לעומת 38 לפני שבוע. כמו כן, לעומת 50 נשים הרות ויולדות שאושפזו בבתי החולים עם קורונה לפני שבוע, נכון להיום בבתי החולים מאושפזות 28 נשים הרות ו 13 יולדות חיוביות. 38 מהן לא הת חסנו כלל, שתיים קיבלו מנה אחת ואחת קיבלה שתי מנות חיסון, אך טרם עבר שבוע מאז קבלתו.

לאור נתונים אלו, פרויקטור הקו רונה פרופ' נחמן אש אמר אתמול כי "ליל הסדר יתקיים בהגבלות הקיימות כיום - עד 20 אנשים". לד בריו, "לאור מדדי התחלואה הטובים, לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק או בהתאם להגבלות ההכנסות לפי בחי רה. האירוח בבתים צפוי להישאר בה גבלות ההתקהלות הקיימות, והאירו עים במלונות תחת מתווה התו הירוק לבדיקות". עם אפשרות לכניסת ילדים בכפוף

בד בבד, במשרד הבריאות הודי עו כי החל מיום ראשון הקרוב ייכ נס לתוקף מערך הבדיקות המהירות. מדובר בבדיקות שיאפשרו למי שאינם מחוסנים, וכן לילדים, להיכנס לאירועי תרבות וספורט, לגני אירו עים ועוד.

במשרד הבריאות דנים עם משרדי האוצר והכלכלה במודל הכספי של השימוש בבדיקות - האם הן ימומנו על ידי בעל העסק או על ידי המב קרים. עם זאת, נושא מרכזי שעדיין לא סוכם נוגע להעברת המידע על מי שייצא חיובי בבדיקה למשרד הב ריאות ולקופות החולים.

 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק בירושלים
צילום ארכיון: אורן בן חקון מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק בירושלים
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel